چه کسی برنده پشت افت انتشارات وابسته است؟
انتشار: آذر 06، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

چه کسی برنده پشت افت انتشارات وابسته است؟


انتشارات وابسته طی چند روز گذشته شاهد کاهش شدید در دید SERP بوده اند.

این خبر پس از آن منتشر شد که گلن گیب یک پست "توقف مطبوعات" را به اشتراک گذاشت و فاش کرد که گوگل دایرکتوری های مختلف وابسته را از طریق سیل اقدامات دستی جریمه کرده است.

سئوی ، معمولاً زم، اتفاق می افتد که کاربران پیوندهای خودارجاعی را در سایت دیگران ارسال می کنند تا از اعتبار آن استفاده کنند. دستورالعمل های سوء استفاده از شهرت سایت گوگل در ابتدا بر این نوع هر،مه های شخص ثالث متمرکز بود.

اما گوگل به تازگی خط مشی خود را به روز کرده است تا روشن شود که سوء استفاده از شهرت سایت هنوز امکان پذیر است حتی زم، که بازیکنان شخص اول درگیر هستند. این اولین نشانه ای بود که نشان می داد همه چیز برای نشریات وابسته به مشکل می رسد.

همانطور که آنجلا پتولا اشاره می کند، این ضربه درست در زمان جمعه سیاه وارد می شود، زم، که این ناشران انتظار دارند که بیشترین درآمد سال را به دست آورند.

اگر هنوز به سرعت نرسیده اید داستان اینجاست.

انتشارات با ایجاد دایرکتوری های وابسته شروع به ،ب درآمد از قدرت تاریخی خود ،د و با انجام این کار، شروع به رتبه بندی برای بسیاری از کلمات کلیدی رقابتی تجاری ،د.

SEO ها و شرکت های وابسته از این نشریات به دلیل تولید محتوای وابسته غیر معتبر که سود را بر ارائه ارزش به کاربر نهایی اولویت می دهد، انتقاد ،د. تقریباً در همان زمان، صدها فرد مستقل در پی به روزرس، محتوای مفید Google (سپتامبر 23) دچار «shadowbans» SERP شدند و از آن زمان تاکنون در تلاش برای به دست آوردن مجدد دیده شدن هستند.

جدای از افت عجیب و غریب، برای بسیاری از نشریات وابسته به نام های بزرگ مانند همیشه بوده است.

اما همه چیز هفته گذشته تغییر کرد.

در چند روز گذشته، دایرکتوری های وابسته بسیاری از نشریات معروف شاهد افت قابل توجهی در ترافیک بوده اند.

در اینجا همان دیدگاه منهای Forbes Advisor است، بنابراین می تو،د کاهش ترافیک سایر نشریات را واضح تر ببینید.

اما هر مرجع وابسته مورد ضربه قرار نگرفته است. برخی هنوز دید ثابتی دارند، و برخی دیگر - مانند نیویورک تایمز، در واقع سود برده اند.

سئوکاران گوگل را انجام داده اند site: جستجوها، به دنبال شواهدی از شرکت های وابسته به برندهای بزرگ می گردند، اما چیزهای زیادی پیدا نمی کنند.

در واقع، کریس لانگ (معاون بازاریابی در GoFish Di،al) متوجه شد که برخی از آنها حتی برای خود رتبه بندی نمی کنند. نام های تجاری. پف

همانطور که انتشارات از مرحله ،وج خارج می شوند، حجم عظیمی از ترافیک و درآمد را روی میز باقی می گذارند.

دسپینا ایده عالی حفاری در داده ها را داشت تا بفهمد کدام سایت ها آن را ادعا کرده اند. بنابراین، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم.

برای هر دایرکتوری وابسته در زیر، 1000 کلمه کلیدی را با بیشترین کاهش در ترافیک ارگ،ک بررسی کردیم.

  1. https://www.wsj.com/buyside/
  2. https://reviewed.usatoday.com/
  3. www.independent.co.uk/advisor
  4. www.thesun.co.uk/s،pping/
  5. www.forbes.com/advisor/
  6. www.newsweek.com/vault/
  7. www.cnn.com/cnn-underscored/

در مجموع، ما رتبه بندی 6179 کلمه کلیدی را که بین 18 نوامبر تا 25 نوامبر کاهش یافته یا کاملاً از بین رفته بودند، تجزیه و تحلیل کردیم.

برای همان کلمات کلیدی، ما یک تجزیه و تحلیل ترافیک در گزارش Ahrefs Traffic Share By Domain در Keywords Explorer انجام دادیم.

یک کیسه واقعی ،یبی از سایت ها وجود دارد که در صنایع مختلف برنده شده اند. از UGC گرفته تا امور مالی شخصی، تجارت الکترونیک و رسانه های خبری.

اما Reddit ،ی است که پا،ازی می کند و 6 درصد از سهم ترافیک از دست رفته را به دست می آورد و پس از آن Bankrate و Amazon قرار دارند.

در حالی که ممکن است سقوط ناشر برای شرکت های وابسته مستقل، سایت های خاص و مشاغل کوچک یک پیروزی به نظر برسد، باید دید در واقع به آنها سود برساند.

20 سایت برتری که در حال حاضر بیشترین جوایز را به دست آورده اند، همچنان "نام های بزرگ" هستند و دارای میانگین امتیاز دامنه 92 هستند.

بنابراین، ما دیدیم که چه ،، ممکن است از اقدامات دستی گوگل سود ببرند، اما انتشارات وابسته در واقع چه چیزی را از دست می دهند؟ ارزش دید از دست رفته آنها چقدر است؟ و آیا فرصتی برای دیگران وجود دارد که عضل، کنند؟ این چیزی است که ما تاکنون می د،م…

ارزش ترافیک ارگ،ک به طور متوسط \u200b\u200b4 میلیون دلار کاهش یافته است

به طور متوسط، ارزش ترافیک ارگ،ک ماهانه هر هفت ناشر 4،111،485- دلار کاهش یافته است.

طبق داده های Site Explorer ما، در بهترین حالت، یک نشریه 89000 دلار در ماه ضرر می کرد و در بدترین حالت، یکی 26 میلیون دلار خونریزی داشت.

بیشتر کلمات کلیدی تحت تاثیر ماهیت مالی بودند

با نگاهی به گزارش موضوعات والدین Ahrefs، واضح است که ا،ر کلمات کلیدی از دست رفته مالی بوده اند.

من همچنین از ChatGPT خواستم تا کلمات کلیدی تأثیرگذار را بر اساس صنعت دسته بندی کند. در اینجا تفکیک است:

نمودارنمودار

از میان آنهایی که ChatGPT با موفقیت طبقه بندی شد، بزرگترین دسته - بار دیگر - امور مالی و پس از آن حقوقی و بیمه و حمل و نقل بود.

در اینجا چند نمونه از آن شرایط مالی از دست رفته آورده شده است:

ترافیک ارگ،ک برای پرس و جوهای تجارت الکترونیک بیشترین کاهش را داشته است

من توانستم با استفاده از پیش تنظیم های کلیدواژه Ahrefs در Keywords Explorer کمی بیشتر در مورد انواع کلمات کلیدی تحت تاثیر قرار گرفتن ناشر وابسته بدانم…

من به کاهش ترافیک ارگ،ک هر نشریه، برای هر کلمه کلیدی در تجزیه و تحلیل ما (ی،ی بیش از 6 هزار کلمه کلیدی) نگاه کردم.

ج، زیر میانگین افت ترافیک ارگ،ک را نشان می دهد که از بالاترین به پایین ترین مرتبه سازی شده است، بر اساس پیش تنظیم های دسته ای که می تو،م در Ahrefs Keywords Explorer اعمال کنیم.

تعداد کلمات کلیدی% از مجموعه دادهمیانگین تغییر ترافیک ارگ،ک👇
تجارت الکترونیک102617.0٪-236
فصلی2284.0٪-154
اخبار4988.0٪-141
مقایسه ها255541.0٪-103
بررسی ها1402.0٪-84
انجمن ها239639.0٪-69
محلی831.0٪-64
مزایا390.6٪-56
ویژگی ها1332.0٪-49
قیمت5289.0٪-47
روندها190.3٪-23

مقایسه کلمات کلیدی مانند "بهترین نرخ پس انداز» یا «ipad در مقابل macbook” بیشتر در مجموعه داده ظاهر می شد، اما کلمات کلیدی تجارت الکترونیک آنهایی بودند که بیشترین کاهش را داشتند – به دنبال آن کلمات کلیدی فصلی و جستجوهای مبتنی بر اخبار.

ما کلمات کلیدی تجارت الکترونیک را با ظاهر ویژگی های SERP مبتنی بر ،ید تعریف می کنیم.

در اینجا برخی از پرس و جوهای تجارت الکترونیک وجود دارد که بیشترین کاهش را داشته اند:

کلمات کلیدی تحت تأثیر تقریباً 2 هزار جستجو در ماه دریافت ،د

کلیدواژه هایی که دایرکتوری های وابسته به آن ها دیده نمی شوند بسیار محبوب هستند. میانگین حجم جستجو برابر با 1985 جستجو در ماه است.

در 25، میانگین دشواری برای هر کلمه کلیدی متوسط \u200b\u200bبه پایین بود، از جمله کلمات کلیدی مانند "بهترین چاپگر ساده".

این فرصتی را برای افراد مستقل و سایر سایت های کمتر معتبر فراهم می کند تا جای پای خود را به دست آورند.

میانگین CPC کلمات کلیدی تحت تأثیر 2.21 دلار بود

میانگین CPC کلمات کلیدی تحت تأثیر 2.21 دلار بود - ا،ر کلمات کلیدی به طور متوسط \u200b\u200bبسیار پایین تر هستند، بنابراین کاهش ترافیک معادل مقدار عادلانه ای از ارزش از دست رفته است.

یک سوم از کلمات کلیدی از دست رفته مارک شده بودند

داده ها نشان داد که 35.1 درصد از کلمات کلیدی از دست رفته دارای مارک هستند. این بدان م،ا نیست که آنها نام نشریه را نشان می دهند - بلکه به این م،ی است که آنها مارک های خاصی را نشان می دهند.

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی مارک دار تحت تأثیر قرار گرفته است:

بیشتر ترافیک از دست رفته اطلاعاتی بود - اما بیش از یک سوم آن تجاری بود

کاهش ترافیک در هر دو انتهای قیف رخ داد.

در 91.2٪، ا،ریت کاهش یا از دست دادن ترافیک در هدف اطلاعاتی بود، اما مقدار قابل توجهی (39.7٪) نیز تجاری بود.

نمودارنمودار

بیشترین ارزش کلمات کلیدی تجاری از دست رفته عبارتند از:

کلمات کلیدی تجاری گم شدندCPC ها
وکیل تصادف کامیون129.15 دلار
بهترین وکیل تصادفات رانندگی در هیوستون81.54 دلار
وکیل تصادفات اتومبیل آستین68.25 دلار
فهرست وکیل مزوتلیوما67.88 دلار
وکلای تصادف اتومبیل60 دلار

نشریات وابسته برای برخی از رقابتی ترین پرسش های حقوقی در حال رتبه بندی بودند، اما اکنون که از تصویر خارج شده اند، این شرایط دوباره روی میز آمده است.

انتشارات وابسته در ویژگی های Top Stories از دست داده اند

از همان ابتدا، انتشارات برای رتبه بندی بیشتر ویژگی های SERP تلاش ،د، به طوری که 89.4٪ از کلمات کلیدی آنها نتوانستند هیچ کدام را ایجاد کنند. در میان معدود مواردی که این کار را انجام دادند، رایج ترین ویژگی داستان های برتر بود که 7.4 درصد از کل موقعیت های از دست رفته را نشان می داد.

نمودارنمودار

نگاهی گذرا به داستان های برتر که کلمات کلیدی را ایجاد می کنند، نشان می دهد که آنها بیشتر حول نرخ های وام مسکن و پرسش های مشابه و با هدف مالی متمرکز شده اند.

بسته شدن

TL;DR اینجاست:

نظرات و یافته های خود را به من اطلاع دهید لینکدین!



منبع: https://ahrefs.com/blog/affiliate-publisher-site-reputation-abuse/