سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی

ممکن است محتوای شما از فرم استاندارش خارج شود و خواندن آن برای کاربر چندان جذابیتی نداشته باشد! در نهایت صفحه را ترک می کند و این چرخه اگر ادامه داشته باشد مخاطبان زیادی را به مرور زمان از دست می دهید. همانطور که می دانید سئوی محتوا جزء سئوی داخلی سایت محسوب می شود.

  • این کار کمی زمان‌بر ممکن است باشد اما محتوای خوبی را برای شما به همراه می‌آورد.
  • مقالاتی که خواندن آن ها آسان تر است اغلب رتبه بالاتری دارند نسبت به مقالاتی که کاربر پسند نیستند.
  • معیارهای خوب موفقیت در استراتژی تولید محتوا می­توانند شامل بازدید صفحه، بک لینک‌های دریافتی، کامنت‌ها، فاکتورهای شبکه‌های اجتماعی و نرخ تبدیل باشند.
  • خود را به استفاده از کلمات کلیدی مجبور نکنید و سعی کنید از آنها تا حدی که خوش آیند باشد استفاده کنید.
  • هدف اصلی بهینه سازی سایت به منظور رقابت و کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف حوزه فعالیتی سایت است که با تکنیک‌ها، اصول تولید محتوای سئو شده و روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد.

اگر شما یک موجود زنده اید، پس باید در ذهن خود داستانی بگویید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از ذهن خود بیرون بکشید. وقتی محتوایی تولید می کنیم در واقع داریم به تعدادی از سوالاتی که در ذهن مخاطب در آن موضوع وجود دارد پاسخ می دهیم. تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. مثلا بارها دیده ایم که در محتوای مورد نظر الکی کلمه کلیدی اصلی تکرار شده است. به عنوان مثال در هر پاراگراف کلمه کلیدی اصلی بی خود و بی جهت تکرار و بولد شده است.

بعنوان مثال بحث انتخاب لینکهای داخلی از موارد سئو تکنیکال است. سئو محتوا یکی از آسانترین جنبه‌های سئو است و یادگیری آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شما با مطالعه این مقاله ۹۰ درصد از نکات سئو محتوا را فراگرفته‌اید. در صورتی که نیاز به آموزش کاربران در مورد برند، صنعت یا حوزه تخصصی خود دارید بهتر است به توضیح معنا و مفهوم عبارات تخصصی بپردازید و توضیح شفاف، ساده و قابل فهمی از موضوع ارائه دهید. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند.

راهنمای کامل بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (با چک لیست)

یکی از مهمترین مراحل سئوی داخلی، تولید و انتشار محتوای سئو شده و بهینه در سایت است. محتوای سئو شده دقیقا همان چیزیست که باعث می شود سایت ما ترافیک بالایی را بتواند از گوگل دریافت کند. ما با محتوایی که تولید می کنیم علاوه بر اینکه رضایت مخاطبان مان را جلب می کنیم باید کاری کنیم که در گوگل هم رتبه خوبی بگیرد. بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد. جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است.

اخیراً مفهوم LSI ( (Latent Semantic Indexingخیلی رایج و متداول شده و برای سئوی محتوای شما هم بسیار مهم است. دومین نکته‌ای که برای تولید محتوای عالی و سئو شده باید بدانید این است که باید در محتوای خود کلمات کلیدی پرجستجو و قوی را بگنجانید. این کار به موتور جستجو جهت می‌دهد و به او می‌فهماند که شما محتوای خود را پیرامون چه موضوعی نوشته‌اید. در نتیجه زمانی که دیگران کلمه‌ای مرتبط با محتوای شما در گوگل سرچ کردند، گوگل می‌تواند به راحتی محتوای شما را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

شاید مهمتر از درک و فهم بازاریابی محتوا، اطلاع از اهمیت آن در کسب و کار است. در این راستا به بررسی یک چرخه می پردازیم که در این مورد می تواند اتفاق بیفتد. محتوا و جستجو با یکدیگر گره خورده اند، به نحوی که اگر تمامتکنیک های سئورا رعایت کرده باشید، اما سایت شما دارای محتوای به در به خوری نباشد، شانس زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت.

این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود. به ویژه برای زمانی به کار می‌رود که قصد دارید به یک دامنه دیگر لینک بدهید. الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند. خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید.

این کار باعث می شود تا اهمیت و ارزش صفحات را برای گوگل مشخص شود. محتوای طولانی پتانسیل بیشتری برای جذب بک لینک و اشتراک گذاری را دارد. یعنی محتوایی که تولید و منتشر می کنید باید برای کسی که کوئری را سرچ می کند، هر چیزی را که لازم دارد بدهد.

چگونه می توانیم محتوای سئو شده تولید کنیم؟

محتوا را نمی توان یکفاکتور سئودر نظر گرفت زیرا بسیاری از فاکتور ها تحت تاثیر محتوا می باشند و برای بهینه کردن آن استفاده می شوند. پس اگر بتوانید محتوای سئو شده و جذاب تولید کنید، بدون شک می توانید رشد قابل توجهی را شاهد باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده صحبت کنیم. سئوی تکنیکال، مبحثی است که با سایر آنچه که در مورد آن صحبت کردیم متفاوت است. اکثر فاکتورهای سئوی تکنیکال مربوط به کل سایت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از نکات مهم آن این است که قبل از اینکه شروع به بهینه سازی محتوا کنید باید محتوای خود را خالص کنید.

هدف اصلی بهینه سازی سایت به منظور رقابت و کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف حوزه فعالیتی سایت است که با تکنیک‌ها، اصول تولید محتوای سئو شده و روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. فرقی نداره صاحب کسب‌وکار باشی یا بخوای تو زمینه تولید محتوا با سئو یه شروع قوی داشته باشی و وارد بازار کار شی. بهت قول می‌دم با استفاده از نکات تولید محتوای سئو شده که توی این دوره یاد می‌گیری، می‌تونی پیشرفت و نتیجه کارت رو خیلی خوب ببینی، فقط نیاز داره یکم صبور باشی و نکات رو رعایت کنی.