و صفحات فرعی (کلیدواژههای جانبی، عمدتا دو یا چند کلمهای و با تعداد جستجوی کمتر)، وارد جزئیات مربوط به زیردستههای آن موضوع میشوند (کلیدواژههای دُم دراز). این تکنیکها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند. اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه میشود تاثیر آنچنانی ندارند. ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئو محتوا است. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده میشود.
- در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند گرامر یک معیار برای رتبه بندی است بلکه گرامر یک تجربهٔ کاربری و یک معیار مهم در مورد اعتبار متن است.
- از لیست کشویی و لینک های لنگری برای تیترهای داخل مقاله استفاده کنید.
- برای نوشتن لید جهت سئو محتوا باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید.
- بدون داشتن یک برنامهریزی درست برای تولید، توزیع و مدیریت محتوا نمیتوانیم در فرایند تولید و بهینه سازی محتوای سایت موفق شویم.
در ادامه مثالی از نحوه شناسایی پرسونای مخاطبان و چگونگی کسب اطلاعات، بیان شده است. وقتی که شما اهداف و نیت خوانندگان ایدهآل خود را مشخص کنید میتوانید در مسیر ارائه محتوایی گام بردارید که همیشه مرتبط با آنها باشد. فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک می کند تا ایده اصلی برای پست یا مقاله خود داشته باشید.
صفحاتی که در حال حاضر رتبهٔ آنها برای کلمات کلیدی مورد نظر خوب است را مورد بررسی قرار دهید و از خودتان بپرسید که آیا محتوایتان بهتر از محتوای این صفحات است یا خیر. برخی عوامل و فاکتورهای ذکر شده مرزهای گاها نامشخصی دارند. مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان میدهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند. اما اگر بخواهیم صرفا با قصد افزایش طول مقاله و جلب نظر موتورهای جستجو، مطالب بیکیفیت و نامرتبط به محتوا اضافه کنیم، در نهایت بازخوردهای منفی کاربران منجر به از دست دادن رتبه خواهد شد. محتوا مهم ترین بخش بازاریابی در فضای مجازی می باشد و تولید کردن یک محتوای به صورت بهینه شده تخصصی است که تمامی کسب و کار هایی که در عرصه رقابتی حضور دارند به اون نیاز دارند.
بررسی کانسپت محتوایی، کاربران چه انتظاری از جستجو خود دارند؟
جمع بندی مقاله میتواند در زیرِ عنوانِ “کلام آخر” و در آخرین پاراگراف صفحه قرار بگیرد. وظیفه جمع بندی، رساندن یک خلاصه کوتاه از کل محتوا به مخاطب است. خیلی از مخاطبان علاقه ای به خواند و صرف زمان برای یک مقاله را ندارند و صرفا یک نگاه کوتاه به تصاویر، عناوین و پاراگراف آخر مقاله میکنند. برای نوشتن لید جهت سئو محتوا باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید. پاراگرافهای طولانی متن برای خوانندگان شما جذاب نبوده و برای SEO خوب نیستند.
این قسمت در زیر باکس عنوان شما در بالای صفحه ویرایش پست قرار دارد. میتوانید کلمات کلیدی را حفظ کنید اما کلمات تکراری یا غیر ضروری را حذف کنید. مهم نیست که آیا محصولی را به فروش می رسانید، خدمات ارائه می دهید، یک وبلاگ می نویسید یا هر چیز دیگر، بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک الزام است.
گوگل محتوای پست را درک میکند زیرا تراکم کلمات کلیدی عامل مهمی در سئو است. مخاطبان وب، محتواهای متنی را نمی خوانند بلکه آن ها را اسکن می کنند! یعنی به جای این که کلمه به کلمه و خط به خط، کل متن را بخوانند، سعی می کنند به صورت کلی نگاهی به محتوا بیندازند و اگر بخشی از محتوا توجه آن ها را جلب کرد، آن بخش جذاب تر را مطالعه کنند. با سلام، جای این سوال اینجا نبود، چرا که مطلب درباره تولید محتواست! در این باره پیشنهاد می کنم که آموزش 50 روش بک لینک سازی را مطالعه نمایید. با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید 100% اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب برای سئو و همچنین مناسب برای کاربران سایتتان نوشته اید.
تمام فکر، خلاقیت و ایدههایتان را در عنوان و توضیحات متا قرار دهید
در اینجا گوگل برای اینکه بفهمد منظور صفحه حیوان شیر است نه شیر خوراکی از lsi ها کمک میگیرد. من حدود سه سال میشه که مشغول نوشتن محتوا برای سایتهای مختلف هستم اما به تازگی مطالب شما رو دیدم و مطالعه کردم. آنچه در ادامه خواهیم گفت، لیستی از رایجترین اقدامات و تکنیکهایی است که باید در هنگام انتشار آنلاین یک مطلب در نظر گرفته شوند. به اهمیت و نحوه استفاده صحیح از تگ های تیتر و هدینگ آگاه است. در انتها اگر هنوز هم سؤالی در ذهن شما باقی مانده است میتوانید در قسمت نظرات آن را عنوان کنید تا متخصصان مدیریو به آن پاسخ دهند. به عنوان آخرین نکته، به انتشار و اشتراک گذاری محتوا رسیدیم.
همچنين توجه داشته باشيد كه Google Trends ابزاری است مكمل براى سنجش كيفيت كلمات كليدى. پس به صورت جدا نمیتوان فقط با گوگل ترند موفقیتی در جستجوی کلمات کلیدی به دست آورد. مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه.
ما در این مقاله میخواهیم شما را با نکات و اصول سئو در تولید محتوا آشنا کنیم. به همین منظور، فرایند سئوی محتوای سایت و ترفندهای بهینه سازی محتوا را به شما در آموزش سئو محتوا توضیح میدهیم. در این مقاله قصد دارم اصول سئو محتوا را به شما آموزش بدهم. پس اگر می خواهید مراحل نوشتن یک محتوای سئو شده را از صفر تا صد همرا با یک چک لیست یاد بگیرید پیشنهاد می کنم تا انتهای این آموزش سئو محتوا همراه من باشید.