البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. میتونم بگم از قدم صفر محتوا تا انتشار و رتبه گرفتنش، حداقل باید 8 تا مرحله رو به ترتیب بگذرونی! پس همین که با چند تا نکته بخوای شروع کنی یا این که ویدیوهایی ببینی که کل این فرایند رو برات کامل توضیح نده، نمیتونی کارت رو درست انجام بدی و نتیجه بگیری. گاهی وقت ها می توانید از بولت ها برای جذاب تر کردن متن تان استفاده کنید. سعی کنید بخش های محتوای خود را با استفاده از تیترها و زیر تیترها کوتاه تر کنید. امیدوارم منظورتون رو به درستی متوجه شده باشم و پاسخ مناسبی داده باشم.
- حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمیدهد.
- همه پستها لزوماً نیازمند تصویر نیستند، با این حال بهتر است شما از تصاویر در پست خود استفاده کنید.
- فرض کنید میخواهیم یک کمپین تولید محتوا حول موضوع «فروش در شبکههای اجتماعی» ایجاد کنیم.
- تیترهای داخلی باید به صورت آبشاری از H1 تا H6 ساختار دهی شوند.
- این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار میدهند.
پس با انجام اقداماتی، محتوا را برای کاربر بهینه سازی میکنیم. بعد از بهینه سازی محتوا برای کاربر، باید سعی کنیم از کلمات کلیدی به درستی در متن سئو شده استفاده کنیم. یکی از جنبه های استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند. در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی افراد زیاده روی می کنند و محتوای خود را چنان آشکارا بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود.
وبلاگ نردبان
در این مقاله سعی کردیم نکات و اصول سئو نویسی را به صورت کامل بیان کنیم. باهم دیدیم که برای سئو متن محتوا باید هم به موتورهای جستجو توجه کنیم و هم به نیازهای کاربران. فراموش نکنید که تحقیق کلمه کلیدی بخش مهمی از فرایند سئو و تولید محتوا است. در حین تحقیق کلمه کلیدی، هدف و مقصود کاربر را پیدا کنید و محتوایی متناسب با آن تولید کنید. از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، عنوان متا، توضیحات متا، متا تگها و آدرس صفحه نیز استفاده کنید.
۶. انتخاب تیترهایی که با یک نگاه اطلاعات را منتقل میکنند
برای کاهش حجم ویدیوها بدون افت کیفیت نرم افزار Handbrake بهترین گزینه است. هرچقدر پاراگراف ها کوتاه باشد خواننده خیلی بیشتر به خواندن محتوای شما ترغیب می شود. اگر از این عبارات که معمولا سوالات مشابه مردم در مورد آن موضوع خاص است را در محتوای خود استفاده کنید شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در عبارات مشابه خواهید داشت. همانطور که عرض کردم این آمار فقط مربوط به وردپرس است و آمار کلی تولید محتوا خیلی بیشتر از این است.
اما یک استراتژی محتوا باید از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربراستفاده کند. باید قبل از هرگونه اقدام به تولید محتوا، ساختار محتوایی سایت استخراج گردد. باید در ابتدا صفحات بنیادی و صفحات فرعی یا کوچکتر مشخص کنید تا بتوانید با یک ساختار مناسب بین آنها لینک ایجاد کنید. صفحه بنیادی موضوع اصلی را پوشش میدهد (کلیدواژههای کوتاه، اساسی و با تعداد جستجوی بالا).
این ابزار ها اطلاعات بسیار زیادی راجع به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آن ها برای رقابت، ردیابی موقعیت جغرافیایی کلمه کلیدی و ویژگی های مفید دیگر ارائه می دهند. برای ایجاد ارتباط معنایی در سایت تان باید از لینک سازی داخلی استفاد کنید. ماهیت استفاده از لینک های داخلی دقیقا این است که بین صفحات مرتبط سایت تان ارتباط ایجاد شود تا هم مخاطبان تان بتوانند به صفحات مرتبط دسترسی پیدا کنند و هم گوگل بتواند مفهوم بین صفحات را درک کند. معمولا آن چیزی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به ما نشان می دهند درست نیست! این ابزارها فقط کلمه کلیدی اصلی یا نهایت 5 تا عبارات مشابه به کلمه اصلی را نشان می دهند. حال این محتوا ممکن است برای یک مقاله در سایت ما باشد یا یک صفحه محصول!