متا، شرکت مادر فیس بوک، یک سرویس اشتراک جدید به نام Meta Verified را معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می دهد تا نشان تأیید آبی بسیار مورد توجه را در حساب های اینستاگرام و فیس بوک خود دریافت کنند. کاربران می توانند با تأیید هویت خود با پرداخت هزینه ماهانه حدا،ر 15 دلار به این امر دست یابند.
چگونه کار می کند. Meta Verified اکنون در نیوزلند و استرالیا در دسترس است و برنامه هایی برای گسترش جه، در آینده نزدیک وجود دارد. این سرویس به کاربران اجازه میدهد تا هویت خود را با استفاده از کارتهای شناسایی صادر شده توسط ،ت تأیید کنند و چندین مزیت از جمله محافظت بهتر در برابر حملات جعل هویت، دسترسی مستقیم به پشتیب، مشتری و افزایش دید و دسترسی را فراهم میکند.
هزینه اشتراک ماهانه Meta Verified 11.99 دلار در وب و 14.99 دلار در دستگاه های iOS و Android است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در یک پست فیسبوک تاکید کرد که این سرویس جدید بر روی “افزایش اصالت و امنیت در سراسر خدمات ما” متمرکز است.
راه حل متا برای کاهش درآمد درآمد متا در سالهای اخیر به دلیل اعمال تغییرات سختگیرانهتر حریم خصوصی در iOS توسط اپل که توانایی شرکت برای ردیابی فعالیتهای اینترنتی کاربران را محدود میکند، ضربه خورده است. این غول رسانه های اجتماعی که از ۱۵ سال پیش تاکنون برای ا،ر خدمات خود از مشتریان خود هزینه ای دریافت نکرده است، تقریباً تمام درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد. انتظار میرود تاثیر این اقدام اپل در سال جاری بیش از 10 میلیارد دلار ضرر از دست دادن درآمد تبلیغاتی این شرکت را به همراه داشته باشد.
در پاسخ، متا قصد خود را برای توسعه یک سرویس اشتراک ارزشمند برای سازندگان، مشاغل و جامعه گستردهتر ابراز کرده است. به ،وان بخشی از این طرح، متا در حال گسترش دسترسی به تأیید و تعریف مجدد م،ای نشان تأیید شده است تا افراد بیشتری بتوانند به معتبر بودن حسابهایی که با آنها در تعامل هستند اعتماد کنند.
دنبال ، راه توییتر. این اقدام برای متا پس از آن صورت گرفت که اسنپ سال گذشته سرویس اشتراک خود را راه اندازی کرد که تاکنون بیش از یک میلیون کاربر را به مشتری پولی تبدیل کرده است. علاوه بر این، ایلان ماسک سرویس اشتراک توییتر، Twitter Blue را برای ارائه طیف وسیعی از ویژگیها، از جمله علامت تیک آبی، اصلاح کرد. در ماههای اخیر، توییتر توییتر آبی را به بیش از دهها بازار از جمله هند و اندونزی گسترش داده است. با این حال، به گفته The Information، تا اواسط ژانویه، تنها حدود 180000 حساب کاربری برای Twitter Blue ثبت نام کرده بودند.
چرا ما اهمیت می دهیم. افزایش اعتبار و امنیت می تواند منجر به تجربه کاربری بهتر و تعامل بیشتر شود و در نهایت برای تبلیغ کنندگ، که می خواهند به مخاطبان قابل اعتماد و تعاملی دسترسی پیدا کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند، سود می برد.
علاوه بر این، متا تحت تأثیر تغییرات حریم خصوصی اپل قرار گرفته است که توانایی این شرکت برای ردیابی فعالیت های اینترنتی کاربران را محدود کرده و منجر به از دست رفتن درآمد تبلیغاتی شده است. اگر متا در برنامه خود برای توسعه یک سرویس اشتراک ارزشمند برای سازندگان، مشاغل و جامعه گسترده تر موفق باشد، به طور بالقوه می تواند جریان درآمد جدیدی برای شرکت ایجاد کند و اتکای آن به درآمد تبلیغات را کاهش دهد. این می تواند به تثبیت وضعیت مالی شرکت و ایجاد یک محیط پایدارتر برای تبلیغ کنندگان کمک کند.
منبع: https://searchengineland.com/meta-is-bringing-the-blue-verification-badge-to-facebook-and-instagram-393352