نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.
در یک نظرسنجی اخیر AudioEye از 500 رهبر ،ب و کار و متخصصان وب، 70٪ گفتند که “هزینه” نگر، اصلی آنها در مورد دسترسی دیجیتال است. بسیاری از پاسخدهندگان همچنین فکر می،د که باید وبسایت خود را از ابتدا بازسازی کنند تا بتوانند یک تجربه مرور قابل دسترسی را ارائه دهند.
این درک از دسترسی دیجیتال به ،وان یک مرکز هزینه بدون درمان آسان یکی از دلایلی است که فقط 3 درصد اینترنت علیرغم اینکه برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است 1.3 میلیارد نفر در جهان که با معلولیت زندگی می کنند.
در این پست، من سه مزیت دسترسی دیجیتال را مورد بحث قرار میدهم – و امیدوارم، دلیلی را برای اینکه چرا گنجاندن تنها کار درستی نیست، بلکه یک فرصت تجاری بزرگ است، توضیح میدهم.
سه دلیل برای اولویت دادن به دسترسی دیجیتال
بسیاری از رهبران ،ب و کار از خطر عدم انطباق با قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) و سایر قو،ن دسترسی آگاه هستند. در طول چند سال گذشته، وجود داشته است رکورد تعداد دعاوی دسترسی دیجیتال. شرکتهای بیشتری درخواست نامه دریافت میکنند یا به دلیل نقض ادعایی تحت ADA به دادگاه برده میشوند. و هنگامی که این اتفاق می افتد، دیگر رهبران ،ب و کار توجه می کنند.
چیزی که رهبران ،ب و کار همیشه در نظر نمی گیرند، فرصتی است که دسترسی دیجیتال نشان می دهد، خواه دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتر، ایجاد یک سازمان فراگیرتر، یا بهبود تجربه مرور برای همه کاربران – بدون ذکر موتورهای جستجو و دستیارهای صوتی.
1. دسترسی دیجیتال یک مورد لبه نیست
یکی از بزرگترین تصورات نادرست در مورد دسترسی دیجیتال این است که نوعی حاشیه است. در واقع، افراد دارای معلولیت بزرگترین اقلیت در ایالات متحده هستند.
در ایالات متحده، از هر چهار بزرگسال یک نفر با نوعی ناتو، زندگی می کند. وقتی ناتو،های موقتی مانند ش،تگی اندامها یا آسیبهای کوتاهمدت پس از جراحی یا درمانهای پزشکی را در نظر بگیرید، این عدد حتی بیشتر میشود.
بر اساس گزارش اقتصاد جه، معلولیت 2020، افراد دارای معلولیت 1.9 تریلیون دلار درآمد قابل تصرف در سطح جهان را کنترل می کنند. این رقم با احتساب دوستان و خانواده آنها به بیش از 10 تریلیون دلار می رسد.
با طراحی برای دسترسی، می تو،د وب سایت و تجربیات دیجیتالی خود را برای همه بهتر عمل کنید.
2. طراحی در دسترس برای همه خوب است
در اصل، دسترسی دیجیتال همه چیز در مورد حذف موانعی است که می تواند مانع از مرور وب سایت شما شود.
با پیروی از بهترین شیوههای طراحی در دسترس، میتو،د اطمینان حاصل کنید که همه میتوانند با محتوای دیجیتال شما تعامل داشته باشند – صرف نظر از سن، ناتو، یا هر عامل دیگری.
به ،وان مثال، کنسرسیوم وب جه، (W3C) راهنمای تکمیلی WCAG 2 شامل بهترین شیوه ها برای محتوای واضح و قابل فهم است، مانند:
-
اجتناب از منفی های دوگانه، مانند “زمان نامحدود نیست”.
-
استفاده از جملات کوتاه با یک امتیاز در هر جمله.
-
قرار دادن کلید یا هدف اصلی در ابتدای یک پاراگراف.
-
در صورت امکان، از لیستهای گلولهدار یا شمارهدار استفاده کنید.
هدف از این توصیه ها رفع سردرگمی برای افراد مبتلا به نارساخو، و سایر ناتو، های یادگیری است. اما به همین راحتی می تواند بهترین شیوه نوشتن عمومی باشد.
هر کاربر می تواند از زبان ساده و مستقیمی بهره مند شود که اصطکاک را از بین می برد و گام بعدی واضح را به آنها می دهد. این پایه و اساس هر وب سایت بهینه سازی شده برای تبدیل است – و اتفاقاً با بهترین شیوه های طراحی در دسترس همپوش، دارد.
3. دسترسی دیجیتال از قابلیت کشف پشتیب، می کند
همچنین همپوش، آشکاری بین قابلیت دسترسی و کشف وجود دارد. به ،وان مثال، سایتهایی با ،اوین واضح و توصیفی – همان سرفصلهایی که ناوبری و درک مطلب را برای افراد دارای معلولیت آسانتر میکنند – برای موتورهای جستجو مانند Google نیز ،یدن آسانتر است.
به همین دلیل، شواهد قوی وجود دارد که نشان میدهد گوگل هنگام رتبهبندی وبسایتها به دسترسی به آن پاداش میدهد. در واقع، آن است دستورالعمل های وب مستر – که بهترین روشهایی را که به Google در یافتن، فهرستبندی و رتبهبندی سایت شما کمک میکند، ترسیم میکند – مانند دستورالعملهای دسترسی خوانده میشود – و اغلب مستقیماً با WCAG مرتبط است.
وب سایت های قابل دسترسی برای کاربر، که با جستجوی صوتی به وب سایت ها دسترسی دارند نیز مفید هستند. بر اساس Google Mobile Voice Study41% از بزرگسالان ایالات متحده و 55% از نوجوانان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. ،ب و کارهایی که دارای وب سایت هایی هستند که برای جستجوی صوتی بهینه شده اند، شانس بیشتری برای کشف و استفاده توسط مشتریان بالقوه دارند.
ایجاد پرونده تجاری برای دسترسی دیجیتال
اولین هدف هر ابتکار دسترسی دیجیتالی باید ارائه یک تجربه فراگیر به همه ،، باشد که از وب سایت شما بازدید می کنند. این نه تنها کار درستی است، بلکه می تواند به شما کمک کند به بازاری برسید که به طور سنتی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
با این حال، مهم است که به مزیت دیگر ایجاد یک وب سایت در دسترس توجه داشته باشید: انطباق بیشتر با استانداردهای دسترسی مانند دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG)، که برای ارزیابی انطباق سایت با ADA استفاده می شود.
بر اساس راهنمایی اخیر از و، دادگستری، واضح است که انتظار میرود ،بوکارها در همه اندازهها استانداردهای دسترسی مانند WCAG را رعایت کنند تا از ADA پیروی کنند.
هنگامی که ROI دسترسی دیجیتال را مح،ه می کنید، باید این را در نظر بگیرید که هزینه دفاع از یک دعوی حقوقی دسترسی دیجیتال – یا حتی تسویه نامه درخواستی – اغلب می تواند از هزینه قابل دسترس ، وب سایت شما فراتر رود.
با اتخاذ رویکردی فعال تر برای دسترسی دیجیتال، می تو،د از قانون پیروی کنید و در عین حال یک ا،ام را به فرصتی برای رشد ،ب و کار خود و ارائه تجربه ای فراگیر به هر مشتری تبدیل کنید.
همانطور که در دسترسی دیجیتال سرمایه گذاری می کنید، ارزش آن را دارد که پیشرفت خود را در طول زمان اندازه گیری کنید. برای شروع، می تو،د از a استفاده کنید بررسی کننده دسترسی رایگان برای ارزیابی قابلیت دسترسی وب سایت خود – و سپس ببینید که چگونه با اجرای بهترین شیوه های دسترسی، بهبود می یابد.
منبع: https://moz.com/blog/roi-of-di،al-accessibility