هدف ما از تولید محتوا سئو چیست؟ ما به قصد بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو، محتوای مورد نظر را به صورت سئو شده تولید میکنیم. شخصی که این کار را انجام میدهد، حتما باید از تخصص کافی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است نه تنها باعث رشد رتبه های شما نشود بلکه باعث افت آن شود. پس رعایت اصول سئو در محتوا باید حتماً توسط شخص متخصص در این زمینه انجام گیرد. پس در این مقاله هرکجا از گوگل حرف زدیم، منظورمان سایر موتورهای جستجوی دیگر هم است. ضمن اینکه در فرایند تولید محتوا بر اساس سئو، هدف ما نباید فقط کسب رتبه بالاتر در گوگل باشد. محتوای ما باید برای مخاطب هم کاربردی و ارزشمند باشد و نیاز او را رفع کند.
- يادتان باشد، تجربه اي که كاربر از سايتتان كسب ميكند، باعث ميشود كه یا او مجددا به سايت شما بازگردد، يا ديگر هرگز روي وبسايتتان كليك نكند.
- برای مثال برچسبهای موضوعی مثل «وبلاگنویسی»، «وبلاگ» و «پستهای وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند.
- یکی از راههای ساده، استفاده از متن برای توصیف المان غیر متنی در اطراف آن است.
- قاعدتاً استفاده از محتوای تصویری و عکس ها هم روی مخاطب پسندی محتوای سئوشده و هم فهم گوگل تاثیر بسیاری خواهد داشت.
اما مشکل اینجاست که مشتریان بالقوه ما به طور مستقیم به دنبال خدمت یا محصول ما نمیگردند؛ بلکه به دنبال راهحلی برای حل مشکلشان هستند. به همین خاطر، ما محتوایی را تولید میکنیم که مشکل آنها را حل کند و در این بین، به معرفی خدمت و محصول خودمان میپردازیم. لحن محتوا رابطه مستقیمی با سن، جنسیت، شغل، محل زندگی، میزان درآمد و تحصیلات، ویژگیهای شخصی و علایق مخاطبان هدف دارد. او ۲ سال است که به طور تخصصی وارد عرصه سئو شده از این طریق درآمدزایی میکند. سعی میکند همواره اطلاعاتش آپدیت باشد و اصل بروز بودن و مطالعه را به دو فرزند خودش منتقل نماید.
کلیدواژه ها در پاراگراف اول و محتوای اصلی به اندازه تکرار شده اند
الگوریتم گوگل رتبه بندی سایت شما را تا حد زیادی بر اساس محتوایی که منتشر می کنید تعیین می کند. بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند. همه ما میدانیم که محتوا پادشاه است، بنابراین تولید محتوای باکیفیت در کنار رعایت اصول سئو همچنان اهمیت زیادی دارد که در درازمدت ثمره آن را خواهید دید. اگر میخواهید راجع به تولید محتوای سئو شده (سئوی محتوا) بیشتر بدانید، پیشنهاد ما این است که حتما این ویدئو را تماشا کنید. در این ویدئو 4 نکته از اصول سئو در تولید محتوا به شما گفته میشود که به کمک آن میتوانید سئو محتوای سایتتان را دگرگون کنید.
آیا شما حاضرید چنین آدرس صفحهای را برای دیگران بفرستید؟ این مسئله کوچک و ساده میتواند در اشتراکگذاری مقالههای ما تاثیر زیادی داشته باشد. پس مهم است که آدرس صفحه را بهگونهای بنویسیم که هم کاربر و هم موتورهای جستجو آن را راحت بخوانند و موضوع آن را تشخیص دهند. در آدرس صفحات میتوانیم به صورت هدفمند از کلمه کلیدی هم استفاده کنیم که تاثیر مثبتی در سئوی محتوای متنی هم دارد.
کلمه کلیدی یا Keyword چیست؟
پس محتواهای جامع را صرفا برای نوشتن موضوعاتی که گنجایش دارند در نظر بگیرید. زمانی که کاربر عبارت مدل مانتو را سرچ میکند دنبال خواندن یک مقاله بلند و بالا از نکات مهم هنگام خرید نیست! به همین ترتیب برخی از کلمات باید ویدیو یا پادکست داشته باشد تا بتواند رتبه خوبی در گوگل کسب کند. منظور ما از محتوا، هرگونه اطلاعات یا تجاربی است که روی سایت قرار میگیرد و از این طریق به مخاطبان ارائه میشود. عمده محتواهای وب فرمت متنی دارد و به واسطه آنها میتوان در کلمات کلیدی مختلف رتبه گرفت. در زمان تهیه و سئو محتوا باید تمرکز اصلی خود را بر این موضوع معطوف کنید که چه جیزی برای مخاطب شما مهم است، نه اینکه دفعات تکرار کلیدواژه یا عبارت کلیدواژه شما چند بار باشد.
اگر در تحقیق کلمات کلیدی مبتدی هستید، اصلا جای نگرانی نیست چرا که تیم سئو فارس محتوا، به شما در نوشتن محتوای مناسب برای سئو کمک خواهد کرد. تولید محتوا بر اساس سئو، فقط به کار بردن کلمات کلیدی در تولید محتوا به تعداد زیاد نیست. استفاده زیاد از کلمات کلیدی در متن، دیگر مانند قبل کاربرد ندارد و حتی ممکن است به سئو صفحات شما آسیب برساند. امروزه بیشترین تمرکز بر روی تجربه کاربری ، تعامل او و تشویق آنها به اشتراک گذاری محتوا است. به این منظور، شما نیاز دارید تا محتوای منحصر به فرد و کاربر محور برای مخاطبان خود فراهم کنید.
شما هم بارها با جمله محتوا پادشاه است روبرو شدید؟ اگر محتوا را پادشاه بدانیم سئو محتوا، لشگر محافظ این پادشاه خواهد بود. این تشبیه صرفا برای درک بهتر قدرت سئو و تأثیر شگفت انگیز رعایت اصول سئوی محتوا بر نمایش سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل است. همیشه به یاد داشته باشید که یک بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو، نیازمند یک محتوای خوب است.
Google Trends به شما نشان می دهد کدام کلمات کلیدی در هر زمان پر سرچ هستند. جالب بودن این تکنیک این است که می توانید کلمات کلیدی را ببینید که الان افراد در جستجوی آن هستند. محتوای جامع تا سه برابر بیشتر از محتواهای کوتاه بازدید کسب میکند. آیا می خواهید بک لینک هایی که سایت شما دارد را تجزیه و تحلیل کنید؟ یا شاید می خواهید به بک لینک های یک رقیب نگاه کنید؟ این ابزارهای آنالیز بک لینک عالی به شما کمک خواهند کرد.
البته توجه داشته باشید که مسئله بهینهسازی یا سئو در اینستاگرام و یوتیوب هم حکمفرماست. البته بهتر است شما با نرم افزار های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا باشید تا بهتر عمل کنید. نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد. همچنین در متن به سایر مقالات و صفحات دیگر اشاره شود تا متخصص سئو به صورت طبیعی بتواند لینک سازی داخلی را انجام دهد. یک صفحه خوب می تواند هم به سئو محتوا خدمت کند و هم بهصفحات فرودسایت شما.
ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد. هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. در سئو محتوا، میزانی که یک موضوع کاربران را جذب و درگیر می کند، بسیار اهمیت دارد. درست است که حجم جستجوى كلمات كليدى، يك عامل كيفى بزرگ است، اما تعامل كاربران، عاملى بسيار جامع تر و مهم تر در بررسی کیفیت می باشد.