چشم انداز مایکروسافت برای یک اکوسیستم محتوای موفق در دنیای هوش مصنوعی مولد


یک پست وبلاگی توسط مایکروسافت که تلاش می‌کرد به سازندگان محتوا اطمینان دهد که هدف Bing جدید «افزودن ترافیک و درآمد بیشتر برای ناشران» در غیر داست، درباره افزودن آگهی‌های بینگ به چت (تبلیغات قبلاً وجود داشت) گم شد.

«اینترنت به دلیل یک ا،یستم مهم کار می‌کند که با ایجاد محتوای عالی توسط ناشران شروع می‌شود که ترافیک و علاقه مردم را به مصرف آن محتوا سوق می‌دهد، و سپس در نهایت تبلیغ‌کنندگ، که می‌خواهند در محیطی با کیفیت بالا و هدفمند به مردم دسترسی پیدا کنند.»

– یوسف مهدی، معاون شرکت مایکروسافت، زندگی مدرن، جستجو و دستگاه‌ها،جذب ترافیک و ارزش بیشتر برای ناشران از Bing جدید

مهدی به نگر،‌های جامعه سازندگان محتوا پرداخته بود که موتورهای جستجویی که نتایج جمع‌آوری شده توسط هوش مصنوعی (معروف به «چت» و «پاسخ‌ها» در بینگ) را ارائه می‌دهند، ا،یستم را ،اب می‌کنند. تبادل ارزش (ارائه دهندگان محتوا تولید محتوا در ازای موتورهای جستجو که ترافیک قابل درآمدزایی را ارسال می کنند) به شدت به نفع موتورهای جستجو خواهد بود.

مهدی اذعان دارد که این نگر، با نوشتن این پست گسترده است. چرا مایکروسافت باید به سازندگان محتوا اطمینان دهد که در دنیای نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اوضاع بهتر خواهد شد؟

مایکروسافت می‌داند که تولیدکنندگان محتوا – ناشران، بازاریاب‌های محتوا، برندها و سئوکارها – نگران چشم‌انداز ترافیک و درآمد کمتر هستند.

اه، مایکروسافت قابل ستایش است

مایکروسافت بهترین نیت را برای همه حوزه های انتخابیه خود بیان می کند.

ابتدا جستجوگران مهدی نوشت: «بینگ جدید با قابلیت‌های جدیدی مانند چت، پاسخ‌ها و تولید محتوا به رفع بهتر نیازهای جستجوی افراد کمک می‌کند.

چشم انداز مایکروسافت این است که «فراتر از جستجو برای ایجاد نسخه آزمایشی خود برای وب» حرکت کند. مهدی نوشت: «مردم در داشتن قابلیت‌های جستجو، چت، پاسخ و ایجاد همه در یک تجربه ارزش پیدا می‌کنند.

بحث در مورد اولویت دادن به کاربران دشوار است، اما این تضمین نمی کند که نتایج به دست آمده از این طریق به ضرر تولیدکنندگان محتوا نخواهد بود.

برای ناشران، مهدی گفت که اه، مایکروسافت عبارتند از:

  • ترافیک بیشتری را به سمت ناشران هدایت کنید. موفقیت را تا حدی با میزان ترافیک ارسالی از Bing/Edge جدید اندازه گیری کنید.
  • افزایش درآمد ناشر با ویژگی‌های جدید مانند چت و پاسخ، ترافیک بیشتری را به سمت ناشران هدایت کنید و با اشتراک مستقیم درآمد، در آینده تبلیغات در این رسانه‌های جدید پیشرو باشید.

ترافیک/درآمد برای همه، بیشتر برای شرکت کنندگان Microsoft S،

مایکروسافت ادعا می کند که مزایای افزودن یک رابط چت به جستجو برای همه ناشران متحمل خواهد شد. اما اعضای برنامه استارت آن سهم بزرگی از این جوایز را درو خواهند کرد.

برای همه ناشران، تعامل اضافی ایجاد شده توسط چت و گنجاندن نقل‌قول‌ها در نتایج گپ باعث افزایش ترافیک می‌شود و فرصتی برای ناشران ایجاد می‌کند تا از این ترافیک درآمد ،ب کنند.

مایکروسافت از زمان عرضه بینگ جدید حدود 15 درصد افزایش ترافیک را تجربه کرده است. این شرکت گفت که این سرویس تقریباً 100 میلیون کاربر و 100 میلیون چت روزانه دارد. حدود یک سوم از این کاربران تازه وارد بینگ هستند. مایکروسافت نتیجه می گیرد که این کاربران جدید فرصتی برای ناشران هستند تا ترافیک بیشتری دریافت کنند و تبلیغات بیشتری بفروشند.

شروع، راه‌اندازی شده و در نسخه بتا سپتامبر ۲۰۲۱، نسخه Google News یا Apple News مایکروسافت است. این یک درگاه خبری شخصی‌شده است که به‌،وان یک وب‌سایت یا برنامه تلفن همراه در دسترس است و می‌تو،د به‌طور دستی علایق و محتوا را از ناشران S، اضافه یا حذف کنید.

ناشران استارت شامل ناشران پرفروش (مثلاً وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، فا، نیوز و یو‌اس‌ای تودی) همراه با نشریات رایج کمتری مانند Past Factory، The Stock Dork و Neon Moon هستند.

مایکروسافت در حال بررسی قرار دادن تبلیغات در چت و به اشتراک گذاری درآمد تبلیغات با شرکای S، است که محتوای آنها در پاسخ به چت نقش داشته است.

تاکتیک های رانندگی برای اعضای S، عبارتند از:

  • یک «تجربه شناور گسترده» که در آن قرار گرفتن روی پیوندی از یک ناشر، پیوندهای بیشتری را از آن ناشر نشان می‌دهد، تعامل کاربر را افزایش می‌دهد و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت ناشر هدایت می‌کند.
  • یک «،وان غنی» در کنار پاسخ چت که به تعامل بیشتر کاربر با محتوا در Microsoft S، کمک می‌کند. کاربر، که در استارت با محتوا درگیر می شوند، کاتالیزوری برای به اشتراک گذاری درآمد تبلیغات با شرکا خواهند بود.
مایکروسافت تجربه شناور گسترده را شروع کنید

شروع مشارکت “محدود” است

مهدی نوشت: «فعلاً تا زم، که این برنامه در نسخه بتا است، مشارکت محدود است». 18 ماه است که در نسخه بتا بوده است. ناشران/وبلاگرها می توانند درخواست دادن اگر این معیارها را داشته باشند:

  • در ایالات متحده، آلمان، اسپ،ا، فرانسه یا ایتالیا مستقر هستند.
  • مکررا پست کنید و یک “سایت محتوای فعال” داشته باشید.
  • بلاگرها/ تولیدکنندگان محتوای غیر خبری عموماً نیاز به تولید پنج مقاله یا بیشتر در ماه دارند.
  • ناشران اخبار باید حداقل 10 مقاله در روز تولید کنند، از جمله پوشش زنده/قطعی.
  • همه باید از WordPress، Substack یا Medium استفاده کنند – یا وب سایتی داشته باشند که فید RSS تولید می کند.
  • داستان نویسی مجاز نیست

با توجه به فواید? مایکروسافت می‌گوید استارت «میلیون‌ها» کاربر روزانه دارد، بنابراین برای برندسازی خوب است. شما همچنین می تو،د از طریق محتوای خود و انعام خواننده درآمد ،ب کنید.

این پیامی است که پس از پر ، برنامه “شروع” دریافت کردیم.

مایکروسافت شروع برنامه

ناشران پرداخت: تجربه فیس بوک

فیس بوک از سال 2019 تا 2022 با ناشران اخبار پولی فعال بود.

طبق مقاله ی WSJ در ژوئن 2022، این شرکت بیش از 100 میلیون دلار به ناشران پرداخت کرده است، از جمله «بیش از 15 میلیون دلار به واشنگتن پست، کمی بیش از 20 میلیون دلار به نیویورک تایمز، و بیش از 10 میلیون دلار به وال استریت ژورنال». .

متا پرداخت به ناشران آمریکایی را متوقف کرد در جولای 2022، پس از تصمیم گیری برای کاهش اهمیت اخبار در فیدهای خبری اعضا.

چرا ما اهمیت می دهیم

مایکروسافت جسورانه جاه طلبی خود را برای دو برابر ، فروش تجارت تبلیغاتی خود به 20 میلیارد دلار در چند سال آینده اعلام کرده است. واضح است که این شرکت روی هوش مصنوعی مولد شرط می‌بندد تا در پیشرفت آن نقشی ایفا کند.

مایکروسافت همچنین می‌داند که به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و تلاش می‌کند ناشران را متقاعد کند که دیدگاهش در مورد ا،یستم انتشار برد-برد محقق خواهد شد.

در این مرحله اولیه، چه ،ی می‌گوید که اعتماد مغز به ردموند نادرست است؟

واضح است که سازندگان محتوای تشنه ترافیک در حال حاضر باید با این کار کنار بیایند. هیچ جایگزینی وجود ندارد. (اگرچه دوبرابر ، ساخت برند و کانال‌های غیرواسطه‌ای مانند ایمیل، سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای هستند.)

مایکروسافت اذعان می کند که ناشران باید بابت تامین انرژی Bing جدید غرامت دریافت کنند، خوشحال کننده است، اما ما به دنبال شفافیت بیشتر در برنامه S، هستیم.

ما درک می کنیم که مدیریت S، حتی برای یک شرکت دارای منابع مایکروسافت یک کار بسیار بزرگ است. حداقل تعهد مایکروسافت باید این باشد که به شرکت کنندگان مشتاق S، بیشتر در مورد آن بگوید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • هر ماه چند درخواست تایید می شود؟
  • پیش بینی می کنید تا پایان امسال چند شرکت کننده در این برنامه شرکت کنند؟ 2024؟
  • آیا متعهد به انتشار یک نقشه راه برای برنامه هستید که به شرکت کنندگان و شرکت کنندگان مشتاق از برنامه ها و پیشرفت ها اطلاع می دهد، به ،وان مثال، چه میزان ترافیک به سایت های عضو هدایت می کنید؟

در نهایت، عدم اشاره به سکوت گوگل در مورد چشم انداز خود برای آینده سازندگان محتوا یک حذف است. آن کار را تمام شده فرض کن.


منبع: https://searchengineland.com/microsoft-content-ecosystem-generative-ai-world-395352