اگر میخواهید ترافیک به وبسایت شما بیاید، به محتوای وبسایت نیاز دارید، اما نه هر محتوایی.
به طور خاص، شما به محتوای وب سایت نیاز دارید که:
- رتبه در گوگل – شما به راهی نیاز دارید که مردم بتوانند محتوای شما را کشف کنند. بهترین گزینه گوگل: 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگ،ک است.
- مخاطب شما را درگیر می کند – خواننده هدف شما باید محتوای شما را مصرف کند و مجبور شود گام بعدی را بردارد، چه اشتراک در لیست ایمیل شما باشد و چه ،ید محصول شما.
در این پست، یاد خواهید گرفت که چگونه محتوایی ایجاد کنید که به هر دو هدف دست یابد.
اگر ،ی کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو نکند، نمی تو،د ترافیک جستجو را دریافت کنید. به همین دلیل اولین قدم این است که بفهمید مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است.
این فرآیند به ،وان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود.
برای شروع، یک فنجان جو درست کنید، بنشینید و از خود بپرسید: “اگر مخاطبان هدف من به دنبال وب سایت من باشند، در گوگل چه تایپ می کنند؟”
به ،وان مثال، اگر وبسایت شما تج،ات قهوه میفروشد، ممکن است شخصی با استفاده از این کلمات کلیدی وبسایتهایی شبیه به شما را جستجو کند:
- قهوه
- اسپرسو
- کاپوچینو
- دانه های قهوه
- مطبوعات فرانسه
سپس این کلمات کلیدی را می گیریم و از آنها به ،وان دانه در ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده می کنیم. بنابراین این چیزی است که ما انجام خواهیم داد:
- به Keywords Explorer بروید
- کلمات کلیدی خود را وارد کنید (در این مثال، ما از پنج کلمه کلیدی قهوه استفاده خواهیم کرد)
- برو به تطبیق شرایط گزارش
در اینجا، بیش از 4 میلیون کلمه کلیدی بالقوه را می بینید که می تو،د هدف قرار دهید. با این حال، نه تنها این تعداد زیاد است، بلکه بسیاری از آنها نیز بسیار رقابتی هستند. به هر حال، جستجوی گوگل در خلأ وجود ندارد – اگر وب سایت های زیادی برای ،ب موقعیت قطبی رقابت کنند، رتبه بندی سخت تر می شود.
بنابراین ما می خواهیم نتایج را محدود کنیم. ما این کار را با استفاده از دو فیلتر انجام خواهیم داد:
- مشکل کلمه کلیدی (KD) – رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر سخت است. ما آن را روی چیزی کم و قابل کنترل، حدود 20 تنظیم می کنیم.
- پتانسیل ترافیک – میزان بالقوه ترافیک جستجوی صفحه شما اگر رتبه 1 را ،ب کند. ما آن را روی 500 تنظیم می کنیم.
الان خیلی قابل کنترل تره فهرست را مرور کنید و کلمات کلیدی را که فکر می کنید مربوط به سایت شما هستند انتخاب کنید.
با فهرستی از کلمات کلیدی برای هدف، زمان ایجاد محتوا فرا رسیده است.
در اینجا به این صورت است:
قالب محتوای خود را انتخاب کنید
محتوای شما می تواند یک فهرست، یک راهنما، یک نظر یا موارد دیگر باشد.
کدام را باید انتخاب کنید؟
ساده ترین راه این است که به رتبه بندی در گوگل برای موضوع انتخابی خود نگاه کنید. به ،وان مثال، اگر به صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای «چگونه در پول صرفهجویی کنیم» نگاه کنیم، میتو،م ببینیم که – علیرغم دو کلمه «چگونه» – مردم در حقیقت به دنبال یک لیست نکات
بنابراین اگر به این موضوع می پردازید، قالب محتوای شما احتمالاً فهرستی خواهد بود. این به شما کمک می کند تا با نتایج موجود در SERP رقابت کنید.
زاویه خود را انتخاب کنید
شما باید محتوای خود را خاص کنید تا مخاطبانتان بتوانند ارزش آن را به وضوح تشخیص دهند. این از طریق زاویه محتوای شما منتقل می شود.
به ،وان مثال، یک پست وبلاگ آموزش پخت برنج سرخ شده سریع پیشنهاد واضح تری نسبت به طرز تهیه برنج سرخ شده دارد.
هیچ زاویه “بهترین” یا “درست” برای انتخاب وجود ندارد، بنابراین یکی را انتخاب کنید که برای خوانندگان شما جدید و جالب باشد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند ایده هایی را ایجاد کند:
- آیا تجربه یا تخصص شخصی دارید؟ اگر دستور پخت برنج سرخ شده بی نظیری دارید، آن را به اشتراک بگذارید.
- آیا می تو،د با کارشناسان مصاحبه کنید؟ برای مثال، میتو،د با سرآشپزی که برنج سرخشدهای را که دارای امتیاز ۴.۵* در گوگل است، مصاحبه کنید.
- آیا می تو،د ایده های جمع سپاری کنید؟ برای مثال، میتو،د از افرادی که بخشی از آشپزی چینی هستند، در مورد بهترین دستور العملهای برنج سرخ شده نظرسنجی کنید.
- آیا میتو،د محتوای خود را با دادهها یا علم پشتیب، کنید؟ برای مثال، میتو،د طرز تهیه برنج تخممرغشده را با استفاده از غذای مولکولی توضیح دهید (و علم پشت آن را توضیح دهید).
موضوعات فرعی مهمی را برای پوشش پیدا کنید
شما نمی خواهید موضوعات فرعی پست خود را از دست بدهید – به خصوص اگر چیزی باشد که جستجوگران انتظار دیدن آن را دارند.
ما می تو،م با نگاه ، به رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین صفحات با رتبه برتر بفهمیم که این موضوعات فرعی چیست:
- کلمه کلیدی خود (به ،وان مثال، “بازاریابی ورودی”) را در ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs وارد کنید
- به پایین اسکرول کنید نمای کلی SERP
- سه تا پنج مقاله با رتبه برتر را انتخاب کنید (مطمئن شوید که مشابه هستند)
- کلیک باز ، در و انتخاب کنید شکاف محتوایی
در اینجا، ما می خواهیم مطمئن شویم که فقط مرتبط ترین موضوعات فرعی را می بینیم. ما این کار را با انتخاب تقاطع کشویی و انتخاب بالاترین دو هدف (در این مثال، 4 و 5).
از اینجا، می تو،م ببینیم که جستجوگران همچنین می خواهند بدانند:
- تعریف بازاریابی درونگرا
- نمونه هایی از بازاریابی درونگرا
- استراتژی های بازاریابی درونگرا
اگر موضوع مشابه (“بازاریابی ورودی”) را از زاویه ای مشابه پوشش دهیم (“راهنمای مبتدیان”)، آنگاه این موضوعات فرعی زیر،وان های خوبی خواهند بود.
محتوای خود را طوری طراحی کنید که قابل خواندن باشد
هیچ چیز بدتر از خواندن یک تکه متن نیست. شما می خواهید محتوای خود را برای خواندن راحت و برای چشم آسان کنید.
شما می تو،د این کار را با استفاده از فرمول ASMR:
- حاشیه نویسی ها – برای از بین بردن یکنواختی پست، ،اصری مانند یادداشتها، بلوکها و کادرهای فراخوان اضافه کنید.
- جملات و پاراگراف های کوتاه – جملات طول، را با کلمات انتقالی زیادی مانند «و»، «چون» و «آن» به جملات کوتاهتر ت،یم کنید.
- چند رسانه ای – شامل ویدئوها، تصاویر و فایل های GIF به نشان دادن نکات شما بدون کلمات اضافی کمک می کند.
- نسخه خود را با صدای بلند بخو،د – این ،متهایی را مشخص میکند که محتوا در آنها هموار جریان ندارد.
طوری بنویسید که چگونه صحبت می کنید
برای تحت تاثیر قرار دادن خوانندگان خود لازم نیست یک کلمه سالاد بیرون بیاورید. بهترین نوشتن آنلاین دوستانه و معمولی است. طوری با آن رفتار کنید که انگار دارید با یک دوست صحبت می کنید.
اگر می ترسید نوشته شما بیش از حد تجاری باشد، پیش نویس خود را در آن ب،ب،د همینگوی:
خوانندگان خود را با ،و، چشم نواز جذب کنید
ادمن معروف دیوید اوگیلوی یک بار گفت:
به طور متوسط، تعداد افرادی که تیتر را می خوانند، پنج برابر بیشتر از خواندن متن اصلی هستند.
مردم مشغول هستند. باید توجه آنها را با تیتر جلب کنید. بنابراین مهم نیست که چقدر روی محتوای خود کار می کنید، اگر ،وان شما آنها را جذب نکند، آنها آن را نمی خوانند.
بهترین راه برای رسیدن به یک تیتر خوب حجم است. به عبارت دیگر، تا آنجا که ممکن است، سرفصل های ممکن را برای مقاله خود بنویسید. سایت ویروسی Upworthy برای ایجاد 25 ،وان استفاده می شود برای هر یک از مقالههایش، و نویسنده پرفروش، جیمز کلیر، 400 مقاله را قبل از رسیدن به این مقاله بررسی کرد.عادات اتمی”:
خوشبختانه برای شما، امروز راه سریع تری برای رسیدن به این حجم وجود دارد. می تو،د از ChatGPT استفاده کنید:
از آنچه تولید می شود استفاده نکنید کلمه به کلمه اما از آن برای ایجاد الهام و کمک به ایجاد تیتر عالی استفاده کنید.
سئوی درون صفحه خود را اضافه کنید
سئوی درون صفحه بر کمک به گوگل و جستجوگران برای درک و هضم محتوای شما تمرکز دارد.
این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:
محتوای ما در صنعت سئو شناخته شده است، و ما اغلب به دلیل کیفیت محتوای خود مورد تحسین قرار می گیریم:
سس مخفی ما؟ بررسی دقیق.
هر نویسنده در تیم ما با دیگری جفت می شود تا کار یکدیگر را بررسی کند. به نادرستی ها، خلأهای منطقی، مسائل ساختاری، غلط های املایی و اشتباهات دستوری اشاره می کنیم. ما به یکدیگر کمک میکنیم تا عبارتبندی را بهبود ببخشیم، مثالهایی را پیشنهاد کنیم یا ایدههای بیشتری ارائه کنیم.
این برای ما آنقدر مهم است که حتی بخشی را در جعبه نویسنده به مشارکت کنندگان اختصاص می دهیم:
یک نویسنده نمی تواند به تنهایی بنویسد – آنها خیلی به کار خود نزدیک هستند. آنها به شخص ثالثی نیاز دارند که چشمهای تازهای داشته باشد تا بتواند بازخورد ارائه کند. به همین دلیل است که نویسندگان ویراستار، را استخدام میکنند—آنها آنجا هستند تا نثر را تیز کنند و کپی را محکمتر کنند.
اگر ویرایشگری دارید که پیش نویس خود را به آن نشان دهید، عالی است. اگر نه، همیشه می تو،د از یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار کمک بگیرید.
حتی اگر خواندن را تمام نکنند، باز هم مفید است زیرا به شما می گوید کجا خواندن را متوقف کرده اند. به احتمال زیاد این بخشی است که آنها علاقه خود را از دست داده اند، بنابراین شما می د،د که در کجا باید پیشرفت کنید.
قبل از انتشار، پیش نویس خود را از طریق ابزاری مانند اجرا کنید گرامر برای رفع هر گونه اشتباه نهایی گرامری، املایی یا عبارتی.
پس از انجام این کار، «انتشار» را بزنید.
سپس، به Ahrefs’ Rank Tracker بروید و یک پروژه برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
مراحل را طی کنید. و سپس در مرحله 4، کلمه(های) کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید:
این ابزار موقعیت های رتبه بندی وب سایت شما را برای کلمات کلیدی که اضافه کرده اید ردیابی می کند.
سئو یک فرآیند مستمر است و ابزاری مانند Rank Tracker شما را قادر می سازد تا محتوای ضعیف خود را پیگیری کنید تا بتو،د در طول زمان آن را بهبود ببخشید.
نه. می تو،د برون سپاری کنید.
برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید خودتان محتوا تولید کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- آیا نوشتن را دوست دارید؟ اگر هر بار که برای نوشتن یک پست می نشینید احساس استفراغ می کنید، باید برون سپاری را در نظر بگیرید.
- آیا تولید محتوا مهمترین کاری است که می تو،د انجام دهید؟ من یک بازاریاب محتوا هستم، بنابراین نوشتن مهمترین وظیفه من است. اما اگر در نقش دیگری هستید، مثلاً یک کارآفرین یا یک فروشنده، شاید نوشتن نه “یک چیز” شما این بدان م،ا نیست که شما نباید محتوا ایجاد کنید، اما ممکن است به این م،ی باشد که شما نوشتن واقعی را انجام نمی دهید. (به یاد داشته باشید: بسیاری از کتاب ها توسط نویسندگان ارواح نوشته شده اند.)
- آیا غرق در وظایف هستید؟ اگر هرگز نمی تو،د زم، برای تولید محتوا پیدا کنید، مثلاً یک فرد انفرادی هستید، احتمالاً بهتر است که برون سپاری کنید.
- آیا در صنعتی هستید که به تخصص دامنه نیاز دارد؟ برای برخی از صنایع (به ،وان مثال، سلامت)، تخصص نه تنها به خاطر خوانندگان بلکه برای رتبهبندی حیاتی است. اگر تخصص لازم را ندارید، ممکن است بخواهید آن را به فردی برون سپاری کنید که این کار را انجام می دهد. (اگرچه می تو،د از طریق مصاحبه با کارشناسان بر این مشکل غلبه کنید.)
- آیا بودجه ای برای استخدام دارید؟ زمان نیز پول است، بنابراین به این م،ا نیست که باید خلق کنید همه محتوا را خودتان فقط به این دلیل که بودجه ندارید. مطمئن شوید که این مهمترین کاری است که می تو،د انجام دهید.
اگر تصمیم گرفته اید برون سپاری کنید، می تو،د به دنبال نویسندگان آزاد در تابلوهای کار و بازارها بگردید. کلی هم هست مثل Upwork، و همچنین باید موارد خاص برای صنعت شما وجود داشته باشد (مثلاً سوایپ فایل ها یک تابلوی شغلی برای بازاریابان است).
افکار نهایی
اگر مراحل بالا را دنبال کنید، محتوایی را ایجاد خواهید کرد که Google آن را دوست دارد.
با گذشت زمان، تلاش های شما پاداش خواهد گرفت و جریان ترافیک ارگ،ک به وب سایت خود را خواهید دید.
هر سوال یا نظری دارید؟ خبرم کن در توییتر.
منبع: https://ahrefs.com/blog/website-content/