درآمد جستجوی گوگل، شبکه و یوتیوب در سه ماهه چهارم 2022 کاهش یافت


گوگل دیروز گزارش داد که درآمدهای جستجو، شبکه تبلیغات و یوتیوب در سه ماهه چهارم سال 2022 کاهش یافته است. به طور کلی، درآمد تبلیغات گوگل با 3 درصد کاهش به 59 میلیارد دلار رسید.

درآمد تبلیغات جستجو انعطاف‌پذیرترین بود و در سه ماهه چهارم 2022 1.6 درصد نسبت به سه ماهه چهارم 2021 کاهش یافت. درآمد شبکه Google و YouTube به ترتیب 8.6 درصد و 7.0 درصد کاهش یافت.

درآمد تبلیغات سه ماهه چهارم 2022 گوگل بر اساس بخش
Q4 2022 Q4 2021 تغییر دادن
جستجو و موارد دیگر 42.6 میلیارد دلار 43.3 میلیارد دلار – 1.6٪
شبکه گوگل 8.5 میلیارد دلار 9.3 میلیارد دلار -8.6٪
یوتیوب 8.0 میلیارد دلار 8.6 میلیارد دلار -7.0٪

یک جو اقتصادی بد روث پورات، مدیر مالی گوگل به CNBC گفت که کندی یوتیوب نتیجه تبلیغات برنامه ریزی شده و پاسخ مستقیم در شرایط اقتصادی چالش برانگیز است. او گفت که گوگل سرعت استخدام را کاهش می دهد تا بتواند رشد سودآور بلندمدتی را ارائه دهد. ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که حدود 6 درصد از نیروی کار خود یا تقریباً 12000 شغل را ا،اج خواهد کرد. این شرکت حدود 187000 کارمند دارد.

ICYMI، Meta همچنین شرایط بد اقتصادی را ناشی از تقاضای ضعیف تبلیغات خود دانست.

مشکل برای یوتیوب. درآمد تبلیغات یوتیوب کمتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران کاهش یافت و به 7.96 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 8.63 میلیارد دلار کاهش 8 درصدی داشت. روز پنجشنبه، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، گفت: علاوه بر کاهش کلی هزینه تبلیغات، یوتیوب همچنین با رقابت شدید TikTok در ویدیوهای کوتاه مواجه است. متا همچنین گفت رقابت TikTok رشد را محدود می کند.

چشم انداز مالی در یوتیوب می تواند حتی بدتر شود زیرا شروع به پرداخت حقوق بازی های حرفه ای فوتبال می کند. در ماه دسامبر، لیگ ملی فوتبال اعلام کرد که یوتیوب سالانه حدود 2 میلیارد دلار برای حق پخش «بلیت یکشنبه» در خانه‌ها، طی یک قرارداد هفت ساله، پرداخت می‌کند. انتظار می رود که این یک پیشرو در زیان باشد که به YouTube امکان می دهد مش،ین پولی بیشتری را به دست آورد.

تو عمیق تر می تو،د درآمد را بررسی کنید اینجا.

چرا ما اهمیت می دهیم. کاهش درآمد تبلیغاتی می‌تواند بر توانایی پلتفرم برای دستیابی به مخاطبان هدف و در نتیجه، موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آن تأثیر بگذارد. درآمد کمتر از تبلیغات همچنین می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری کمتر در بهبود پلتفرم و نوآوری شود که منجر به محیط تبلیغاتی کمتر مطلوب می‌شود.

علاوه بر این، کاهش مستمر درآمد تبلیغات ممکن است باعث تغییر در قیمت‌گذاری، رقابت برای قرار دادن تبلیغات و تغییر در سیاست‌های تبلیغاتی پلت فرم شود. اگر گوگل توجه خود را به سمت هوش مصنوعی معطوف کند، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کنترل بیشتری بر کمپین‌های خود از دست بدهند.

از سوی دیگر، کاهش درآمد می تواند منجر به کاهش تقاضا شود که می تواند هزینه های تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان کاهش دهد.


منبع: https://searchengineland.com/google-search-network-and-youtube-revenue-all-fell-in-q4-2022-392611