در این بخش به توضیح بخش های مختلف و اصطلاحات مختلف مربوط به کلمات کلیدی میپردازیم تا ادامه بحث را بهتر و عمیق تر درک کنید و بتوانید استفاده کنید. همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد. گوگل هنوز توانایی این را ندارد که عکسها و ویدیوها را به طور دقیق و از لحاظ میزان ارتباط به موضوع مورد جستجو بسنجد. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. بهترین و مهمترین آنها را با استفاده از تجربه و ابزارهای مختلف لیست کنید.
- علاوه بر لینکهای داخلی، لینکهای خارجی هم در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل مؤثر هستند.
- میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده میشود.
- از نظر مخاطب این تگ ها صرفا عنوان ها و زیر عنوان های مقاله را مشخص میکنند اما همانطور که گفته شد خیلی از مخاطبان به جای مطالعه کامل مقاله صرفا به عنوان ها و عکس ها و جمع بندی مقاله نگاه میکنند.
- قبل از این که اقدام به نوشتن محتوای سئو شده کنید، اطمینان حاصل کنید که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام دادهاید.
هدف ما از تولید محتوای سئو شده، کسب جایگاه بالا در گوگل است. برای اینکه محتوای ما بتواند جایگاه بالایی در نتایج جستجو کسب کند، نه تنها باید کیفیت بالایی داشته باشد، بلکه باید جامع هم نوشته شود به طوری که نیاز کاربران را پاسخ دهد. بعد از نگارش چنین محتوایی، نوبت به بهینه سازی محتوا برای کاربر میرسد. چرا به تولید محتوای سئو شده نیاز داریم؟ منظور از سئو محتوا چیست؟ به طور کلی، محتوای مبتنی بر سئو، محتوایی است که پتانسیل بالایی در گرفتن رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس اگر میخواهید در گوگل رتبههای بهتری کسب کنید، نیاز به محتوای سئو شده دارید.
قانون ٢٠/٨٠ در تولید محتوا
البته اگر میخواهید گوگل به موضوع این ویدیوها و تصاویر پی ببرد، باید بخش متن جایگزین تصویر را برای آنها پر کنید. در صورت امکان در متن جایگزین تصویر، از کلمه کلیدی یا کلمات مرتبط هم استفاده کنید. هدف بعدی از لینک دهی داخلی در سایت، افزایش اعتبار صفحات دیگر است. هرچه لینک سازی داخلی سایت بر روی مقالات خاصی تمرکز داشته باشد، این مقالات ارزش بیشری پیدا میکند. همینطور متنی که به صفحه مورد نظر لینک میشود (انکرتکست) باعث میشود تا گوگل متوجه شود که دقیقا صفحه مقصد دارای چه کلمه کلیدی است. محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نوشته شده است.
جستجوی معنایی یا semantic search چیست؟
پس خیلی مهم است که محتوای خودمان را برای کاربران هم بهینه سازی کنیم. گوگل معیارهای بسیار زیادی را در نظر میگیرد تا به این نتیجه برسد کدام سایت را در رتبه اول نمایش دهد و رفتار کاربران، یکی از معیارهای بسیار تاثیرگذار است. در نتیجه یکی از راههای اصلی شما برای بهینه سازی و رتبه گیری صفحات در فرایند سئو، استفاده از کلمات کلیدی تکرار شونده و مناسب در محتوا است. پس به طور کلی تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای شما میبایست توان پاسخگویی به سوالات و نیازهای مخاطب را داشته باشد. به همین واسطه انتخاب موضوع، پایه و اساس تولید محتوای سئو شده است و باید توجه ویژهای به آن داشته باشید.
دسته: آموزش سئو محتوا
بر رقابت پذیری کلمات کلیدی و تشخیص میزان صحت آنها، تسلط دارد. وجود کلمات LSI علاوه بر متن مقاله، در عنوان، جمع بندی و متا دسکریپشن مقاله تأثیر بسزایی دارد. در مقاله ای جداگانه به آموزش عنوان نویسی جذاب پرداختیم، یکی از بهترین راه ها برای جذاب کردن یک عنوان، استفاده از اعداد در آن است.
وجود کلمه کلیدی در پاراگراف اول مقاله به گوگل میفهماند که مقاله مورد نظر در این کلمه یا عبارت حرفی برای گفتن دارد. زمانی که این ترکیب ها از 3 سیلابس عبور میکند کلمات کلیدی طولانی را ایجاد میکنند که اتفاقا نقش بسیار مهمی را هم در جذب مخاطب و هم در سئو محتوا خواهندداشت. کلمات کلیدی در واقع باید همان کلماتی باشد که کاربران هنگام جستجو از آنها استفاده میکنند. به همین منظور برای اینکه بتوانید رتبههای خود را بهبود دهید، به سایتهای معتبر برای لینک دادن به سایتتان نیاز دارید.