آیا ویروسی شدن به سئو کمک می کند؟ نه واقعا


من می‌خواستم بدانم که چگونه ویروسی شدن بر SEO برای مشاغل مختلف تأثیر می‌گذارد. فکر می‌کردم با همه پوشش خبری و پیوندهایی که این سایت‌ها دریافت می‌کنند، ،ب‌وکارشان رونق می‌گیرد و برای همه چیز رتبه‌بندی می‌شوند.

هشدار اسپوی،: اشتباه کردم.

هر چند باید شایستگی هایی برای آن وجود داشته باشد، درست است؟ به نظر می رسد حتی جان مو، گوگل نیز با روابط عمومی دیجیتال همراه است.

من عاشق برخی از چیزهایی هستم که از روابط عمومی دیجیتال می بینم، حیف است که اغلب با ایجاد پیوند هر،مه در سطل قرار می گیرد. این به همان اندازه سئوی فنی مهم است، احتمالاً در بسیاری از موارد بیشتر.

– جانمو لایک 🥚 منگنه 🥚 (@JohnMu) 23 ژانویه 2021

برای ،ب اطلاعات بیشتر، به ده ها سایت نگاه کردم. برخی از آنها مربوط به زم، است که من جوایز جستجو را قضاوت کردم. دیگران از گروه های مختلف اسلک هستند. من هم در توییتر مثال خواستم. متوجه شدم که ویروسی شدن کمی به رتبه بندی آنها کمک می کند، اما نه آنقدر که ممکن است انتظار داشته باشید.

چند نمونه وجود دارد که می خواهم با شما به اشتراک بگذارم. همچنین شایان ذکر است که ویروسی شدن همچنان به مواردی مانند برندسازی، آگاهی، سرنخ ها و احتمالاً فرصت های تجاری جدید کمک می کند. بیایید شیرجه بزنیم

بیش از دو سال از برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی سیاسی بدنام در چهار فصل “اشتباه” می گذرد. کنفرانس مطبوعاتی ریاست جمهوری در یک شرکت محوطه سازی فیلادلفیا، Four Seasons Total Landscaping، به جای هتل Four Seasons برگزار شد.

این موردی بود که واقعیت عجیب تر از داستان بود. فکر نمی‌کنم این اتفاق اگر در یک کمدی کمدی بود باور،ی باشد. اگر در مورد خود داستان کنجکاو هستید، می تو،د در مورد آن بخو،د. در واقع، حتی یک وجود دارد مستند.

نتایج در یک نگاه خوب به نظر می رسند

در زمان کنفرانس مطبوعاتی می‌تو،د افزایش شدید ترافیک و دامنه‌های مرتبط با شرکت را مشاهده کنید. یک سال بعد با انتشار مستندی در مورد این رویداد و بسیاری از خبرگزاری ها دوباره در مورد این ماجرا نوشتند، لینک ها و ترافیک دیگری افزایش یافت.

بررسی اجمالی fstl1992.com با نمایش ترافیک و افزایش پیوندها از کنفرانس مطبوعاتی و مستند، از طریق ا،پلورر سایت Ahrefs

پیوندها خوب به نظر می رسند – واقعاً خوب! پوشش این رویداد شگفت‌انگیز بود و نوعی ویروس‌پذیری را ایجاد کرد که افراد روابط عمومی دیجیتال رویای آن را داشتند.

در زیر مشاهده می کنید که ا،ر سایت های خبری بزرگ به این مطلب پرداختند.

گزارش بک لینک برای fstl1992.com که پیوندهایی را از سایت های خبری بزرگ نشان می دهد

من شرکت‌هایی را دیده‌ام که با کمپین‌هایی که نتایج چندان خوبی ندارند، جوایز جستجو را به دست می‌آورند.

بیشتر سازنده‌های لینک از این لینک‌ها غافلگیر می‌شوند. تعداد زیادی لینک دنبال شده با DR بالا وجود دارد.

دامنه های ارجاعی برای fstl1992.com که پوششی را در سایت های خبری مهم نشان می دهد

اگر این نوع پروفایل پیوند و ترافیک افزایش یافته برای هر ،ب و کار خدمات محلی را مشاهده کردید، فکر می کنید که در قرعه کشی برنده شده است. با چنین اعدادی، شما فرض می کنید که برای هر چیزی که می خواهد رتبه بندی می شود و می تواند رتبه بندی کند.

اما آیا پیوندها واقعاً به سئو آن کمک ،د؟ چیزهای بیشتری در این داستان وجود دارد.

سرمایه گذاری بر شهرت

بیشتر سودهای ترافیکی مربوط به شرایط برند آن یا افرادی است که به دنبال کالاهای آن هستند. درست است – کالا وجود دارد!

کلمات کلیدی که fstl1992.com برای آنها رتبه بندی می شود عمدتاً دارای مارک هستند

درخشان ترین حرکت این شرکت محوطه سازی این بود که چگونه از شهرت خود سرمایه گذاری کرد. آی تی 1.3 میلیون دلار کالا فروخت در عرض سه هفته از رویداد! این تبلیغات را به یک برد تبدیل کرد.

در ابتدا این کالا را در وب سایت داشت، اما بعداً با یک شرکت Philly دیگر برای فروش کالا در وب سایت دیگری شریک شد.

گزارش مروری برای phillydrinkers.com که ترافیک و دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد

اینجا اشتباه کرد نتوانست صفحات کالای خود را به سایت دیگر هدایت کند. اگر این کالاها را با تغییر مسیرها بازیابی می کرد، ممکن بود حتی موفقیت بیشتری ،ب کند.

گزارش بهترین توسط پیوندها به 404 فیلتر شده است که پیوندهای زیادی را نشان می دهد که می توانند با تغییر مسیرها بازیابی شوند.

در مورد ،ب و کار اصلی چطور؟ مطابق با یک مقاله یک سال پس از این رویداد، شهرت تازه به دست آمده تنها سه مشتری جدید برای آنها به ارمغان آورده بود. من تعجب می کنم که با این نوع افزایش ترافیک مارک بیشتر نبود. اما حدس می‌زنم این افزایش از طرف افرادی بوده که به داستان علاقه‌مند هستند و نه خدمات آن.

تاثیر بر کلمات کلیدی اصلی آن

لینک ها تا حدودی تاثیر دارند. این شرکت برای کلمات کلیدی تجاری خود رتبه بهتری دارد، اما آنها آنقدر که ممکن است برای یک ،ب و کار محلی که دارای پروفایل پیوند قوی است، کمکی نمی کند.

برای بسیاری از شرایطی که احتمالاً برای آن تجارت ایجاد می کند، صفحه اول را مشاهده نکرده است.

گزارش کلمات کلیدی ارگ،ک برای fstl1992.com که نشان می دهد رتبه خوبی برای اصطلاحات غیر مارک ندارد

برای برخی شرایط، یک ،ب و کار محلی دیگر از آن بالاتر است در حالی که اصلاً پیوندی ندارد.

نمای کلی SERP برای "محوطه سازی فیلادلفیا" نشان دادن یک رقیب بدون لینک بالاتر از fstl1992.com

به طور کلی، به نظر می رسد که همه آن لینک های جدید از ویروسی شدن تأثیر زیادی در رتبه بندی آن ندارند.

پوشش مطبوعاتی مکرر در طول زمان

بعدی Gravity Payments است. شما ممکن است این نام را ند،د، اما شرط می بندم که داستان مدیر عاملی را می د،د که حقوق خود را کاهش داد تا بتواند به هر کارمند 70 هزار دلار بپردازد.

مدیرعامل همچنین با رسوایی هایی درگیر بود که منجر به پیوندهای بیشتر شد. با این حال، این پیوندها ممکن است دارای سیگنال های منفی باشند.

با یک نگاه می تو،د ببینید که در طول سال ها تعداد زیادی لینک دریافت کرده است. اما این واقعا به ترافیک آن کمک نکرده است.

نمای کلی gravitypayments.com که ترافیک و دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد

لینک ها از بسیاری از سایت های اصلی هستند و عالی به نظر می رسند. مجدداً، پیوندهایی با ارزش برای هر ،ی که لینک سازی یا روابط عمومی دیجیتال انجام می دهد.

گزارش دامنه های ارجاعی برای gravitypayments.com که پوشش رسانه ای عالی را از سایت های خبری مهم نشان می دهد

اما تاثیر آن بر رتبه بندی آن بسیار کم است. بار دیگر، بیشتر ترافیک برند شده است. برای اصطلاحات اصلی یا محتوای اطلاعاتی آن ترافیک بسیار کمی دریافت می کند. به نظر می رسد همه آن پیوندها کمکی نکرده باشند.

گزارش صفحات برتر که بیشتر ترافیک gravitypayments.com را نشان می دهد دارای مارک است

Layoffs.fyi در طول کووید شروع شد تا افراد «ا،اجی» را با مدیران استخدام مرتبط کند. در خلال ا،اج های فنی اخیر، تقویت دیگری پیدا کرد. در یک نگاه، نتایج عالی به نظر می رسد.

نمای کلی layoffs.fyi که ترافیک ارگ،ک و دامنه های ارجاع دهنده را نشان می دهد

یک بار دیگر، ما می تو،م لینک های عالی از دامنه های بزرگ را ببینیم.

دامنه های ارجاع دهنده گزارش برای layoffs.fyi که پیوندهای عالی از سایت های رسانه را نشان می دهد

با غواصی بیشتر، می تو،م بگوییم که تقریباً تمام ترافیک به صفحه اصلی است.

صفحات برتر برای layoffs.fyi گزارش می دهند که نشان می دهد ترافیک بیشتر به صفحه اصلی می رود

بسیاری از رشدها مربوط به اصطلاحات مارک است، اما یک اصطلاح بدون نام تجاری مشخص است: “ا،اج”. اگر به SERP یک سال پیش در مقایسه با اکنون نگاه کنید، به نظر می رسد که هدف پرس و جو از “ا،اج چیست” به اخبار مربوط به ا،اج تغییر کرده است.

این امکان وجود دارد که محبوبیت این سایت باعث تغییر هدف شده باشد، یا فقط می تواند تغییر محیط با ا،اج های بیشتر باشد که قصد را تغییر داده است. با این حال، این معقول‌ترین مثالی است که می‌توانم از پیوندهای ویروسی پیدا کنم که احتمالاً کمک می‌کنند – و حتی در آن صورت هم چندان بریده و خشک نیست.

مقایسه SERP برای "ا،اج" در فوریه 2023 در مقابل فوریه 2022 که تغییر قصد را نشان می دهد

برای سئو چه م،ایی دارد؟

من فکر می کنم سئوکاران ممکن است به لینک های سایت های رسانه ای بیش از حد ارزش بدهند. واقعاً به نظر نمی رسد تأثیر زیادی داشته باشند.

اما آیا روابط عمومی دیجیتال مرده است؟ آیا لینک های HARO اتلاف وقت هستند؟ من شک دارم. آنها بر آگاهی، برندسازی و سرنخ ها تأثیر می گذارند.

افکار نهایی

با توجه به آنچه من دیده ام، بسیاری از سئوکاران می خواهند از لینک های محلی و محلی صرف نظر کنند که به دست آوردن آنها می تواند خسته کننده و خسته کننده باشد. آنها می خواهند مستقیماً روی کمپین های روابط عمومی دیجیتال جالب و خلاقانه تر کار کنند.

من آنها را سرزنش نمی کنم. کمپین های روابط عمومی دیجیتال سرگرم کننده تر و جالب تر هستند. من فقط بعد از نگاه ، به ده ها سایت نمونه، کارآیی انجام این کار را زیر سوال می برم.

اگر نمونه‌هایی دارید که پیوندهای روابط عمومی دیجیتال روی ،ب‌وکار تأثیر گذاشته است، اگر آنها را با من به اشتراک بگذارید خوشحال خواهم شد. در توییتر. من واقعاً می خواهم نمونه ای از این موارد را پیدا کنم که برای یک شرکت خوب کار می کنند.




منبع: https://ahrefs.com/blog/viral-seo/