نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.
هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست. اکنون چندین سال است که در پشت صحنه بسیاری از ابزارهای بازاریابی فعال است.
اما نکته کلیدی اینجاست که در پشت صحنه اجرا می شد. ما آن را در عمل ندیدیم، و اگر برخی از ابزارهای ما را هوشمندتر میکرد، واقعاً توجه زیادی نمیکردیم.
اوا، سال گذشته، همه چیز به طور ناگه، تغییر کرد، با راه اندازی ChatGPT، که قادر است انواع کارهای نوشتن را بلافاصله انجام دهد، از جمله مقالات کامل و حتی کد.
اکنون هر ،ی میتواند وارد شده و ساعتها با ابزار صحبت کند، آن را با انواع اعلانها به چالش بکشد و از توانایی آن برای درک هر کاری و تکمیل سریع آن شگفت زده شود. انبوهی بی پایان از مقالات وجود داشت که اسکرین شات هایی از چیزهای شگفت انگیزی را که ابزار قادر به انجام آنها بود به اشتراک می گذاشت.
و در حالی که بازی با آن سرگرم کننده است، ظهور ChatGPT پدیده ای بود که چند سوال ترسناک را ایجاد کرد:
-
آیا این کار هیچ حرفه انس، را تهدید می کند؟ و با چه سرعتی؟
-
آیا قرار است محتوای انس، را بکشد و وب را با مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی غرق کند؟
-
آیا مردم به زودی استفاده از موتورهای جستجو را برای یافتن پاسخ سوالات خود متوقف خواهند کرد؟
-
همه چیز به کجا می رود؟
در حالی که من در انجام پیش بینی های جسورانه بسیار بد هستم و بنابراین تمایلی به دادن پاسخ قطعی به هر یک از این سؤالات ندارم، بسیار مطمئن هستم که:
-
فناوری هوش مصنوعی روشی را که ما تقریباً همه چیز را انجام می دهیم تغییر خواهد داد (و این به صنعت SEO یا هر رشته مرتبط با بازاریابی دیگر محدود نمی شود).
-
این روشی را که مردم به دنبال (و یافتن) پاسخ میگردند تغییر خواهد داد. اما محتوای ساخته شده توسط انسان را از بین نخواهد برد – اگر کووید-19 چیزی به ما یاد داد، این است که هیچ فناوری نمی تواند جایگزین تعاملات انس، شود. ما برای لمس شخصی، سبک های شخصی، تجربیات شخصی و غیره تلاش می کنیم.
-
آن را ، نمی کند، و ما در بدو تولد این دنیای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم. راه برگشتی نیست. و صادقانه بگویم، فکر می کنم ما خوش شانس ترین نسلی هستیم که هم تولد اینترنت و هم تولد هوش مصنوعی را شاهد بوده ایم.
با در نظر گرفتن این همه، ما اساساً اکنون دو انتخاب داریم:
-
تا زم، که می تو،م هوش مصنوعی را نادیده بگیریم (مطمئنم هنوز هم افرادی هستند که اینترنت را رد می کنند و احتمالا خوشحال هستند).
-
اکنون استفاده از هوش مصنوعی را شروع کنید و تا جایی که می تو،م با آگاهی از این موج سوار شوید. با هر تغییری، فرصتی وجود دارد، و تنها راه برای درک آن، قرار گرفتن در میان آن تغییر است.
اکنون، راههای بیپای، برای استفاده از هوش مصنوعی برای انواع کارها وجود دارد، اما من یک بازاریاب و یک سئوکار هستم، بنابراین این مقاله راههایی را فهرست میکند که میتو،د از آن برای وبلاگنویسی، رسانههای اجتماعی و وظایف سئو استفاده کنید.
19+ راه برای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد و بهینه سازی محتوا
به یکی از پرطرفدارترین سوالاتی که مردم می پرسند برگردیم: آیا محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین محتوای نوشته شده توسط انسان خواهد شد؟
من می دانم که بسیاری از منکران وجود دارند که می گویند هوش مصنوعی هرگز جایگزین انسان برای نوشتن محتوا نخواهد شد. حقیقت این است که تا حدودی در حال وقوع است. هوش مصنوعی می تواند مقالات بهتری نسبت به دانشجویان بنویسد. این محتوای بهتر از محتوای متوسطی است که به صورت آنلاین منتشر می شود.
چرا گوگل آن را نمی خواهد، حتی اگر اینطور باشد قابل تشخیص? اگر به خوبی نوشته شده باشد و پاسخ های مفیدی ارائه دهد، گوگل احتمالاً آن را بدون توجه به نحوه ایجاد آن رتبه بندی می کند.
گوگل سالهاست که تلاش میکند به یک موتور پاسخگو تبدیل شود و فناوری هوش مصنوعی احتمالاً در نهایت به موفقیت آنها کمک خواهد کرد. هوش مصنوعی در حال حاضر می تواند بهتر از بسیاری از وبلاگ نویسان و سریعتر از هر یک از ما بنویسد، خلاصه کند و پاسخ ها را بیابد.
و با این حال، محتوای خوب بسیار بیشتر از نوشتن خوب و پاسخ های صحیح است. محتوای خوب یک یا چند مورد از موارد زیر را انجام می دهد:
-
الف را بیان می کند نظر شخصی. مردم هنگام خواندن هر چیزی به دنبال نقد، بازخورد و کنایه هستند.
-
منع، می کند تجربه و تخصص در مورد موضوعی که مبتنی بر آموزش عمیق و سالها تجربه است.
فناوری هوش مصنوعی فقط می تواند محتوای دیگران را تغییر کاربری دهد. هیچ کاری از موارد بالا را نمی تواند انجام دهد. بنابراین اگر استراتژی محتوای شما بیشتر در مورد استفاده مجدد بود، متأسفانه توسط هوش مصنوعی به شکلی منفی تحت تأثیر قرار میگیرد.
و با این حال هوش مصنوعی می تواند برای کارهای تولید محتوا بسیار مفید باشد، از جمله:
-
خلاصه مطالب و توضیحات متا
-
مقدمه و نتیجه گیری مقاله
-
پیشنهادات و طرح کلی مقاله
-
توضیحات محصول کاملاً بر اساس مشخصات موجود (از هر گونه محتوای کرکی خودداری کنید)
-
بخشها و صفحات پرسشهای متداول (بر اساس مقالات موجود شما یا کلمه کلیدی که قصد دارید هدف قرار دهید)
-
اطلاعیه های مطبوعاتی برای توزیع
-
اسکریپت های پاد،ت یا ویدیویی
-
توضیحات ویدیوی YouTube (یا خلاصه ویدیوهای YouTube برای استفاده در سایت خود برای دسترسی)
-
ایده هایی (نقاط کور) برای گنجاندن در مقالات موجود خود (“مقاله من چه چیزی کم است؟”)
-
گام ها یا زوایایی را در محتوا یا تحقیق خود از دست داده اید
-
منابع بیشتر برای استناد به ،وان مطالعه بیشتر و غیره.
-
صفحه درباره و/یا بیوگرافی شما برای استفاده در نمایههای رسانههای اجتماعی (از ChatGPT بخواهید خلاقانه/خندهدار/و غیره باشد)
-
کلمات کلیدی که از دست داده اید (و/یا از آن بخواهید کلمات کلیدی موجود شما را بر اساس هدف جستجو سازماندهی کند)
-
،وانهای فرعی برای ت،یم محتوای خود به بخشها و زیربخشهای بیشتری برای بهبود خوانایی
-
پیوندهای “پرش به” روی صفحه (از ابزار بخواهید کد HTML را برای آنها ارائه کند یا حتی یک صفحه داخلی ایجاد کند فهرست مطالب)
-
پیشنهادهایی ،وان کنید تا ایجاد آن را برای شما آسانتر کند
-
متن لنگر تصویر برای کل مقاله/صفحه شما
-
صرفاً به سئو مرتبط نیست، اما میتو،د از آن بخواهید که توییتهای منحصر به فرد، بهروزرس،های فیسبوک و زیرنویسهای اینستاگرام برای تبلیغ محتوای شما ایجاد کند.
-
تعاریف هر اصطلاحی که ذکر می کنید (برای بهینه سازی برای قطعه های برجسته).
به هر حال، برای به دست آوردن بهترین تعریف ممکن از ChatGPT، بهتر است مخاطبان هدف خود یا سطح آشنایی آن ها با موضوع مورد نظر را در پرس و جو مشخص کنید. به ،وان مثال، می تو،د از آن بخواهید که SEO را برای ،ی که برای اولین بار این اصطلاح را می شنود توضیح دهد:
و بله، می تو،د تصاویری برای توصیف به آن بدهید. این هم برای سئو و هم برای دسترسی مفید است:
همه این ایده ها بهره وری و کیفیت تولید محتوای شما را بهبود می بخشد. همچنین می تو،د از ابزارها و برنامه های افزودنی برای پیدا ، استفاده کنید راه های بیشتری برای استفاده از ChatGPT برای SEO و محتوا.
ChatGPT تنها ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی نیست که می تواند برای تولید محتوا استفاده شود. ابزارهای بیشتری وجود دارد که ارزش بررسی را دارد.
روایت کرد از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تیم ها برای همکاری در تولید محتوا استفاده می کند. با Narrato، میتو،د از هوش مصنوعی برای تولید موضوعات محتوا، ایجاد خلاصههای SEO، اختصاص وظایف به نویسندگان و بهینهسازی و تصحیح محتوای خود استفاده کنید.
بهینه ساز متن فناوری هوش مصنوعی را با تجزیه و تحلیل م،ایی ،یب می کند و به شما امکان می دهد خلاصه های بهینه سازی شده برای مقالات خود ایجاد کنید:
فناوری هوش مصنوعی و خلاقیت
لینکبایت و بازاریابی ویروسی بخشهای جداییناپذیر هر استراتژی SEO هستند، زیرا ارزش ویژه لینک و آگاهی از برند را هدایت میکنند (هر دو احتمالاً قویترین سیگنالهای رتبهبندی هستند).
در هر دو یک مشکل وجود دارد: شما به تخیل خود محدود هستید. بله، می تو،د از تیم و مشتریان خود نظر بخواهید و می تو،د از رقبای خود کپی کنید. اما همه این روش ها نیاز به زمان و تلاش زیادی دارند.
هوش مصنوعی میتواند طوفان فکری طعمه پیوند را به یک نسیم تبدیل کند. همچنین می تواند هزینه های ایجاد دارایی های قابل پیوند را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
با استفاده از ChatGPT برای ایدهبندی دارایی قابل پیوند شروع کنید. چند ایده از دستورات:
-
ایده های مسابقه ویروسی را در…
-
اگر سایتی در حال فروش … است، چه اینفوگرافیک باید ایجاد کند تا از وبلاگ نویسان و رو،مه نگاران پیوند ایجاد کند
-
ایده های محتوای قابل پیوند را برای سایتی که فروش…
-
اگر وبلاگ نویسی بودید که در… می نویسید، مشتاقانه به چه چیزی پیوند می دادید؟
-
چند ایده محتوای ویروسی برای … موضوع چیست؟
مطمئن شوید که با دستورات خود آزمایش کنید. همه ایدههای هوش مصنوعی مفید یا قابل استفاده نخواهند بود، اما مطمئناً تعدادی از آنها را پیدا خواهید کرد که به شما الهام میدهند:
قانون طلایی استفاده از هوش مصنوعی این است: نتیجه فقط به اندازه درخواست شما خوب است. اگر یک درخواست عالی ارائه دهید، می تو،د ،وجی عالی داشته باشید. بنابراین تکرار را متوقف نکنید!
از این نظر، هوش مصنوعی نیاز به خلاقیت و کار سخت دارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند. بنابراین، سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی، درست مانند سئو سنتی، همچنان به تلاش و ورودی انسان وابسته است: بودجه های بزرگتر. در واقع، در سئو، خلاقیت و تخصص می تواند به راحتی بر بودجه های هنگفت پیروز شود و هوش مصنوعی آن را تغییر نخواهد داد.
به همین ترتیب، میتو،د از آن بخواهید که یک کپی ایمیل برای ارتباط با رو،مهنگار/وبلاگر شما ایجاد کند.
ChatGPT می تواند فوق العاده خلاق باشد. اگر باور ندارید، بررسی کنید این زن او از ابزار خواست تا نامه ای به فرزندش بنویسد و توضیح دهد که بابانوئل واقعی نیست. نتیجه باورن،ی است، و در واقع سخت است باور کنیم که توسط یک ماشین تولید شده است:
باز هم، ChatGPT به سختی تنها ابزار هوش مصنوعی است که می تو،د از آن استفاده کنید. موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد دارایی های بصری برای استراتژی های ارتقای محتوای خود کمک کنند.
P،toleap یک ابزار عالی برای تولید تصویر هوش مصنوعی ارائه می دهد که شما را بی حرف خواهد گذاشت ابزار را با مضحک ترین توضیحات تصویر به چالش بکشید و تماشا کنید که در عرض چند ث،ه یک تصویر برای شما ایجاد می کند:
P،toleap دارای هوش مصنوعی است برنامه گوشی آن، به شما این امکان را می دهد که بدون صرف هزینه یا تلاش زیاد تصاویر حرفه ای ایجاد کنید.
Wave.video ابزار دیگری است که از هوش مصنوعی استفاده می کند برای آسان ، محتوای چند رسانه ای به سادگی URL خود را ارائه دهید و در عرض چند دقیقه یک ویدیو تولید می کند. نتیجه بسیار ابتدایی است، اما میتو،د از آن برای تولید خلاصههای ویدیویی و ویدیوهای رسانههای اجتماعی استفاده کنید. اگر ارتقا دهید، به ویرایشگر پیشرفتهتری برای ایجاد ویدیوهای بهتر دسترسی پیدا میکنید. اما اینها زمان بیشتری می برد.
برای ایدههای بیشتر در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی میتواند به ایجاد تصاویر و ویدیوهای منحصربهفرد کمک کند، بررسی کنید که راجر چگونه دنیای تصاویر هوش مصنوعی مولد را بررسی میکند.
مثل ماشین فکر ،
در نهایت، به ،وان سئوکار و بازاریاب محتوا، باید درک بهتری از نحوه عملکرد ذهن هوش مصنوعی داشته باشیم. مطالب زیادی در مورد آن وجود دارد، اما به ،وان یک معتقد به ابزار، پیشنهاد می کنم بازی کنید این بازی.
این به شما امکان می دهد یک کلمه روزانه را بر اساس تداعی حدس بزنید: با هر کلمه ای شروع کنید و بر اساس میزان ارتباط آن با کلمه به آن امتیاز می دهد. متوجه خواهید شد که مغز انسان متفاوت عمل میکند: یافتن مترادفها در اینجا کار نمیکند… من چگونه از «درآمد» (کلمه اولیه من) به «ماشین حساب» رفتم:
در واقع بسیار سرگرم کننده است و به شما در درک بهتر فناوری کمک می کند.
همچنین وجود دارد یک وبلاگ عالی ردیابی توسعه هوش مصنوعی، پروژه های جدید و فرصت ها.
نتیجه
هوش مصنوعی می تواند برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار بیشتر از آنچه که من در این مقاله فهرست کنم انجام دهد. می تواند استراتژی پشتیب، مشتری شما را هدایت کند (با فناوری هایی مانند چت ربات ها و تلفن گویا، می تواند به ایجاد هویت برند کمک کند (نام، لوگو و غیره.)، می تواند مقیاس شود استراتژی PPC شما (به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند)، و می تواند بازاریابی شما را افزایش دهد تاکتیک های نظارت. و اینها فقط چند گزینه هستند که آسان و سرگرم کننده هستند. من در اینجا حتی وارد تجزیه و تحلیل پیشرفته، تجزیه و تحلیل و فرصت های هدف گذاری نمی شوم.
بله، همه چیز تغییر خواهد کرد و به سرعت تغییر خواهند کرد، به ویژه هنگامی که موتورهای جستجو به طور فعال ویژگی های مکالمه را برای پاسخ سریع به سؤالات کاربران (اغلب بدون ذکر منبع) یکپارچه می کنند. اما اینطور نیست که بتو،م با نادیده گرفتن فناوری هوش مصنوعی یا انکار تأثیر آن بر هر کاری که انجام می دهیم، از وقوع این تغییرات جلوگیری کنیم.
از تاریخ نه چندان طول، سئو، می د،م که سئو با ظهور فناوری جدید رشد می کند. ما تمایل داریم هر بار که به نظر می رسد صنعت محکوم به فنا است، فرصت هایی را پیدا کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد.
منبع: https://moz.com/blog/ai-for-seo-and-content-marketing