رسانههای اجتماعی همانطور که میدانستیم به نظر میرسد در روزهای پای، خود هستند – با یک استثنای قابل توجه، Tiktok. این بر اساس یک گزارش جدید معیار نرخ تعامل در رسانه های اجتماعی است.
TLDR. از گزارش معیار رسانه های اجتماعی 2023 که امروز توسط Rival IQ منتشر شد، پنج نکته مهم برای برندها وجود دارد:
- درگیری ارگ،ک: افتادن یا صاف ،. نرخ تعامل در اینستاگرام برای سومین سال متوالی کاهش یافت، اما برای فیس بوک و توییتر تقریبا ثابت مانده است.
- فرکانس ارسال در حال کاهش است. فرکانس پست در اینستاگرام ثابت بود اما در فیس بوک و توییتر حدود 20 درصد کاهش یافت.
- هشتگ های داغ تعطیلات. تقریباً هر صنعتی از پستهای هشتگشده تعطیلات، نرخ تعامل بالایی را به دست آورد، در حالی که مسابقات و هدایا نسبت به سالهای دیگر محبوبیت کمتری داشتند.
- قانون قرقره ها در اینستاگرام قرقره ها چرخ فلک ها را در صنایع مختلف از سلطنت خلع ،د تا به جذاب ترین نوع پست تبدیل شوند.
- TikTok در صدر ج، قرار دارد. با میانگین نرخ تعامل 5.69٪، TikTok بهترین دوست هر صنعت امسال بود.
چرا ما اهمیت می دهیم. این گزارش اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند به تبلیغ کنندگان کمک کند تا اثربخشی استراتژی های رسانه های اجتماعی خود را بسنجند و زمینه های بهبود را شناسایی کنند. با مقایسه نرخ تعامل برند خود با میانگینهای صنعت، میتو،د تعیین کنید که آیا عملکرد رسانههای اجتماعی شما بالاتر یا پایینتر از سطح است و تنظیمات لازم را برای بهینهسازی کمپینهای آنها برای تعامل و نرخ تبدیل بهتر انجام دهید.
در مورد گزارش میانگین نرخهای تعامل را برای عمودهای برندهای مختلف در شبکههای اصلی رسانههای اجتماعی بررسی کرد.
توجه به این نکته مهم است که Rival IQ 150 شرکت را به صورت تصادفی از هر 14 صنعت مورد مطالعه انتخاب کرد، از جمله:
- رسانه ها
- غیر انتفاعی
- غذا و نوشیدنی
- ،ده فروشی
- مسافرت رفتن
شرکتهایی که آنها تجزیه و تحلیل ،د تا ژانویه ۲۰۲۲ در فیسبوک، اینستاگرام، تیکتوک و توییتر حضور فعال داشتند و تعداد طرفداران فیسبوک بین ۲۵۰۰۰ تا ۱،۰۰۰،۰۰۰ و حداقل فالوورهای اینستاگرام، TikTok، و توییتر تا همان تاریخ ۵۰۰۰ نفر بودند.
آمار جالبیه در میان تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل برای فیس بوک، اینستاگرام و توییتر هرگز از 0.47٪ (اینستاگرام) بالاتر نمی رود. حتی هنوز هم، اینستاگرام در سال 2022 نسبت به سال 2021 30 درصد کاهش داشت، در حالی که فیس بوک و توییتر ثابت ماندند.
نرخ پست های هفتگی در اینستاگرام در سال 2022 ثابت ماند، در حالی که در توییتر و فیس بوک کاهش یافت، احتمالاً به دلیل کاهش سرمایه گذاری توسط برندها.
از سوی دیگر، نرخ تعامل TikTok به 5.69 درصد رسیده است. اما برندها کمتر از هر کانال دیگری در TikTok پست میگذارند.
برای مثال Higher Ed کمترین پستها را ارسال میکند، اما بیشترین مشارکت را میبیند، در حالی که ،دهفروشیها، اینفلوئنسرها و پستهای زیبایی بیشتر پست میکنند، اما
«Higher Ed نرخهای تعامل حماسی را در TikTok میبیند، اما یکی از کمتکرارترین پوسترها است، در حالی که نرخ تعامل برندهای رسانه با تأخیر یک بار دیگر ثابت میکند که ارسال بیشتر ،وماً بهتر نیست.»
ضریب هوشی رقیب
تصویر بزرگتر اجتماعی ارگ،ک، به طور کلی، از نظر ترافیک و تعامل سال ها روند نزولی داشته است. به همین دلیل است که برندها به سمت TikTok هجوم آوردهاند (که احتمالاً حتی یک «شبکه اجتماعی» نیست زیرا بیشتر در مورد کشف محتوا است).
هوش مصنوعی را وارد کنید. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین علاوه بر ایفای نقش کلیدی در ChatGPT، امکانات جدیدی را برای شبکه های اجتماعی ایجاد ،د.
«در ابتدا، شبکههای اجتماعی چیزهایی را به شما نشان میدادند که دوستانتان فکر می،د جالب هستند – مدل فیسبوک. سپس آنها شروع ،د به نشان دادن مطالب بر اساس افرادی که شما آنها را دنبال می کنید، چه دوست بودید یا نه – مدل توییتر.
نوآوری TikTok این بود که فقط با استفاده از پیشبینیهای الگوریتمی، مواردی را به شما نشان میداد، صرف نظر از اینکه دوستان شما چه ،، هستند یا چه ،، را دنبال میکنید. این برنامه به زودی به پربارگیری ترین برنامه در جهان تبدیل شد.
نوآوری TikTok این بود که صرف نظر از اینکه دوستان شما چه ،، هستند یا چه ،، را دنبال می کنید، فقط با استفاده از پیش بینی های الگوریتمی مواردی را به شما نشان می داد. این برنامه به زودی تبدیل به پر بارگیری ترین برنامه در جهان شد.”
که ما را به جایی که شروع کردیم برمی گرداند. فیسبوک، توییتر و سایر شبکههای اجتماعی در تلاش هستند تا TikTok را دنبال کنند (بخو،د: شبیهسازی کنید). در همین حال، بودجه های تبلیغاتی نیز دنبال شده است. و TikTok به یافتن راههای جدید برای بهبود دسترسی به برندها ادامه میدهد.
تو عمیق تر گزارش را می تو،د از Rival IQ دانلود کنید اینجا.
منبع: https://searchengineland.com/social-media-engagement-hits-a-new-low-except-for-tiktok-393395