مدیریت کارآمد کمپین های PPC مست،م استفاده از ،یب من،ی از ابزارها است.
اسکریپت های Google Ads مدت هاست که یکی از موارد مورد علاقه من بوده اند، زیرا کاملاً قابل تنظیم هستند، مقیاس من،ی دارند و به صورت رایگان در هر حساب Google Ads گنجانده شده اند.
اما یک بچه جدید در بلوک وجود دارد – GPT. آیا میتو،م هوش مصنوعی مولد را با اسکریپتهای Google Ads ،یب کنیم؟
این سوالی بود که تصمیم گرفتم به آن پاسخ دهم و نتیجه اولین اسکریپت تبلیغات گوگل من است که از GPT استفاده می کند.
فرصتهایی را برای تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) شناسایی میکند و از GPT برای کمک به تولید داراییهای خلاقانه اضافی برای استفاده از فرصت استفاده میکند.
می تو،د کد اسکریپت را در انتهای این مقاله بگیرید و آن را در حساب کاربری خود امتحان کنید.
چرا باید از حدا،ر تعداد دارایی ها برای RSA استفاده کنید
تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) نوعی قالب تبلیغاتی در تبلیغات گوگل است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا چندین ،وان و توضیحات برای یک تبلیغ ایجاد کنند.
سپس گوگل از یادگیری ماشینی برای آزمایش ،یبهای مختلف سرفصلها و توضیحات استفاده میکند تا مشخص کند کدام یک برای جستجوهای مختلف و زمینههای کاربر بهترین عملکرد را دارند.
این به بهبود ارتباط و عملکرد تبلیغات کمک می کند و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند.
ما متوجه شدیم که RSA ها درایو 4X برداشت تبلیغات متنی گسترده و تبلیغات با انواع تیتر بیشتر نسبت به تبلیغاتی که انواع کمتری داشتند، در هر آگهی نمایش بیشتری داشتند.
گوگل به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا 15 نسخه از ،وان خود و چهار نسخه از توضیحات خود را برای هر RSA ارسال کنند.
در حالی که این بدان م،ا نیست که 43000 تنوع از دارایی های شما نتایج ی،، را جمع آوری می کند، همیشه ایده خوبی است که حدا،ر تعداد مجاز دارایی را به دستگاه بدهید تا الگوریتم های آن بتوانند تبلیغات شما را به هر کاربر علاقه مند نشان دهند.
اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، نوشتن 15 ،وان عالی و چهار شرح طول، برای هر گروه تبلیغاتی در حساب کاربری شما می تواند خسته کننده باشد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از تبلیغکنندگان در RSA خود شکاف دارند.
ابزارهای مدیریت PPC یافتن و رفع این مشکل را آسان می کند. اما راه هایی نیز وجود دارد که می توان این کار را در مقیاس بزرگ و بدون پرداخت هزینه برای نرم افزار اضافی انجام داد.
اسکریپت های تبلیغات گوگل یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای عملیات انبوه در حساب های تبلیغاتی است.
پارسال نوشتم الف اسکریپت با مت آمبرو، رهبر فکری قدیمی PPC و بنیانگذار #ppcchat در توییتر، برای ایجاد لیستی از تبلیغات RSA با دارایی های گمشده.
اما این قبل از آن بود که ChatGPT آگاهی عمومی را از هوش مصنوعی مولد افزایش دهد. بنابراین تصمیم گرفتم ببینم آیا میتوانم اسکریپتها و API GPT را برای بهبود یک حساب تبلیغاتی ،یب کنم.
با استفاده از اسکریپت
اسکریپت یک صفحه گسترده با یک RSA در هر سطر و ستون برای هر ،وان و دارایی توضیحات ایجاد می کند.
هنگامی که یک RSA از حدا،ر تعداد تغییرات مجاز توسط Google استفاده نمی کند، GPT API را فراخو، می کند تا تغییرات متن آگهی اضافی را پیشنهاد کند.
این پیشنهادات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی سپس در صفحه گسترده قرار می گیرند تا به صورت انبوه در Google بارگذاری شوند تا به راحتی دارایی های گمشده ایجاد شوند.
برای سهولت دیدن آنچه توسط GPT تولید شده است، آن سلول ها به طور خودکار سبز رنگ می شوند.
برای اجرای این اسکریپت، باید یک کلید API از آن دریافت کنید وب سایت OpenAI و کلید را به اسکریپت در اطراف خط 39 اضافه کنید، جایی که می گوید:
var OPEN_AI_API_KEY = ''; // get your own API key at
میتو،د اسکریپت را در حالت پیشنمایش اجرا کنید و به گزارشها نگاه کنید تا URL صفحهگسترده جدید را دریافت کنید.
هر بار که اسکریپت اجرا می شود، از OpenAI API استفاده می کند. این هزینه دارد، بنابراین انجام ندهید این اسکریپت را در یک برنامه زم، خودکار قرار دهید.
اسکریپت را دانلود کنید
یک کپی از کد بگیرید اینجا:
اگر با Google Ads Scripts تازه کار هستید، می تو،د آن را دنبال کنید دستورالعمل در اینجا تا برای اولین بار راه اندازی شود.
محدودیت های GPT برای تبلیغات گوگل
اگرچه GPT در نوشتن عالی است، اما در شمارش بد است. دلیلش را پرسیدم و در اینجا توضیح داد:
به ،وان یک مدل زبان هوش مصنوعی، GPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده) ذاتاً در ریاضیات بد نیست. با این حال، ممکن است به خوبی مدل های ریاضی تخصصی عمل نکند، زیرا به طور خاص در مورد وظایف ریاضی آموزش ندیده است. GPT در درجه اول برای پردازش زبان طبیعی طراحی شده است که شامل درک و تولید زبان انس، است. در حالی که می تواند عملیات ریاضی پایه را انجام دهد، ممکن است با مح،ات پیچیده تری دست و پنجه نرم کند.
برای مورد استفاده PPC ما، باید طول داراییهایی را که پیشنهاد میکند دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که با محدودیتهای کاراکتر Google مطابقت دارند.
وقتی از GPT خواستم تعداد کاراکترها را در کنار هر ،وان پیشنهادی اضافه کند، میتو،د ببینید که معمولاً نزدیک میشود اما اشتباه میکند:
تجربه به من آموخته است که GPT تمایل دارد از ال،ای موجود در اعلان هنگام تکمیل یک کار پیروی کند.
این بدان م،است که هنگام کار با فهرستی از سرفصلهای موجود، مانند آنهایی که در حال حاضر در حساب خود دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که ،وانهایی با طول من، بنویسید.
از این رو، اسکریپت برای تکمیل RSA هایی که فقط چند ،صر را از دست داده اند، به جای ا،ر یا همه ،اصر، بهترین کار را خواهد داشت.
همانطور که در اسکرین شات قبلی مشاهده می کنید، گاهی اوقات تمایل به ارائه لیست های شماره گذاری شده از پیشنهادات دارد، و وقتی هر یک از تیترهای شما با “1)،” “2)” و غیره شروع می شود، تبلیغات خوبی ایجاد نمی کند.
من به GPT اجازه تولید خودکار تبلیغات را نمیدهم زیرا تردید دارم که برخی از پیشنهادات Google را به صورت خودکار انجام دهم.
وقتی به طور تصادفی توصیههای اعمال شده خودکار برای کلمات کلیدی اضافی را روشن کردم، کلمه کلیدی مارک تجاری من، Optmyzr، را از حساب من حذف کرد.
کار GPT را به ،وان یک پیشنهاد برای کمک به سرعت بخشیدن به تولید انواع تبلیغات جدید در نظر بگیرید.
،یب تبلیغات گوگل با هوش مصنوعی مولد
GPT یکی از هیجان انگیزترین فناوری های جدید از زمان اختراع اینترنت است.
این شگفت انگیز است که چقدر سؤالات را درک می کند و چقدر در پاسخ هایش اعتماد به نفس دارد (اگرچه همیشه دقیق نیست).
من هیجان زده هستم که ابزار فوق العاده دیگری را در جعبه ابزار PPC خود دارم تا به تبلیغات من در بهتر شدن از رقبا کمک کند.
امیدوارم این اسکریپت مزه آنچه را که میتو،د با ،یب Google Ads با هوش مصنوعی مولد مانند GPT انجام دهید، به شما نشان دهد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/google-ads-script-gpt-responsive-search-ads-395548