یوسف مهدی، معاون شرکت و دفتر بازاریابی مصرفکننده در مایکروسافت، روز سهشنبه اعلام کرد که جستجوی بینگ پس از اعمال مدل هوش مصنوعی در موتور جستجوی هستهای بینگ، «بزرگترین جهش را در ارتباط در دو دهه اخیر» داشته است.
بیشتر تمرکز روی ویژگیهای جدید ChatGPT در جستجوی بینگ بود، و در حالی که پوشش ما به جنبه مرتبط بودن آن اشاره میکرد، من میخواستم آن را کمی بیشتر نمایان کنم.
آنچه او گفت. اما چند هفته پیش، اتفاق خاصی افتاد. ما مدل هوش مصنوعی را در موتور رتبه بندی جستجوی اصلی خود اعمال کردیم و شاهد بزرگترین جهش در ارتباط در دو دهه بودیم. یوسف مهدی گفت: ما معتقدیم که میتو،م با بهبود مدلها به پیشرفتها ادامه دهیم. شما می تو،د به آنچه که او در آن گفت گوش دهید ساعت 19:43 در این ویدیو.
چارت سازم،. یوسف این نمودار را نشان داد که افزایش ارتباط در کیفیت جستجوی Bing را مستند می کند:
به روز رس، رتبه بندی بینگ در واقع یک وجود داشت به روز رس، رتبه بندی بینگ در حدود 18 ژانویههمانطور که گلن گیب در میزگرد موتورهای جستجو منتشر کرد. این چند هفته قبل از این ارائه بود، بنابراین برآمدگی مرتبط و گزارشهای تایید نشده قبلی از بهروزرس، الگوریتم رتبهبندی جستجوی Bing آن را ثابت میکند.
بله، بینگ در حدود 18 ژانویه بهروزرس، گستردهای برای رتبهبندی نتایج جستجو انجام داد. من چندین گزارش از نوسانات جدی در رتبه بندی و ترافیک بینگ دریافت کردم که از 18 ژانویه تا 19 ژانویه شروع شد و کمی در سایت ها جستجو کردم. و بله، به نظر می رسد که نوعی به روز رس، الگوریتم وجود دارد که به شدت بر برخی سایت ها تأثیر گذاشته است.» گلن گیب نوشت.
چرا ما اهمیت می دهیم. بینگ، در حالی که سهم بازار بسیار کمتری در مقایسه با گوگل دارد، همچنان یکی از بازیگران جستجو است. اگر بتواند به بهبود ارتباط و نوآوری با مفاهیم جستجوی جدید، مانند چت و سایر ادغامهای هوش مصنوعی ادامه دهد، ممکن است در ماهها و سالهای آینده بازیگر بزرگتری در جستجو باشد.
ما اکنون در چنین دوران هیجان انگیزی در جستجو زندگی می کنیم و از بینگ و سایر موتورهای جستجو انتظار بیشتری داریم.
منبع: https://searchengineland.com/microsoft-bing-saw-the-largest-relevancy-jump-in-search-in-two-decades-392969