سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟
به طور کلی شما هر چه در بخشهای مختلف سئو به خوبی عمل کنید اما محتواهای خوب و باکیفیت را درون سایت مورد استفاده قرار ندهید، نمیتوانید به جایگاهی مناسبی در گوگل برسید. از این رو باید در آموزش جامع سئو به این موضوع بسیار اهمیت دهید و آن را به خوبی و بادقت بالا فرابگیرید. به طور کلی سئو کلاه خاکستری راه مختلف دیگری دارد که میتوانید با مراجعه به سایر مقالات SEOEDU آنها را مشاهده کنید. لینک سازی خارجی یا بک لینک، پیوندی است که ما در سایتهایی غیر از سایت خود قرار میدهیم تا اعتبار و ارزش خود را پیش گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی میتوان کاربران را از سایتهای دیگر به سایت خودمان وارد کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم.
- شما میتوانید هرکدام را به صورت مجزا به گوگل معرفی کنید یا با ثبت دامنه به هر دو فضا دسترسی داشته باشید
احتمالا گوگل نام برند شما را به زبان فارسی شناسایی کرده است. - الگوریتمهای موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شدهاند تا تجربهی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.
- بنابراین باید بر روی سئو سایت خود بیشتر کار کرده و به آن اهمیت زیادی بدهید.
- LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق میشود که موتورهای جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط میدانند.
کلمات کلیدی، عباراتی هستند که برای وبسایت سودآوری و بهرهوری به همراه دارند. انتخاب درست کلمه کلیدی در صفحات سبب میگردد که گوگل محتوای صفحه را به درستی درک کرده و به کاربران هدف نشان دهد. به عنوان مثال کلمات کلیدی این مقاله عبارت “سئو چیست“،”سئو سایت” و “سئو به زبان ساده” میباشد که شما با جستجوی این عبارات و یا عبارات مرتبط، به این مقاله راه پیدا کردید. همانطور که گفته شد، سئو مقولهای عظیم و گسترده است که پر است از پیچیدگیهایی که لازمه درک آنها تجربه شخصی و دانش فراوان و به روز است.
لینکهای داخلی
برخی از سایت برای آدرس صفحات خود نام های عجیب و غریبی انتخاب می کنند که حتی گاها خودشان هم یادشان می رود! اما در مقابل سایت هایی داریم که با خواندن URL آنها به راحتی می توانیم محتوا صفحه اش را حدس بزنیم و از طرفی این url بهتر و راحت تر در ذهنمان باقی می ماند. از لینکهای فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید.
معرفی انواع زبان های برنامه نویسی ( بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟ )
موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایتها از رباتها استفاده میکنند. این رباتها در واقع برنامههای کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر میروند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایتهای مختلف را جمعآوری میکنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره یا اصطلاحا ایندِکس (Index) میکنند. اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست.
تکنیک سئو در سال 2021 که در وب ایران مشاهده نمیکنید!
در این مرحله مشخص میگردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود. صفحه نتایج جستجو که به عبارت SERP (Search Engine Results Page) نیز معروف است، یک منبع عظیم برای جذب ترافیک وبسایت است. در تصویر زیر میتوانید به طور واضح مشاهده نمایید که بیشترین ترافیک یک سایت از ترافیکهای SERP نشات گرفته است. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگهای متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه میدهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپتهای صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش میدهد. توضیحات متا باید خلاصهای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقهمند سازد.