سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی

وقتی قرار است مقاله یا مطلبی را برای وبلاگ خود بنویسید حتماً دقت کنید که محتوای شما همیشگی باشند. یعنی آن محتوا مربوط به موضوعاتی است که مطمئناُ طی دوره زمانی طولانی ارزش و اعتبار خود را (تنها با تغییرات کوچک یا بروزرسانی) حفظ می‌کنند. اگر نگران آن هستید که پست‌های فعلی وبلاگ شما برچسب‌های مشابه زیادی دارند پس باید تلاش کنید که آن‌ها را حذف کنید. ۱۵ تا ۲۵ برچسب موضوعی مهم مربوط به وبلاگ خود را که شباهت زیادی به هم نداشته باشند انتخاب کنید. سپس تنها از همین برچسب‌ها برای پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست نگران اثر منفی محتوای دوگانه باشید.

در مقالات آموزش سئو داخلی گفته شد که تعداد مناسب کلمه برای نوشتن یک مقاله بین 700 تا 1200 کلمه است. در بهترین حالت یک مقاله مفید دارای بیش از 2 هزار کلمه است. این نوع مقالات توسط برایان دین، مدیر سایت انگلیسی بک لینکو، اصطلاحا مقالات آسمان خراش نام گرفته اند. در نوشتن عنوان جهت سئو محتوا باید حتما از کلمه کلیدی اصلی مقاله در آن استفاده کنید و هرچه کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، این موضوع به سئو مقاله شما کمک میکند. در مورد نوشتن عنوان برای جذب مخاطب و افزایش ctr باید بتوانید از عنوان های جذاب استفاده کنید. جاب تیم یک پلتفرم خلاقانه جهت برند سازی شخصی و کسب درآمد از طریق تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است.

  • استفاده از کلمه کلیدی و مفاهیم مرتبط در توضیحات متا باعث می‌شود که گوگل بهتر موضوع محتوای ما را متوجه شود.
  • این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود.
  • آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.
  • تولید محتوا به صورت متنی، به عنوان یکی از قسمت های مهم در بازاریابی محتوا شناخته می شود.
  • بهترین موتور جستجو برای سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک چیه…

حتماً کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول عنوان جای دهید چون گوگل دقیقاً از همینجا به بعد عنوان مطلب را بریده و در صفحه نتایج جستجو قرار نمی‌دهد. را میتوان یکی از مهمترین تگ ها در سئو یا بهینه سازی محتوا دانست. عنوان هر محتوا باید یک چکیده و عصاره ای از کل متن باشد، یعنی ارتباط معنایی خاصی باید بین عنوان و متن وجود داشته باشد. توضیح متا یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه اضافه کنید.

مرحله 5# :موضوع را براساس هدف جستجو (Search Intent) انتخاب کنید

شما می توانید عنوان مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی اصلی بنویسید. لینک سازی داخلی سایت را بهتر است با انکرتکست های مرتبط با کلمه کلیدی صفحه مد نظر ایجاد کنید. با این کار خزنده های گوگل درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده خواهند داشت. اگر بخوام به طور خلاصه بگم شما وقتی محتوایی میخواهید بسازید، همونطوری که در متن مقاله سئو محتوا گفتم باید ۴ کار آماده سازی محتوا، تولید محتوا و بهینه سازی محتوا و ترویج محتوا را انجام بدهید.

تمام فکر، خلاقیت و ایده‌هایتان را در عنوان و توضیحات متا قرار دهید

براي هيچ كس هیچ اهميتی ندارد كه شما چقدر باهوش و مطلع هستيد! مردم فقط به اين فكر ميكنند كه شما چگونه ميتوانيد كمكشان كنيد. سعي كنيد محتواهاي قابل فهم توليد كنيد، مشکلات پیچیده را برایشان آسان کنید و کاری کنید که محتوایتان قابل درک باشد. هدف از HOOK در واقع بوجود آوردن شرایطی است كه بتواند كاربران را به سمت خود جذب كند. اگر اين كار به درستي انجام شود، این شرایط می تواند باعث ميشود كه كاربران، جذب محتوايتان بشوند.

از این طریق، ما عباراتی را پیدا می‌کنیم که توسط کاربران جستجو می‌شوند و برای ما بازدید خواهند آورد. به‌ غیر از پیشنهادات گوگل، می‌توانیم از گوگل ترندز، KWFinder و Keyword Tool هم در فرایند تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنیم. در این‌ بین، باید به میزان جستجوی کلمه کلیدی هم توجه داشته باشیم و بر روی عباراتی تمرکز کنیم که جستجوی بالاتری دارند. توجه داشته باشید همیشه نباید تلاش کنید تا به هر طریقی کلمات کلیدی را در بخش‌های مختلف محتوا قرار دهید. شما باید به اندازه و به صورت اصولی و طبیعی این کار را انجام دهید تا هم کاربر از محتوا زده نشود و هم گوگل این حرکت شما را به عنوان تخلف و سئو کلاه سیاه شناسایی کند. موضوع جذاب ترغیب کننده‌تر هست و می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

این را هم در کنار سئو کردن محتوای خود در نظر داشته باشید که سریع سر اصل مطلب بروید و وقت را صرف زمینه چینی نکنید چرا که مخاطب آنلاین شما کشش این وقت تلف کردن را ندارد. ما با رعایت تمامی تکنیک‌ها و اصول سئو محتوا، شما را یاری خواهیم کرد که در استراتژي پیشبرد اهداف خود با سرعت بیشتری حرکت کنید. ازآنجایی‌که درگذشته یک مقاله کامل راجع به تحقیق کلمات کلیدی در سایت مهدی عراقی نوشته‌ام، دیگر توضیحی دراین‌باره نمی‌دهم؛ خودتان بروید و آن مقاله را به‌صورت کامل مطالعه کنید. حالا که می‌دانید اهداف شما چیست‌اند و دلیل آن چیست، نوبت آن است که شروع به ساخت تقویم تولید محتوا کنید. تقویم تولید محتوا یک برنامه زمان‌بندی است که مشخص می‌کند شما چه زمان­هایی و چه نوع محتوایی را باید منتشر کنید تا بر اساس اهداف شما باشد. سئو؛ یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا فرایندی که در طی آن مردم زیادی می‌توانند به‌سادگی و از طریق موتورهای جستجو سایت و محصولات ما را بیابند.

مثلا عنوان “افزایش بازدید سایت؛ 8 روش برای افزایش ترافیک سایت در سال جدید” دارای دو کلمه کلیدی اصلی یعنی “افزایش بازدید سایت” و “افزایش ترافیک سایت” است. در قسمت پایین،‌ ویدیوهای آموزش سئو محتوا قرار دارد که مربوط به دوره رایگان سئو است. در صورتی که تمایل ندارید از ویدیوها استفاده نمایید، در ادامه صفحه، متن آموزش را مطالعه نمایید. لینک های خروجی به سایت های مرتبط و معتبر، اثر مثبت بر SEO دارد و می تواند رتبه شما در نتایج جستجو را ارتقا دهد. در واقع لینک های خروجی، منابع محتوای شما هستند و نشان می دهند که شما برای تولید این محتوا، چه منابع دیگری را مطالعه کرده اید.