چگونه پیمایش پیوسته Google بر ترافیک ارگانیک تأثیر گذاشته است [Data]


در بخش عمده‌ای از دهه گذشته، گوگل مجموعه‌ای از به‌روزرس،‌ها را منتشر کرد که تجربه جستجوی موبایل اول را غنی می‌کرد.

به‌روزرس، الگوریتم سازگار با موبایل از سال 2015 و تغییر به نمایه‌سازی موبایل اول در سال 2019 وجود داشت.

در اکتبر 2021، گوگل معرفی کرد پیمایش مداوم روی موبایل این یک تغییر معقول است که با تجربه مرور کاربران در فیدهای اجتماعی آنها مطابقت دارد.

به سرعت تا دسامبر 2022، Google پیمایش مداوم را به نتایج جستجوی دسک‌تاپ ارائه کرد.

این تقریباً تجربه کاربر را منع، می کند، که مدتی است در تلفن همراه زنده بوده است، اما یک تمایز قابل توجه وجود دارد:

  • در تلفن همراه، پیمایش “بی نهایت” است که در آن نتایج تا زم، که به پایین اسکرول کنید ادامه می یابد.
  • برای دسکتاپ، این یک پیمایش “پیوسته” است – به این م،ی که قبل از نیاز به زدن “See more” در 60 نتیجه جستجو (یا قبلاً شش صفحه SERP) پیمایش خواهید کرد. (نگران نباشید، تبلیغات گوگل همچنان در سرتاسر اسکرول قرار دارد تا نتایج را تجزیه کند.)

از لحاظ تاریخی، تعداد کمی از کاربران صفحه 1 SERP را مرور کرده و نتایج فراتر از صفحه 2 را کلیک ،د.

مانند بسیاری از سئوکارها، من کنجکاو بودم که بدانم اسکرول مداوم چگونه بر ترافیک ارگ،ک تأثیر می گذارد.

آیا پیمایش مداوم روی دسک‌تاپ ارزش نتایج ارگ،ک را در آن صفحات عمیق‌تر افزایش می‌دهد؟

یا اگر در چند نتیجه جستجوی اول چیزی یافت نشد، آیا مصرف کنندگان ترجیح می دهند پرس و جوی جستجوی خود را تغییر دهند؟

من در داده ها جستجو کردم تا بفهمم.

داده های ترافیک ارگ،ک: تغییر پیمایش پیش و پس از پیوسته

برای درک تأثیر اسکرول پیوسته بر روی دسکتاپ، به داده‌ها در یک دوره 30 روزه قبل و بعد از تغییر پیمایش پیوسته نگاه کردم.

در حالی که برخی ملاحظات فصلی وجود دارد، این روش پیش/پس دید بهتری از روندهای رتبه بندی ارگ،ک ارائه می دهد.

به این م،ی که اگر سال به سال نگاه می‌کردید، نتایج سئو (به طور فرضی) به طور قابل توجهی تغییر می‌کرد. من همچنین فقط داده های کلمات کلیدی غیر مارک را در نمودارهای زیر گنجانده ام.

داده های نام تجاری هیچ تغییر قابل توجهی را نشان نداد. در واقع، 99 درصد از کلیک ها در داده های ما قبل و بعد از این تغییر به موقعیت های 1-3 می رفت. داده ها برای برداشت ها مشابه بود، با 97٪ رفتن به 3 موقعیت برتر برای اصطلاحات مارک.

پاسخ ساده این است که صفحه اول بسیار ضروری است. بله، این تغییر برخی برداشت‌ها و کلیک‌ها را به نتایج عمیق‌تری منتقل کرد.

اما، در نهایت، ا،ریت ترافیک از 3 موقعیت برتر است. بیش از 50٪ از نمایش ها و 88٪ از کلیک ها به 3 موقعیت برتر می روند.

برداشت‌ها برای رتبه‌بندی‌های 15-20 از 20 درصد پیمایش پیش‌پیوسته به 25 درصد پیمایش پس از پیوسته افزایش یافت.

این نشان دهنده تجربه کاربر به روز شده است که در آن مصرف کنندگان ممکن است حتی متوجه نشوند که همچنان از 10 نتیجه برتر به 20 نتیجه برتر رفته اند.

پس از آن، همه چیز نسبتاً صاف بود و بیش از 30 تنها 10٪ از کل برداشت ها را تشکیل می دهد.

برای کلیک‌ها، قرار گرفتن در 3 تای برتر مهم‌تر است. تنها 4 درصد از کل کلیک‌ها بعد از موقعیت 6 رخ می‌دهد.

این 2 برابر چیزی است که قبل از تغییرات پیمایش مداوم بود (قبلاً 2٪ کلیک ها از موقعیت های بزرگتر از 6 انجام می شد). وای. دسکتاپ واقعاً توسط آن موقعیت های برتر هدایت می شود، حتی با تغییر جزئی در برداشت ها به نتایج عمیق تر.

معیار برداشت غیر مارک قبل و بعد

به ،وان مقایسه، فکر کردم داده های تلفن همراه را از همان مجموعه داده نشان دهم. موبایل تجربه کاربری اسکرول بیشتری دارد. مجموعه داده‌ها نشان می‌دهد که «فقط» 40 درصد از برداشت‌ها به 3 موقعیت برتر می‌روند.

بزرگترین گروه بعدی در موقعیت های 7-10 با 35٪ بود. اگر کاربران آنچه را که در 3 مورد برتر به دنبال آن هستند نمی بینند، فقط نتایج را ورق می زنند.

برای کلیک‌ها، هنوز فقط 3 مورد برتر است. 91% از کلیک‌ها از آن 3 موقعیت برتر و فقط 3% از هر چیزی >10 است.

نمایش ها و کلیک های موبایل بر اساس رتبه

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


م،ای این داده ها برای بازاریابان جستجو چیست

این مجموعه داده باید دو چیز را برای بازاریابان جستجو تایید کند:

  • رفتارهای کاربر با تغییرات UX که گوگل یا سایر پلتفرم‌ها ایجاد می‌کنند کمی تغییر می‌کند.
  • هنوز هم مثل همیشه مرتبط است که در موقعیت های برتر برای جستجوهای کلیدی خود قرار بگیرید.

ما هنوز می بینیم که بسیاری از برندها هنگام طراحی مجدد یا پلتفرم مجدد وب سایت خود، سئو را به ،وان چیزی برای راه اندازی می دانند.

این معادل تصمیم سال نو با تن، اندام شما در باشگاه در مقابل ایجاد تغییرات مورد نیاز برای بهبود واقعی سلامت شما در طول، مدت است.

شما نمی تو،د فقط در ژانویه به باشگاه بروید و فکر کنید که برای بقیه سال سالم هستید.

به نوشتن محتوا و بهینه سازی ،اصر فنی ادامه دهید تا وب سایت خود را قوی و سالم نگه دارید.

مهم نیست که چه تغییری در تجربه کاربر رخ دهد یا چیزی که هوش مصنوعی رخ دهد، سایت شما برای آن تغییر آماده خواهد بود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


منبع: https://searchengineland.com/google-continuous-scroll-desktop-،ic-search-data-393476