اگر ببینید “کشف – در حال حاضر نمایه نشده است” در کنسول جستجوی گوگل، به این م،ی است که گوگل از URL آگاه است، اما هنوز آن را ،یده و ایند، نکرده است.
،وماً به این م،ی نیست که صفحه هرگز پردازش نخواهد شد. همانطور که اسناد آنها می گوید، آنها ممکن است بعداً بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما به آن مراجعه کنند.
اما عوامل دیگری می تواند مانع از ،یدن و فهرست بندی گوگل در صفحه شود، از جمله:
- مشکلات سرور و مشکلات فنی در محل که توانایی ،یدن Google را محدود یا ممانعت می کند.
- مسائل مربوط به خود صفحه، مانند کیفیت.
همچنین میتو،د از Google Search Console Inspection API برای صفبندی URLها برای آنها استفاده کنید coverageState
وضعیت (و همچنین سایر نقاط داده مفید) به طور انبوه.
درخواست نمایه سازی از طریق کنسول جستجوی گوگل
این یک راه حل واضح است و در ا،ر موارد مشکل را حل می کند.
گاهی اوقات، گوگل به سادگی در ،یدن URL های جدید کند است – این اتفاق می افتد. اما مواقع دیگر، مسائل اساسی مقصر هستند.
هنگامی که درخواست نمایه سازی می کنید، یکی از دو مورد ممکن است رخ دهد:
- URL می شود “،یده شده – در حال حاضر نمایه نشده است”
- نمایه سازی موقت
هر دو نشانه مشکلات اساسی هستند.
مورد دوم به این دلیل اتفاق میافتد که درخواست نمایهسازی گاهی اوقات به URL شما «تقویت تازهسازی» موقتی میدهد که میتواند URL را بالاتر از آستانه کیفیت لازم قرار دهد و به ،ه خود منجر به نمایهسازی موقت شود.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
مشکلات کیفیت صفحه
اینجاست که واژگان ممکن است گیج کننده شوند. از من پرسیده شده است، “اگر هنوز ،یده نشده است، گوگل چگونه می تواند کیفیت صفحه را تعیین کند؟”
این سوال خوبی است و پاسخ این است که نمی تواند.
گوگل در مورد کیفیت صفحه بر اساس سایر صفحات موجود در دامنه فرض می کند. طبقه بندی آنها نیز بر اساس ال،ای URL و معماری وب سایت است.
در نتیجه، انتقال این صفحات از “آگاهی” به صف ،نده می تواند بر اساس عدم کیفیتی که در صفحات مشابه پیدا کرده اند، از اولویت خارج شود.
این امکان وجود دارد که صفحاتی با ال،ای URL مشابه یا صفحاتی که در مناطق مشابه معماری سایت قرار دارند، در مقایسه با سایر محتوایی که اه، و کلمات کلیدی کاربر مشابهی را هدف قرار میدهند، دارای ارزش پیشنهادی پایینی باشند.
علل احتمالی عبارتند از:
- عمق محتوای اصلی
- ارائه.
- سطح محتوای پشتیب،
- منحصر به فرد بودن محتوا و دیدگاه های ارائه شده.
- یا حتی مسائل دستکاری بیشتر (به ،وان مثال، محتوا با کیفیت پایین است و به طور خودکار تولید می شود، چرخانده می شود، یا مستقیماً محتوای از قبل ایجاد شده را کپی می کند).
کار بر روی بهبود کیفیت محتوا در خوشه سایت و صفحات خاص می تواند تأثیر مثبتی بر افزایش علاقه گوگل به ،یدن محتوای شما با هدف بیشتر داشته باشد.
همچنین میتو،د صفحات دیگری را در وبسایت که تأیید میکنید دارای بالاترین کیفیت نیستند، برای بهبود نسبت صفحات با کیفیت خوب به صفحات با کیفیت بد در سایت، noindex کنید.
،یدن بودجه و کارایی
Crawl Budget مک،زمی است که اغلب در سئو درک نشده است.
ا،ر وب سایت ها نیازی به نگر، در این مورد ندارند. در واقع، گری ایلیس از گوگل، این ادعا را دارد که احتمالاً این کار را انجام داده است 90 درصد وب سایت ها نیازی نیست به بودجه ،یدن فکر کنید. اغلب به ،وان یک مشکل برای وب سایت های سازم، در نظر گرفته می شود.
از سوی دیگر، کارآیی ،یدن میتواند بر وبسایتها در هر اندازه تأثیر بگذارد. نادیده گرفته شده، می تواند منجر به مشکلاتی در مورد نحوه ،یدن و پردازش گوگل در وب سایت شود.
برای نشان دادن، اگر وب سایت شما:
- URL ها را با پارامترها کپی می کند.
- با و بدون اسلش های بعدی حل می شود.
- در HTTP و HTTPS موجود است.
- محتوا را از چندین زیر دامنه (به ،وان مثال، و
… در این صورت ممکن است مشکلات تکراری داشته باشید که بر فرضیات Google در اولویت ،یدن بر اساس فرضیات گستردهتر سایت تأثیر میگذارد.
ممکن است بودجه ،یدن Google را با URL ها و درخواست های غیر ضروری تلف کنید. با توجه به اینکه Googlebot وبسایتها را در بخشهایی می،د، این میتواند منجر به این شود که منابع Google به اندازه کافی گسترش نیابد تا همه URLهای تازه منتشر شده را با سرعتی که میخواهید کشف کند.
شما می خواهید به طور منظم وب سایت خود را ،یده و اطمینان حاصل کنید که:
- صفحات به یک زیر دامنه واحد (در صورت تمایل) حل می شوند.
- صفحات به یک پروتکل HTTP حل می شوند.
- URL های دارای پارامترها به ریشه (در صورت تمایل) متعارف می شوند.
- پیوندهای داخلی بی جهت از تغییر مسیرها استفاده نمی کنند.
اگر وب سایت شما از پارامترهایی مانند فیلترهای محصولات تجارت الکترونیک استفاده می کند، می تو،د ،یدن این مسیرهای URI را با غیرمجاز ، آنها در فایل robots.txt مهار کنید.
سرور شما همچنین می تواند در نحوه تخصیص بودجه توسط گوگل برای ،یدن وب سایت شما مهم باشد.
اگر سرور شما بیش از حد بارگیری شده است و خیلی کند پاسخ می دهد، ممکن است مشکلات ،یدن ایجاد شود. در این صورت، Googlebot نمیتواند به صفحه دسترسی پیدا کند و در نتیجه برخی از محتوای شما ،یده نمیشود.
در نتیجه، گوگل سعی خواهد کرد بعداً برای ایند، ، وب سایت بازگردد، اما بدون شک باعث تاخیر در کل فرآیند خواهد شد.
لینک سازی داخلی
هنگامی که شما یک وب سایت دارید، داشتن لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر بسیار مهم است.
گوگل معمولاً توجه کمتری به URL هایی دارد که لینک های داخلی یا کافی ندارند – و حتی ممکن است آنها را از فهرست خود حذف کند.
می تو،د تعداد لینک های داخلی صفحات را از طریق ،نده هایی مانند Screaming Frog و Sitebulb بررسی کنید.
داشتن یک ساختار وب سایت سازمان یافته و منطقی با لینک های داخلی بهترین راه برای بهینه سازی وب سایت شماست.
اما اگر در این مورد مشکل دارید، یکی از راههای اطمینان از اتصال تمام صفحات داخلی این است که با استفاده از نقشههای سایت HTML به عمق ،یدن هک کنید.
اینها برای کاربران طراحی شده اند نه ماشین ها. اگرچه ممکن است اکنون آنها را به ،وان یادگاری در نظر بگیرند، اما هنوز هم می توانند مفید باشند.
علاوه بر این، اگر وب سایت شما URL های زیادی دارد، عاقلانه است که آنها را بین چندین صفحه ت،یم کنید. شما نمی خواهید همه آنها از یک صفحه پیوند داده شوند.
پیوندهای داخلی همچنین باید به جای تکیه بر توابع جاوا اسکریپت از تگ برای پیوندهای داخلی استفاده کنند. onClick()
.
اگر از یک چارچوب Jamstack یا JavaScript استفاده می کنید، بررسی کنید که چگونه آن یا هر کتابخانه مرتبط با پیوندهای داخلی مدیریت می کند. اینها باید به صورت تگ ارائه شوند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/understanding-resolving-discovered-currently-not-indexed-392659