آیا استراتژی PPC شما سئوی شما را خراب می کند؟ 2.3M مطالعه کلمه کلیدی


تحلیل کردیم ~ 2.3 میلیون کلمه کلیدی با ~ 4.99 میلیون آگهی برتر برای اینکه ببینید ،ب‌وکارها چقدر بر روی کلمات کلیدی تبلیغات می‌کنند، جایی که قبلاً رتبه‌بندی ارگ،ک در 10 موقعیت برتر دارند.

در اینجا برخی از آمارهای کلیدی آورده شده است:

37.9 درصد از وب‌سایت‌های تبلیغاتی در حال حاضر در بین 10 سایت برتر برای همان کلمه کلیدی قرار گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از ،ب‌وکارها در حالی برای تبلیغات پرداخت می‌کنند که قبلاً برای آن مدت قابل مشاهده هستند.

37.9 درصد از وب‌سایت‌های تبلیغاتی در حال حاضر در بین 10 سایت برتر برای همان کلمه کلیدی قرار گرفته‌اند.

هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ URL های تبلیغاتی دارای رتبه ارگ،ک در 10 تا. این نشان می‌دهد که حتی در سطح صفحه، تبلیغات اغلب بر روی محتوایی که قبلاً رتبه بالایی دارند اجرا می‌شوند.

هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ از URL های تبلیغاتی دارای رتبه ارگ،ک در 10 سایت برتر هستند.هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ از URL های تبلیغاتی دارای رتبه ارگ،ک در 10 سایت برتر هستند.

به طرز تکان دهنده، 40.66٪ از صفحاتی که رتبه بندی می شوند شماره 1 به صورت ارگ،ک. اساساً، این ،ب‌وکارها زم، که قبلاً در جایگاه اول ارگ،ک قرار گرفته‌اند، برای قرار دادن تبلیغات برتر در گوگل پول می‌پردازند.

40.66٪ از صفحاتی که تبلیغ می شوند رتبه اول را دارند40.66٪ از صفحاتی که تبلیغ می شوند رتبه اول را دارند

تبلیغات زم، که رقیب ندارید: ناکارآمد یا عمدی؟

یک بینش شگفت‌انگیز دیگر از تحقیقات ما این است که در 51.09٪ در مواردی، ،ب‌وکارها صفحه‌ای را تبلیغ می‌کنند که در 10 صفحه برتر قرار می‌گیرد، حتی زم، که هیچ آگهی رقابتی وجود ندارد.

در 51.09 درصد موارد، ،ب‌وکارها صفحه‌ای را تبلیغ می‌کنند که در 10 صفحه برتر قرار می‌گیرد، حتی زم، که هیچ آگهی رقابتی وجود ندارد.در 51.09 درصد موارد، ،ب‌وکارها صفحه‌ای را تبلیغ می‌کنند که در 10 صفحه برتر قرار می‌گیرد، حتی زم، که هیچ آگهی رقابتی وجود ندارد.

این نشان می‌دهد که بسیاری از ،ب‌وکارها ممکن است بدون نیاز به تبلیغات، بدون رقابت با سایر تبلیغ‌کنندگان، هزینه‌هایی را ایجاد کنند.

این همپوش، بین پولی و ارگ،ک دو سوال مهم را ایجاد می کند.

آیا ،ب و کارها صرفاً سعی می کنند بر SERP ها تسلط پیدا کنند یا این نشانه عدم هماهنگی بین تیم های SEO و PPC است؟

و شاید مهمتر از آن، آیا اجرای تبلیغات بر روی کلمات کلیدی که قبلاً به طور ارگ،ک رتبه خوبی داشته‌اید، کلیک‌های بیشتری را به همراه دارد یا صرفاً هزینه هر ،ید شما را افزایش می‌دهد؟

ما پاسخ این سوالات و چند سوال دیگر را در میان نظرات دریافت شده در لینکدین (اینجا و اینجا). در اینجا تلاش من برای خلاصه ، بحث است:

  • از PPC به صورت انتخابی استفاده کنید: کمپین‌های PPC فقط باید رتبه‌بندی ارگ،ک را برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا آنهایی که توسط تبلیغات به پایین‌تر از آن کشیده می‌شوند، تکمیل کنند. از هزینه های اضافی در جایی که دید ارگ،ک در حال حاضر قوی است خودداری کنید.
  • تأثیر بر درآمد را اندازه گیری کنید، نه معیارهای بیهودگی: فراتر از کلیک ها و CTR حرکت کنید. معیار واقعی موفقیت درآمد افزایشی است.
  • PPC را برای کلمات کلیدی مارک بازنگری کنید: PPC برای اصطلاحات مارک اغلب ارزش کمی می‌افزاید اگر قبلاً از نظر ارگ،ک رتبه خوبی داشته باشید. این بودجه را به چیز دیگری تغییر دهید مگر اینکه با رقابت مستقیم روبرو شوید.
  • راهبردهای سیلد را حذف کنید: PPC و SEO باید با هم کار کنند، نه علیه یکدیگر. برای مثال، می‌تو،د از PPC برای آزمایش انواع مختلف محتوا روی کلمه کلیدی که قبلاً رتبه‌بندی کرده‌اید استفاده کنید (با تشکر از ایده، اولی!)، یا از آن برای رتبه بندی کلمات کلیدی فرار استفاده کنید (مانند HubS،).

در یکی از نظرات نیکو، گارفینکل تحقیقات مش، انجام شده در زمینه مشابه بلیک، نوسکو و تادلیس یک سری آزمایشات در مقیاس بزرگ انجام دادند برای ارزیابی تأثیر تبلیغات جستجوی پولی برای کلمات کلیدی مارک دار و غیر مارک در eBay در سال 2014.

نتیجه گیری آنها این بود که برای برندهای تثبیت شده، اجرای تبلیغات با شرایط نام تجاری تا حد زیادی اضافی است. نتایج برای کلمات کلیدی بدون مارک مشابه بود: ا،ر کلیک‌های منتسب به تبلیغات به هر حال به صورت ارگ،ک اتفاق می‌افتند، ی،ی بازگشت سرمایه (ROI) از این تبلیغات منفی بود. این با یافته‌های ما مطابقت دارد که ،ب‌وکارها اغلب با پرداخت هزینه کلیک‌هایی که می‌توانستند به‌طور رایگان از طریق رتبه‌بندی‌های ارگ،ک قوی دریافت کنند، با خود رقابت می‌کنند.

یک تشکر بزرگ از همه ،، که با نظرات خود همکاری ،د!

چگونه سایت خود را برای PPC و سئو خواری بررسی کنیم

اگر می خواهید تحقیقات مشابهی در سایت خود انجام دهید، می تو،د از Site Explorer ما استفاده کنید. دامنه خود را وارد کنید، به گزارش کلمات کلیدی ارگ،ک بروید و از فیلتر ویژگی های SERP استفاده کنید (آن را روی Where target ranks و Top ads قرار دهید).

نحوه پیدا ، سئو و ppc آدم خواری با Ahrefs. نحوه پیدا ، سئو و ppc آدم خواری با Ahrefs.

افکار نهایی

بازاریابان باید استراتژی های PPC و SEO خود را به صورت پشت سر هم ارزیابی کنند. آیا واقعاً با اجرای یک تبلیغ برای یک کلمه کلیدی که قبلاً در آن حضور دارید ارزش افزوده می‌کنید یا می‌توان از آن دلارهای تبلیغاتی در جای دیگر استفاده کرد؟ شاید وقت آن رسیده است که با تیم PPC و SEO بنشینید و تلاش های همپوش، خود را دوباره بررسی کنید.

سوال یا نظری دارید؟ آنها را در این به اشتراک بگذارید نخ یا اجازه دهید تیم (نویسنده مطالعه) یا من دانستن


منبع: https://ahrefs.com/blog/ppc-vs-seo-overlap-study/