نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.
در جمعه تخته سفید امروز، هلن به شما نشان میدهد که چگونه شکافهای مهارتهای SEO خود را پیدا کرده و برطرف کنید تا بتو،د به تکامل و توسعه بهترین خود SEO خود ادامه دهید.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، من هلن، رئیس SEO در Car & Cl،ic هستم، و امروز اینجا هستم تا نکات مهمی را در مورد چگونگی شناسایی شکاف های مهارت های SEO و نحوه پر ، آنها به اشتراک بگذارم.
حالا این کمی بی ادبانه به نظر می رسد، اینطور نیست که نشان می دهد شکاف مهارتی دارید؟ من شما را نمی شناسم. ممکن است شما یک سئوی عالی باشید و ما مطمئن هستیم که هستید. اما می د،د که ما به مشتریان و روسای خود می گوییم که سئو واقعا دشوار است و همیشه در حال تغییر است و الگوریتم ها، اوه، نه، آنها دوباره توسعه داده اند. به نظر می رسد چیزهایی که به رؤسا و مشتریان خود می گوییم شغل ما را حفظ کنند، در واقع درست است، و به همین دلیل، ما باید مجموعه مهارت های خود را در حال تکامل و توسعه نگه داریم تا با همه چیزهایی که در صنعت ما در حال تغییر است و به آن تغییر می کند، همگام باشیم. مطمئن شوید که ما بهترین خود سئو هستیم.
اما سئو یک موضوع گسترده است، اینطور نیست؟ منظورم این است که ما اغلب آن را به سئو داخلی، روابط عمومی دیجیتال و سئو فنی طبقه بندی می کنیم. اما با توجه به این که آنها مجموعه مهارت های گسترده و متنوعی دارند، آیا می تو،د در هر سه متخصص باشید؟ آیا این به هر حال کمی کاهش گرایانه نیست زیرا در مورد سئوی محلی یا سئوی سازم، یا سئوی لبه چیست؟
سئوی فنی را انتخاب کنید. مهارت های فنی SEO به کجا ختم می شود و مهارت های توسعه دهنده، مهارت های مهندسی کجا شروع می شود؟ من قصد دارم از آن انبوه سردرگمی سنگینی که به تازگی شما را با آن آشنا کردم یک قدم به عقب برگردم و در مورد انواع مهارت ها، ی،ی مهارت های سخت و مهارت های نرم صحبت کنم. اکنون، من مهارتهای سخت را به،وان آن دسته از مهارتهای سئو طبقهبندی میکنم که به طور خاص برای مشاغل سئو به آن نیاز دارید، چیزهایی مانند توانایی انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی یا ممیزی فنی، چیزهایی که میتو،د بیاموزید، و تمایل به یادگیری آنها دارید. شغل، و شما می تو،د در طول زمان توسعه یافته و رشد کنید.
سپس مهارتهای نرم نیز وجود دارد، اما آن دسته از مهارتهایی هستند که کمی قابل انتقالتر هستند، مهارتهایی که شما را بدون توجه به نوع شغلی که دارید، در موقعیت خوبی قرار میدهند، چیزهایی مانند مهارتهای ارتباطی یا مدیریت سهامداران. در نظر گرفتن این موارد واقعاً مهم است زیرا بسته به شغل سئو که در آن هستید، به ،یبی از مهارتهای سخت و مهارتهای نرم به روشهای مختلف نیاز دارید.
پس بیایید کمی فکر کنیم. با توجه به اینکه سئو موضوع بسیار گسترده ای است، چگونه می د،د که در کدام مهارت ها باید مهارت داشته باشید؟ به ،وان مثال، اگر شما یک سئوی فنی واقعا خوب هستید، آیا باید در مورد سئوی محلی اطلاعات زیادی داشته باشید؟ آیا باید واقعاً در سئوی سازم، خوب باشید؟ آیا واقعاً باید بد،د سئوی لبه چیست یا می تو،د به تظاهر ادامه دهید؟
1. به چه مهارت هایی نیاز دارم؟
بنابراین مرحله اول واقعاً شناسایی مهارتهایی است که برای نقش و شغل آینده خود نیاز دارید. بنابراین من همیشه شروع به بررسی شغل فعلی شما می کنم. پس این چه کاری است که شما در روز انجام می دهید؟ شاید در طول یک هفته نگاهی بیندازم و در پایان هر روز، فقط انواع فعالیتهایی را که انجام میدهید یادداشت کنم.
بنابراین، برای مثال، ممکن است کمی ممیزی فنی انجام داده باشید، یا ممکن است جلساتی داشته باشید. البته شما جلساتی داشته اید. همه ما زندگی خود را در جلسات می گذر،م. اما آنها را یادداشت کنید و شروع به ت،یم آنها به مجموعه مهارت هایی کنید که باید در هر یک از آن فعالیت ها خوب باشید. پس بیایید برای مثال جلساتی را در نظر بگیریم. ممکن است یک جلسه ارائه مشتری داشته باشید. به چه نوع مهارت هایی نیاز دارید تا در جلسات ارائه مشتری واقعاً موفق باشید؟
اگر می توانستید به حدا،ر برس،د، اگر می توانستید سطح مهارت خود را به 10 برس،د، این مهارت ها برای شما چه خواهد بود که واقعاً در یک جلسه مسابقه موفق باشید؟ اما شاید بعد از ظهر، برای توسعه دهندگان تیم خود تمرین انجام دادید. این هنوز یک جلسه است. یک مجموعه کاملاً متفاوت از مهارت ها وجود دارد. آموزش هست ارتباط وجود دارد این یک مجموعه مهارت متفاوت مورد نیاز است.
بنابراین فقط کافی است در طول هفته به بررسی همه فعالیتهای مختلفی که در شغل فعلیتان انجام میدهید، زمان بگذر،د و سعی کنید مهارتهایی را که باید در آن فعالیتها به خوبی انجام دهید، تجزیه و تحلیل کنید. اما حالا این کار شماست. در مورد آینده شغلی شما چطور؟ چه نوع مهارت هایی برای آن نیاز دارید؟ بنابراین اکنون شروع به بررسی چند آگهی شغلی می کنم. بنابراین ممکن است لینکدین را فعال کنید، آن 20 پیامی را که تلاش میکنند فرصتهای پست مهمان را به شما بفروشند، نادیده بگیرید و به برخی از آگهیهای شغلی موجود نگاهی بیندازید.
اما به آگهی های شغلی که در حال حاضر می تو،د دریافت کنید نگاه نکنید. به آگهی های شغلی که کمی آرزومندتر هستند نگاه کنید. بنابراین اگر یک سئوی فنی هستید، به تبلیغات سئو فنی ارشد یا رئیس سئوی فنی نگاه کنید. شروع به نگاه ، به آگهیهای شغلی برای مشاغلی کنید که چند مرحله بالاتر از جایی که الان هستید، و به نوع مهارتهایی که میخواهند نگاه کنید، مهارتهایی که فکر میکنند کاملا ضروری هستند و آنهایی که فکر میکنند کمی مطلوب هستند. ، زیرا این به شما نشان می دهد که اگر به سمتی بروید که امیدوارید به آن بروید، ممکن است در آینده شغلی خود به چه مهارت هایی نیاز داشته باشید.
و سپس، البته، باید شروع به ش،تن برخی از این مهارت های پیچیده کنید. من در مورد مهارتهای عمومی و مبهم صحبت میکنم که به نظر میرسد همیشه در آگهیهای شغلیمان فهرست میکنیم، چیزهایی مانند مدیریت سهامداران. این در واقع در سئو به چه م،است؟ منظورم این است که واقعاً به این م،ی است که شما راه خود را درست پیش میبرید، این استراتژی شگفتانگیز سئو که سالها برای ایجاد آن سپری کردهاید توسط سهامدار، که باید به آن بله بگویند ،یداری شده است.
مدیریت ذینفعان به نوعی این است. اما اگر آن را به مهارتهای اجزای آن ت،یم کنید، توانایی برقراری ارتباط مؤثر و متقاعدکننده است. این در مورد درک نیازهای تجاری و مسدود کننده ها است. این در مورد این است که بتو،د چرخه های توسعه را درک کنید و اینکه چگونه درخواست های شما ممکن است در آن قرار بگیرند. بنابراین، مدیریت ذینفعان، یک مهارت کاملاً گسترده است، اما شروع کنید به شناسایی مهارتهای اجزای آن مهارتهای پیچیده.
و در نهایت، با مدیر خود صحبت کنید. آنها را وادار کنید تا به شما یک برنامه پیشرفت بدهند، اه،ی را برای شما تعیین کنند. به آنها کمک کنید تا تشخیص دهند که برای نقش فعلیتان به چه مهارتهایی نیاز دارید، از شما انتظار دارند در چه زمینههایی برتر باشید، و این به شما کمک میکند تا فهرستی کامل از تمام مهارتهایی که ممکن است در نقشهای فعلی و آیندهتان نیاز داشته باشید، تهیه کنید. عالی.
2. برای بهبود چه چیزی نیاز دارم؟
بنابراین شما می د،د چه چیزی باید بد،د، اما چگونه می د،د که آیا در حال حاضر واقعاً در آن مهارت ها مهارت دارید یا باید در آنها پیشرفت کنید؟ خوب، من به شما پیشنهاد می کنم با سوال از همکاران خود شروع کنید. از آنها بخواهید به شما بگویند که در چه چیزی باید پیشرفت کنید. اما شما باید دقیق باشید زیرا اگر از آنها بپرسید که در مورد مهارت های فعلی شما چه فکر می کنند، آنها چیزی شبیه به این خواهند گفت: “شما واقعاً خوب هستید و کیک های عالی برای دفتر می پزید. واقعاً دوستانه،” و واقعاً آموزنده است، اما در این زمینه به ویژه مفید نیست.
بنابراین شاید یک نظرسنجی برای آنها جمع آوری کنید زیرا همه وقتی که واقعاً در محل کارشان مشغول هستند، نظرسنجی های بداهه را دوست دارند. اما به طور ناشناس از آنها بخواهید درباره مهارتهایی که مید،د برای نقش خود باید داشته باشید بازخورد بدهند و از آنها بخواهید که شما را از بین مثلاً 5 یا 10 در مورد میزان شایستگی شما مشخص کنند. خودت هم انجامش بده این ماتریس مهارت های شماست. به این ترتیب میتو،د تشخیص دهید که در این مهارتهای خاص در کجای شایستگیهای خود هستید.
اما من پیشنهاد می کنم آن را بیشتر تجزیه کنید. بنابراین اگر مثلاً به مهاجرتهای وبسایت نگاه میکنید، خود را از نظر دانش نظری خود در مورد مهاجرتهای وبسایت و همچنین تجربه عملی خود از آنها رتبهبندی کنید، زیرا ممکن است همه وبلاگهای وبلاگ Moz درباره وبسایت را خوانده باشید. مهاجرت، اما شما در واقع هرگز انجام نداده اید. بنابراین ممکن است دانش نظری شما واقعاً بالا باشد.
شما ممکن است درک خوبی از آنچه در مهاجرت وب سایت انجام می شود داشته باشید، اما عملاً تجربه زیادی از آن ندارید. بنابراین ممکن است به خود یک پنج برای دانش و یک صفر برای تجربه عملی بدهید. همکاران خود را وادار به انجام این کار کنید، خودتان این کار را انجام دهید، و سپس ایده بسیار خوبی از اینکه در حال حاضر از نظر مجموعه مهارتهای خود در کجا هستید، خواهید داشت. همچنین، در طول بررسی عملکرد خود از مدیر خود بخواهید که رتبه بندی شما را خودش شروع کند.
آنها ممکن است کمی هدفمندتر باشند. آنها ممکن است بتوانند به شما ایده ای از انواع مهارت هایی بدهند که فکر می کنند باید در آن ها رشد کنید و شاید خودتان آن ها را شناسایی نکرده باشید. آنها واقعاً باید بتوانند به شما کمک کنند تا آن را با برنامه های عملکردی که برای شما در نظر گرفته اند اندازه گیری کنید. و در نهایت، به کنفرانس ها بروید، وبلاگ ها را بخو،د، توییتر را مرور کنید. در این نوع مکالمات کجا از عمق خود احساس می کنید؟ کجاست که فکر می کنید، “من نمی دانم آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند. آنها دوباره در مورد سئوی لبه ای صحبت می کنند.”
3. چگونه پیشرفت کنم؟
کجاست که فکر میکنید واقعاً به بهبود دانش و درک و شاید کاربرد عملی خود نیاز دارید؟ خوب، پس شما می د،د آنچه باید بد،د. خودت میدونی در چه چیزی خیلی داغ نیستی اما چگونه پیشرفت می کنید؟ خب، این مرحله سه است، و من به شما پیشنهاد میکنم با محاصره ، خود با رهبران فکری شروع کنید. بنابراین به توییتر، یا ماستودون یا هر جای دیگری بروید که بچههای باحالی که این روزها میروید و رهبران فکری برای دنبال ، خود پیدا میکنید.
اکنون، این افراد ممکن است افرادی در صنعت سئو نباشند، اما ممکن است در زمینه های دیگر متخصص باشند. اما سعی کنید افرادی را بیابید که واقعاً در مهارتهایی که میخواهید توسعه دهید سرآمد باشند. بنابراین اگر میخواهید در ارتباطات متقاعدکننده بهتر شوید، برخی از سیاستمداران را دنبال کنید. اگر میخواهید در درک نحوه عملکرد چرخههای توسعه و نحوه ،ید از مهندسان بهتر شوید، برخی از مدیران مهندسی را دنبال کنید.
اما از افرادی که واقعاً در آن نوع مهارتها عالی هستند، درک کنید که شما به دنبال بهبود نحوه انجام کارها و نحوه توسعه و تمرین مهارتهای خود هستید. شما همچنین می تو،د خود را یک مربی پیدا کنید. اکنون، این عالی است، زیرا میتو،د ،ی را داشته باشید که واقعاً بفهمد شما کی هستید و مسیر سفر شما را در حرفهتان میشناسد. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید که در کجا ضعیف هستید و همچنین به شما کمک میکنند ببینید کجا در حال پیشرفت هستید.
اکنون، مربیان می توانند بسیار گران باشند، یا می توانند کاملا رایگان باشند. طرحهای راهنمایی وجود دارد، مانند طرح فوقالعاده ،ن در سئوی فناوری، و طرحهای دیگری وجود دارد که ممکن است بتو،د از آنها استفاده کنید. اما شخصی را برای خود پیدا کنید که ممکن است یک همکار سابق یا یک رئیس سابق باشد، یا ممکن است ،ی باشد که در حال حاضر با او کار می کنید. اما فردی را پیدا کنید که مید،د از نظر شغلی و مهارتهایی که میخواهید توسعه دهید یک یا دو قدم از شما جلوتر است و از او بخواهید به شما کمک کند.
آموزش، زم، که در مصاحبه های شغلی نشسته ایم به همه ما وعده این بودجه های آموزشی شگفت انگیز داده شده است. بیایید در واقع از آنها استفاده کنیم. بنابراین دورههای آموزشی را پیدا کنید که واقعاً مختص مهارتهایی است که به دنبال آن هستید. فقط به سراغ انواع سئوهای عمومی نروید. اما اگر مدیریت سهامداران است، دوره ای را پیدا کنید که آن را پوشش دهد، یا اگر سخنر، عمومی است، دوره ای را پیدا کنید که آن را پوشش دهد. از مربی خود، از همکاران و رئیس خود بازخورد دریافت کنید.
از افراد بخواهید که به شما اطلاع دهند که آیا فکر می کنند در حال توسعه آن مهارت ها هستید یا خیر. نگاهی به ماتریس مهارت های خود بیندازید. مطمئن شوید که آن را روی دسکتاپ خود رها نمی کنید تا گرد و غبار استعاری جمع شود، بلکه در واقع آن را پاک کنید و یک بررسی داشته باشید. چگونه در طول زمان در برابر آن مهارت هایی که چندی پیش ذکر کردید، پیشرفت کرده اید؟ اگر مهارتی وجود دارد که واقعاً امیدوارید در آن بهتر شوید، باید آنها را امتحان کنید.
بنابراین، چه این یک مهارت سخنر، عمومی باشد که میخواهید آن را توسعه دهید، و فقط باید این جهش را انجام دهید و بپرسید که آیا میتو،د یک جلسه مشتری را رهبری کنید یا میتو،د یک جلسه آموزشی را رهبری کنید یا حتی برای صحبت روی صحنه درخواست دهید. باید آن را امتحان کنم و البته به همین جا ختم نمی شود. این یک روند مستمر است. شما باید به مرحله اول برگردید. من پیشنهاد میکنم که شاید سالی یک بار برای خود یادآوری کنید تا به گذشته نگاهی بیندازید، مطمئن شوید که هنوز در مسیر شغلی هستید که میخواهید و همچنان در حال بهبود مهارتهایی هستید که میخواهید بهبود ببخشید.
خیلی ممنون.
رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com
منبع: https://moz.com/blog/fill-seo-s،-gaps-whiteboard-friday