تبلیغات جستجوی پولی در سال 2022 دوباره رشد کرد – نه به اندازه سال 2021.
بر اساس گزارش درآمد تبلیغات اینترنتی IAB: سال کامل 2022 که امروز منتشر شد، در مجموع، جستجو 84.4 میلیارد دلار از 209.7 میلیارد دلار درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.
همانطور که در سالهای گذشته نیز اتفاق افتاده بود، IAB اشاره کرد که رشد درآمدهای جستجو به اندازه سایر فرمتها قوی نبود – 1.2 درصد از سهم درآمد کل را از دست داد. این به این دلیل است که درآمد صفحه نمایش 12 درصد، ویدیوی دیجیتال 19.3 درصد و صدای دیجیتال 20.9 درصد افزایش یافته است.
چرا ما اهمیت می دهیم. همانطور که میدانستیم، سال 2022 به دلیل اقتصاد نامشخص، ناآرامیهای ژئوپلیتیکی، مقررات، چالشهای اندازهگیری و مجموعهای از عوامل دیگر یک سال چالش برانگیز بود. اگرچه رشد درآمد تبلیغات دیجیتال کند شد، اما درآمدها سال به سال افزایش یافت.
جستجوی پولی همچنان پادشاه است. با 40.2٪ از کل درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2022، جستجوی پولی همچنان فرمت اصلی است. با این حال، طبق IAB:
- «نوآوری برنامههای هوش مصنوعی مانند ChatGPT نیز کاربرد جستجو را تغییر میدهد و مایکروسافت/بینگ و آلفابت/گوگل منابع قابل توجهی را در این زمینه سرمایهگذاری میکنند.»
پرداخت شده فلات های اجتماعی بر اساس گزارش IAB، پس از بازگشت مجدد در سال 2021، رسانه های اجتماعی کمترین میزان رشد خود را در 10 سال گذشته مشاهده ،د. در سال 2022، درآمد از پلتفرم های اجتماعی 59.7 میلیارد دلار بود که نسبت به 57.7 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش داشت. ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن (ATT) اپل به ،وان یکی از دلایل اصلی توقف رشد ذکر شد.
وضعیت تبلیغات دیجیتال اسمش را ارتجاعی بگذارید. نکته قابل توجه در گزارش IAB:
- مجموع درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده 20.4 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافت.
- Q1 دارای بیشترین رشد (21.1%) و پس از آن Q2 (11.8%) بود.
- درآمد تبلیغات در نیمه اول سال 2022 برای اولین بار از 100 میلیارد دلار گذشت.
چشم انداز 2023 “Promising” کلمه ای است که IAB استفاده می شود، در حالی که یک “اگر” مهم اضافه می شود:
چشم انداز صنعت برای سال 2023 امیدوارکننده خواهد بود اگر بتواند با قو،ن در حال تحول حریم خصوصی مطابقت داشته باشد و با ال،ای استفاده از مصرف کنندگان رو به رشد و انتظارات، مانند پخش جری، و رسانه های ،ده فروشی با پشتیب، از تبلیغات سازگار شود. این عوامل، همراه با عدم قطعیت اقتصادی، بر اهمیت یافتن راههای جایگزین و کارآمد برای دستیابی و اندازهگیری مخاطبان با شناسههای کمتر تأکید میکند.»
گزارش. می تو،د کل گزارش را مشاهده کنید اینجا (توجه: گزارش رایگان است، اما برای دانلود آن باید وارد شوید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید).
عمیق تر حفاری کنید:
منبع: https://searchengineland.com/search-ad-revenue-84-billion-395575