شناسایی فرصت های قطعه ویژه – سطح بعدی


اسنیپت های ویژه فرصتی خارق العاده برای افزایش ترافیک و دیده شدن سایت شما ارائه می دهند. در مورد این ویژگی SERP چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و قبلاً گفته شده است:

بنابراین چه چیزی می توانم به مکالمه اضافه کنم؟ خوب، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه Moz Pro می‌تواند به شناسایی فرصت‌هایی برای به دست آوردن (یا سرقت) قطعه‌های برجسته در جعبه ابزار موجود شما کمک کند. سپس می تو،د از ،د بی نهایت افرادی مانند کریستال و بریتنی استفاده کنید تا محتوای خود را به ارتفاعات جدید (و ویژگی های SERP) ارتقا دهید.

تجدید نظر در قطعه های ویژه

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث شویم، اجازه دهید لحظه ای کوتاه در مورد چیستی قطعات برجسته صحبت کنیم تا خاطرات خود را تازه کنیم. قطعه های ویژه نوعی از ویژگی SERP هستند که به دنبال پاسخ دادن به یک پرس و جو با استفاده از یک قطعه از یک صفحه وب هستند. هنگامی که یک جستجوگر یک پرس و جو می کند، ممکن است Google سعی کند با بیرون کشیدن بخشی از محتوای یک سایت برای نمایش مستقیم در نتایج، به آن سؤال پاسخ دهد.

گاهی اوقات، همانطور که در مثال بالا مشاهده می‌شود، گوگل حتی مرتبط‌ترین ،مت از تاری که است،اج کرده است را برجسته می‌کند.

قطعه‌های ویژه می‌توانند در قالب‌های مختلفی از جمله پاراگراف‌ها، فهرست‌های عددی، فهرست‌های گلوله‌دار و موارد دیگر باشند و با گنجاندن پیوند منبع در پایین ویژگی قابل شناسایی هستند. این ویژگی‌ها را نباید با ویژگی‌های پاسخی که شامل پیوند منبع نیستند و معمولاً فرمت کمی متفاوتی دارند، اشتباه گرفت.

اکنون که خاطرات خود را در مورد چیستی قطعه‌های ویژه تجدید کرده‌ایم، بیایید به نحوه استفاده از Moz Pro برای شناسایی فرصت‌هایی برای به دام انداختن آنها بپردازیم.

کمپین های Moz Pro

کمپین‌های Moz Pro انواع نماها و ابزارهای داده را ارائه می‌دهند که می‌تو،د از آن‌ها برای استفاده از فرصت‌های قطعه برجسته استفاده کنید. برای شروع، ما قصد داریم نگاهی به بخش نمای کلی رتبه بندی بیاندازیم.

رتبه بندی

در داخل اصلی رتبه بندی تب، می تو،د رتبه بندی سایت ردیابی شده خود را برای همه کلمات کلیدی ردیابی شده خود مشاهده و نظارت کنید. هر جایی که سایت شما یک قطعه برجسته دریافت کرده باشد، به ،وان یک رتبه # 1، با نماد قطعه برجسته در کنار آن که شبیه یک جفت قیچی است، یادداشت می شود.

نکته حرفه ای: در تصویر بالا من انتخاب کردم این کلمات کلیدی را بر،ب گذاری کنید به‌،وان «قطعه ویژه»، بنابراین می‌توانم آنها را زیر نظر داشته باشم و تشخیص دهم که به دلیل سبقت گرفتن رقیب یا تغییر SERP برای آن کلمات کلیدی به‌گونه‌ای که دیگر شامل قطعه نباشد، یک قطعه برجسته را از دست می‌دهم یا خیر.

اگر به سمت رقابت در برگه بخش رتبه بندی ما، می تو،م فرصت هایی را برای سرقت برخی از این املاک و مستغلات اصلی در SERP پیدا کنیم. همانطور که در آن دیدیم رتبه بندی زبانه، هر کلمه کلیدی که در آن شماره 1 یک قطعه برجسته به دست آورده باشد با آن نماد قیچی نشان داده می شود. این بدان م،ی است که ما می تو،م کلمات کلیدی ردیابی شده خود را بر اساس رتبه بندی رقبای ردیابی شده خود مرتب کنیم تا مشخص کنیم که آنها از کجا آن ویژگی های SERP را ،ب می کنند و من در مقایسه با آن رتبه بندی می کنم. این می‌تواند به من کمک کند تا با نشان دادن مقایسه‌ای کنار هم، قطعه‌های برجسته را در فاصله قابل توجه پیدا کنم.

هر کلمه کلیدی که ما قبلاً در صفحه اول رتبه‌بندی شده‌ایم و یک قطعه برجسته وجود دارد، می‌تواند فرصتی برای من باشد تا محتوای خود را مجدداً قالب‌بندی و تنظیم دقیق کنم تا آن ویژگی را به دست بیاورم.

ویژگی های SERP

اکنون که فرصت های مربوط به رقبای شما را شناسایی کرده ایم، بیایید دامنه خود را کمی گسترش دهیم. را ویژگی های SERP بخش کمپین شما می‌تواند بینش بیشتری در مورد فرصت‌هایی برای قطعه‌های برجسته خارج از رتبه‌بندی رقبا ارائه دهد.

در این بخش از کمپین شما، این ابزار یادداشت می‌کند که چه تعداد از کلمات کلیدی ردیابی شده شما شامل یک قطعه برجسته در SERP است و همچنین تعداد آن‌هایی که سایت شما به دست آورده است.

این می تواند فرصتی عالی برای بررسی و شناسایی فرصت های قطعه برجسته خارج از رتبه بندی رقبای شما باشد. ما می‌تو،م بر اساس قطعه برجسته فیلتر کنیم تا ببینیم کدام کلمات کلیدی شامل این ویژگی SERP هستند و سپس کلمات کلیدی را که سایت ما در حال حاضر در آن‌ها نمایش داده نمی‌شود، شناسایی کنیم. این با یک نماد قطعه خا،تری مشخص شده است. برای کلمات کلیدی که سایت ما در حال حاضر در رتبه بندی قرار دارد، اما در قطعه برجسته گنجانده نشده است، ممکن است گزینه ای برای گسترش بینش ها ستون

با گسترش این کشو، می‌تو،م ببینیم که قطعه برجسته فعلی از چه سایتی همراه با URL دقیق است،اج می‌شود. سپس می تو،م از این اطلاعات برای شناسایی زمینه های فرصت برای محتوای خود استفاده کنیم. آیا می‌تو،م پاسخ بهتری به سؤال ارائه دهیم؟ پست قطعه فعلی از چه نوع نشانه گذاری و قالب بندی استفاده می کند؟ برای ارتقای محتوای خودم چه کنیم؟

نکته حرفه ای: بخش ویژگی های SERP کمپین شما را می توان به CSV نیز صادر کرد. در صادرات، هر زمان که یک ویژگی SERP وجود داشته باشد اما سایت شما در آن گنجانده نشده باشد، این با TRUE نشان داده می شود. اگر سایت شما در ویژگی SERP گنجانده شده باشد، به ،وان Included یادداشت می شود.

کاوشگر کلمات کلیدی

اکنون که نگاهی به نحوه استفاده از کمپین‌های Moz Pro برای شناسایی و نظارت بر فرصت‌های قطعه برجسته انداخته‌ایم، بیایید به چند روش استفاده کنیم که از Keyword Explorer برای تکمیل آن اطلاعات استفاده کنیم. چه در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای یک مشتری جدید باشید، چه به دنبال شناسایی فرصت های قطعه ویژه برای سایت خود هستید، یا به ایده های محتوا برای ساختن نیاز دارید، ابزار کاوشگر کلمات کلیدی افزودنی ارزشمندی برای کیت ابزار شما است.

ابتدا، اجازه دهید یک گردش کار را برای کمک به شناسایی فرصت‌های موجود برای قطعه‌های برجسته مرور کنیم. بریتنی مو، همچنین در ،مت جمعه تخته سفید خود با ،وان «قطعات ویژه: چه باید بد،م و چگونه هدف قرار دهیم» به این جریان کاری پرداخت.

1. در Keyword Explorer، URL خود را در Explore by Site وارد کنید

    از داخل کاوشگر کلمات کلیدی > کاوش بر اساس سایت، این گزینه را دارید که یک دامنه ریشه، زیر دامنه، زیرپوشه یا صفحه دقیق را وارد کنید تا کلمات کلیدی را ببینید که قبلاً برای آنها رتبه بندی می کنید. گزینه‌های زیردامنه و زیرپوشه می‌توانند به‌ویژه مفید باشند اگر در حال تحقیق برای بخش خاصی از ،ب‌وکار یا بخشی از سایت خود هستید. به ،وان مثال، ممکن است به دنبال گرفتن قطعه های برجسته برای زیرپوشه وبلاگ خود باشید.

    2. نتایج خود را بر اساس رتبه فیلتر کنید

      پس از وارد ، URL خود و کلیک ، تجزیه و تحلیل، شما گزینه ای برای مشاهده خواهید داشت رتبه بندی کلمات کلیدی. از این لیست، بر اساس فیلتر کنید رتبه بندی برای مشاهده فقط کلمات کلیدی که برای آنها در صفحه اول رتبه بندی شده اید (موقعیت های 1-10).

      3. کلمات کلیدی را به فهرست کلمات کلیدی اضافه کنید

        اکنون فهرستی از کلمات کلیدی داریم که می‌توانند پتانسیل یک فرصت قطعه برجسته را داشته باشند. بیایید کمی عمیق تر کاوش کنیم. در حالی که دانستن اینکه برای چه کلمات کلیدی رتبه اول را ،ب می کنید می تواند بسیار مفید باشد (و ممکن است ارزش افزودن آن ها به یک کمپین برای ردیابی و نظارت در طول زمان را داشته باشد)، ممکن است این کلمات کلیدی زیادی را ارائه نکنند. جدید فرصت هایی برای سایت شما حذف مجدد نتایج قطعه برجسته توسط گوگل در SERP – به این م،ی که اگر سایتی قطعه مشخص شده را به دست آورده باشد، همان URL در نتایج باقیمانده SERP لیست نمی شود – به این م،ی است که اگر سایت شما در قطعه برجسته گنجانده شود، به ،وان موقعیت شماره 1 در SERP شناسایی می شود. بنابراین بیایید کلمات کلیدی را که سایت ما برای آنها رتبه 2 تا 10 دارد پیدا کرده و انتخاب کنیم و آنها را به فهرست کلمات کلیدی در Keyword Explorer اضافه کنیم.

        نکته حرفه ای: اگر سایت شما برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، می تواند برای صادرات شما مفید باشد رتبه بندی کلمات کلیدی به CSV. سپس می‌تو،د بر اساس رتبه و حجم جستجو فیلتر و مرتب کنید تا قوی‌ترین فرصت‌های خود را شناسایی کرده و از طریق کپی و جای‌گذاری به فهرست کلمات کلیدی اضافه کنید.

        4. کلمات کلیدی را با فرصت های Featured Snippet پیدا کنید

          اکنون که لیستی از کلمات کلیدی بالقوه داریم، اجازه دهید آن را بیشتر محدود کنیم. در فهرست کلمات کلیدی ما، می تو،م بر اساس فیلتر کنیم ویژگی SERP برای دیدن فقط کلمات کلیدی که دارای یک قطعه برجسته در SERP هستند.

          سپس می‌تو،م این کلمات کلیدی را انتخاب کرده و به یک کمپین اضافه کنیم، تحقیقات بیشتری در مورد آن‌ها انجام دهیم یا ببینیم چه محتوایی در حال حاضر در SERP ارائه می‌شود و راه‌هایی را برای بهبود محتوای خودمان شناسایی کنیم.

          نکته حرفه ای: می تو،د از بررسی رتبه ویژگی ببینید چه صفحه ای در سایت شما در حال حاضر در صفحه اول SERP برای این کلمات کلیدی رتبه بندی شده است و آن داده ها را به CSV صادر کنید.

          کاوش بر اساس کلمه کلیدی

          در مرحله بعدی یک گردش کار وجود دارد که به ما کمک می کند فرصت های جدید و ایده های محتوای ممکن را برای گنجاندن قطعه برجسته شناسایی کنیم. ما دوباره از Keyword Explorer استفاده خواهیم کرد اما به آن تغییر خواهیم داد کاوش بر اساس کلمه کلیدی بخش.

          1. در Keyword Explorer، کلمه کلیدی seed خود را در Explore by Keyword وارد کنید

            در کاوشگر کلمات کلیدی > کاوش بر اساس کلمه کلیدی، ما این توانایی را داریم که یک کلمه کلیدی یا اصطلاح اولیه را وارد کنیم و SERP، معیارهای کلیدواژه، و پیشنهادات کلیدواژه را بررسی کنیم. در این مثال، ما ایده‌های محتوایی و تکه‌هایی را برای یک پست وبلاگ همه چیز درباره بستنی خانگی جستجو می‌کنیم.

            2. روی Keyword suggestions کلیک کنید

              پس از وارد ، “بستنی خانگی” به ابزار و کلیک ، تجزیه و تحلیل، می تو،م روی آن کلیک کنیم پیشنهادات کلیدواژه برای دیدن ایده های اضافی برای کلمات کلیدی به همراه ارتباط و حجم ماهانه آنها.

              3. فیلتر کنید تا پیشنهادات کلمه کلیدی را ببینید که «سوال هستند»

                با توجه به اینکه وقتی گوگل سعی می کند مستقیماً به یک پرس و جو پاسخ دهد معمولاً قطعه های برجسته به SERP اضافه می شوند به این م،ی است که هنگام نوشتن وبلاگی در مورد بستنی خانگی، ما می خواهیم بد،م مردم در مورد بستنی خانگی چه می پرسند. در داخل پیشنهادات کلیدواژه، ما می تو،م برای نمایش پیشنهادات کلمه کلیدی که به طور خاص سؤال هستند فیلتر کنیم.

                فیلتر ، به این روش به ما امکان می‌دهد تا ببینیم مردم چه می‌پرسند و چند وقت یک‌بار آن را می‌پرسند تا ایده‌های محتوا را از بین ببریم.

                4. کلمات کلیدی را انتخاب کرده و به فهرست کلمات کلیدی اضافه کنید

                هنگامی که برخی از موضوعات و سوالات مرتبط با وبلاگ جدیدمان را شناسایی کردیم، می‌تو،م آنها را با استفاده از کادرهای انتخاب سمت چپ انتخاب کرده و برای تجزیه و تحلیل بیشتر به فهرست کلمات کلیدی اضافه کنیم.

                5. کلمات کلیدی را با فرصت های Featured Snippet پیدا کنید

                  در نهایت، آ،ین مرحله از گردش کار قبلی خود را مجدداً مرور می کنیم و فهرست کلمات کلیدی خود را بر اساس فیلتر می کنیم ویژگی SERP برای دیدن فقط کلمات کلیدی که دارای یک قطعه برجسته در SERP هستند.

                  ما اکنون فهرستی از ایده ها و سؤالات موضوعی داریم که باید در پست جدیدمان درباره بستنی خانگی به آنها پاسخ دهیم. این می تواند به اطلاع رس، محتوای ما همراه با ساختار و نشانه گذاری برای پست های ما کمک کند. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیریم یک فرآیند گام به گام برای طرز تهیه بستنی در خانه بنویسیم. یا ممکن است دستوری برای بستنی و،لی منتشر کنیم. یا حتی می‌تو،م پستی درباره بهترین موادی که هنگام ساخت جعبه بستنی استفاده کنیم تا طعم خود را بالا ببریم، بنویسیم. صرف نظر از آنچه که تصمیم داریم منتشر کنیم، اکنون می‌تو،م تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مشخص شده توسط کریستال کارتر و بریتنی مو، را برای بهینه‌سازی قطعه‌های برجسته در فهرست جدید و درخشان موضوعات خود اعمال کنیم.

                  نتیجه

                  تکه‌های ویژه به این زودی‌ها به جایی نمی‌رسند – به نظر می‌رسد با گذشت زمان، انواع بیشتری از آنها را می‌بینیم. شناسایی فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی محتوای موجود یا ایجاد محتوای جدید برای گنجاندن در آنها می‌تواند منجر به افزایش دید (و احتمالاً ترافیک) برای سایت شما شود. امیدوارم اکنون آمادگی استفاده از Moz Tools را داشته باشید تا از این فرصت‌ها استفاده کنید. با این گردش های کاری عملی در جعبه ابزار خود، می تو،د به اوج برسید!


منبع: https://moz.com/blog/identify-featured-snippet-opportunities-next-level