نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.
کنترل تجربه مصرف کننده از برند شما کلیدی است که مردم چگونه آن را می بینند و چگونه با آن تعامل می کنند. برای سئوکاران، بخشی از تجربه برند که ما بیشترین کنترل را داریم SERP است، با این حال روشهای سنتی اندازهگیری دسترسی برند در SERP اغلب کوتاهی میکنند.
امروز، دومینیک از طریق مثالی صحبت می کند که چگونه آنها کوتاهی می کنند و چگونه می تو،م بهتر عمل کنیم.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، طرفداران Moz. من دومینیک هستم. من بنیانگذار Piped Out هستم و اینجا هستم تا در مورد اندازه گیری برند شما با شما صحبت کنم. اگر محصولی دارید، کنترل تجربه مصرف کننده آن برند بسیار بسیار مهم است. چگونه آن را می بینند و چگونه با آن ارتباط برقرار می کنند؟
به ،وان سئوکار، بخشی از تجربه برندی که ما بیشترین کنترل را داریم، SERP ها هستند، اما روش های سنتی اندازه گیری که اغلب کوتاهی می کنند. ما قصد داریم با مثالی صحبت کنیم که چگونه آنها کوتاهی می کنند و چگونه می تو،م بهتر عمل کنیم. بنابراین من قصد دارم از مثال cyberpunk.net در اینجا استفاده کنم. یک بازی ویدیویی بود که چندی پیش به نام Cyberpunk 2077 منتشر شد. من فقط این را به ،وان نمونه ای از محصولی انتخاب می کنم که برخی مشکلات واقعی شهرت برند داشت.
پرتاب خوبی نداشت. بنابراین اگر شما یک سئوکار بودید که برای آنها کار می کرد، چگونه می توانستید به کنترل و اندازه گیری میزان تجربه برند آنها بپردازید؟ در اینجا ما SERP خود را داریم. SERP ما این است که نتایج پیوند آبی نسبتاً استانداردی داریم که در آن ،وان و توضیحات متا داریم. ما برخی ،اصر غنیتر دیگر را داریم، مواردی مانند بلوک ویدیو در اینجا و بلوک People also Ask. ما یک بلوک دانش در کنار هم داریم. اگر ما به این موضوع در یک ردیاب رتبه نگاه میکنیم، خوب است، بنابراین برای cyberpunk.net، دامنه اصلی که کنترل میکنیم، رتبه ما در اینجا است، و با گذشت زمان از پنج به چهار رسیدهایم، فوقالعاده.
خارج از برند، این روش وحشتناکی برای انجام آن نیست. البته این برای یک کلمه کلیدی منفرد است زیرا میتو،م نوع نوسانات را در آنجا ببینیم. اگر چند کلمه کلیدی داشته باشیم، یک تجمیع خواهیم داشت تا به یک میانگین تبدیل شود. احتمالاً کمی نرمتر به نظر می رسد. شاید ما چیزی شبیه به رتبه های سطلی داشته باشیم که در اینجا قرار دارند، بنابراین تعداد کلمات کلیدی که رتبه یک را دارند، تعداد کلمات کلیدی که رتبه دوم را دارند، و ما آن را داریم تا در طول زمان کمی غنا به ما بدهد.
اما اساساً، این هنوز یک تصویر بسیار ساده برای یک SERP مارک دار است، زیرا اولاً، آنچه ما باید در مورد آن فکر کنیم این است که چگونه مردم به SERP ها نگاه کرده اند در طول زمان کمی تغییر کرده است. همانطور که SERP ها ثروتمندتر شده اند، افرادی مانند نیلسن متوجه شده اند که چگونه ما دیگر به طور مستقیم نمی خو،م. اکنون کمی بیشتر پینگ پنگ می کنیم. ما تمایل به تعامل با SERP بیشتری داریم. در یک SERP مارک، این فرض در اینجا، گوگل دارای دامنههای شلوغ است، بنابراین در حالت ایدهآل، آنها سعی میکنند تعداد زیادی از هر دامنه را در هر SERP خاص نشان ندهند.
اما در یک SERP برند، هدف شما رتبه بندی با یک URL نیست. هدف شما این است که با URL های زیادی رتبه بندی کنید و بر خلاف معمول می تو،د با URL های زیادی رتبه بندی کنید. برای یک اصطلاح مارک، مانند این مثال، می تواند “Cyberpunk 2077” باشد. ممکن است چیزی کمی بارگذاری شده باشد، مانند “سایبرپانک خوب است.” ممکن است چیزی کمی کمتر بارگذاری شده باشد، مانند “سایبرپانک بیرون است.” همه اینها اصطلاحات مارک هستند، که به نظر من ناشر شانس بسیار خوبی برای حضور در چندین مکان دارد.
بنابراین سبز، درست در موقعیت چهار یا پنج، cyberpunk.net ما است. اما در واقع ما موقعیت سه را نیز داریم. این دامنه ناشر ما است، افرادی که بازی را منتشر ،د. بنابراین شما وب سایت بازی و ناشر آن را دارید. ما همچنین ممکن است بخواهیم این را یک برد برای خود حساب کنیم. ما رو،مه نگاری داریم که اساساً یک قهرمان واقعاً خوب برای برند ما است. آنها واقعاً بازی را دوست دارند و یک مقاله واقعاً مثبت نوشته اند که در اینجا آمده است.
یکی اینجا قرمز هست این یک مقاله منفی است. این ،ی است که با آن زمان خوبی ندارد. ما ممکن است حساب توییتر خود و هر تعداد چیز دیگری، حسابهای YouTube، همه این بیتهای دیگر را داشته باشیم که میتو،م به SERP مارک خود وارد کنیم. اگر فقط با رتبه اندازه گیری کنیم، فقط یک عدد واحد برای جمع آوری تمام این غنا به دست می آوریم. فقط برای برند خوب نیست. پس چگونه می تو،م بهتر عمل کنیم؟
چگونه این را بگیریم؟ بنابراین در مرحله اول، آنچه ما نیاز داریم یک مدل داده غنی SERP است. شما می تو،د این را از هر جایی دریافت کنید. در عمل، کاری که ما در Piped Out انجام می دهیم این است که از سرویسی به نام DataForSEO استفاده می کنیم که یک API است که یک مدل داده SERP بسیار غنی را ارائه می دهد. ما به شدت توصیه می کنیم. اما خدمات زیادی وجود دارد که این را ارائه می دهند و واقعاً مهم نیست که کدام یک را انتخاب کنید. آنچه مهم است این است که شما یک مدل داده SERP به اندازه کافی غنی داشته باشید تا تمام نکات و نکات مربوط به هر یک از این ویژگی های کوچک SERP را به دست آورید.
بنابراین من فقط جعبه People Also Ask را به ،وان یک بلوک ندارم. من هر سؤال جداگانهای را در کادر People Also Ask با ،وان رتبهبندی و سپس URL زیر آن دارم. همین مورد برای ویدیو من به یک منبع داده SERP به اندازه کافی غنی نیاز دارم که برای ،صر ویدیو، فقط URL را نداشته باشم، منبع یک بلوک ویدیو را نیز دریافت کنم. گوگل منبع کوچکی در آنجا دارد و این در واقع نام اکانت است.
وقتی می روید و همه آن داده های غنی را به دست می آورید، سپس می تو،د تعریف کنید که چه چیزی متعلق به شما است یا چه چیزی می خواهید مال شما باشد. ما از لحاظ فنی مالک این مقاله مثبت نیستیم، اما ممکن است آن را به حساب خودمان بگذاریم. بنابراین می تو،د بروید و این تعریف را از همه چیزهای مختلفی که فکر می کنید ارزشمند هستند، بسازید. سپس این مدل داده SERP را می گیرید و می گویید، خوب، و اندازه هر یک از این موارد را مح،ه می کنید.
پس این اندازه در پی،ل چقدر است؟ این یک بلوک معمولی SERP است، بنابراین احتمالاً 180 پی،ل ارتفاع دارد. بنابراین شما ارتفاع همه این ،اصر مختلف را که دارید مح،ه میکنید، و میتو،د آن را تغییر دهید، و میتو،د مساحت را نیز انجام دهید، اما ارتفاع را برای یک نسخه اولیهتر، و میتو،د آن را به این ی،ی درصد SERP متعلق به آن تبدیل کنید. با پی،ل اندازه گیری می شود. شما چند درصد از این SERP را دارید؟
باز هم تعریف ما از مالکیت هر چه می خواهیم باشد. این با داشتن یک منبع داده SERP بسیار غنی فعال می شود. اکنون، ما در اینجا یک چیز کمی دریافت می کنیم، این است که با رتبه، واضح است که می د،م پنج بهتر از چهار است. وقتی با چیزی شبیه به این میآییم، کمی از آن زمینه را از دست میدهیم، که بدیهی است که رتبهبندی در اینجا به خوبی رتبهبندی در اینجا نیست. اما وقتی در حال اندازهگیری اندازه و همه این ،اصر مختلف هستیم، نمیتو،م به م،ای واقعی کلمه همه آنها را در آنجا داشته باشیم.
بنابراین ما باید نوعی سازش داشته باشیم که چگونه اهمیت را بدون بازگشت به رتبه بسنجیم. من فکر میکنم یک مصالحه عالی اندازهگیری بالای صفحه و صفحه اول است، بنابراین درصد پی،لهای SERP که در بالای صفحه در دسکتاپ و موبایل و در صفحه اول توسط دسکتاپ و موبایل در اختیار دارید. بنابراین ایده این است که شما نموداری دارید که چیزی شبیه به این است، جایی که میتو،م بگوییم، “خوب، برای سایت ما، برای سایبرپانک، برای مجموعه کلمات کلیدی که ما به آنها نگاه میکنیم، درصد فزایندهای از تلفن همراه داریم. پی،ل های بالای صفحه. عالی است، ما تجربه برند خود را کنترل می کنیم.”
این اساساً به ما ایده خوبی می دهد که چگونه کاری که ما به ،وان SEO انجام می دهیم، آن SERP مارک را کنترل می کند. سپس وقتی پروژه های برند را انجام می دهید و سعی می کنید این دامنه را غنی و پر کنید، نتایج خود را دریافت می کنید. شما به جای داشتن یک تصویر بسیار ساده در جایی که نمی تو،د این کار را انجام دهید، نتایج خود را به درستی اندازه گیری می کنید. از نظر فنی، همانطور که گفتم، این عملاً شبیه یافتن یک منبع داده غنی SERP است.
در مورد ما، در Piped Out، ما DataForSEO را می گیریم و آن را به BigQuery پمپ می کنیم. اما باز هم، ممکن است هر چیزی باشد. بسیاری از منابع داده عالی SERP API این کار را انجام می دهند. STAT نیز ممکن است این کار را انجام دهد. نمی دانم. برو از STAT بپرس چون این یک محصول Moz است و این یک وبلاگ Moz است. تقریباً همین است.
بروید آن منبع داده را دریافت کنید، از آن برای ساخت این نوع داشبوردها استفاده کنید، و می تو،د بینش بهتری در مورد اینکه چگونه برند خود را کنترل می کنید به دست آورید. ممنون و دفعه بعد شما را می بینیم.
رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com
منبع: https://moz.com/blog/measuring-،nded-serp-whiteboard-friday