نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.
در ،مت امروز جمعه تخته سفید، Chima Mmeje، استراتژیست محتوای خبره، در مورد شش فرمت محتوای برتر که برند SaaS میتواند برای افزایش درآمد روی آن تمرکز کند، با شما صحبت میکند.
روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، نام من Chima Mmeje است و من یک استراتژیست محتوای SaaS در zenithcopy.com هستم. من محتوای طول، می نویسم و همچنین از ک،ترهای موضوعی به ،وان شکلی از استراتژی محتوا برای شرکت های SaaS استفاده می کنم. امروز، من در مورد شش قالب محتوای پولساز برای اولویت بندی شرکت های SaaS با شما صحبت می کنم.
اکنون، قبل از اینکه وارد همه اینها بشوم، فقط میخواهم با این جمله شروع کنم که هنگام ساختن خوشهها یا هنگام انجام تحقیق یا تولید محتوا، همیشه باید از پایین شروع کنید تا شانس رتبهبندی خود را افزایش دهید و سپس به سمت بالا. دلیل آن این است که در بالای قیف، کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند، حجم جستجوی زیادی دارد، و احتمال رتبه بندی یک ،ب و کار کوچک یا یک وب سایت کوچک برای آن کلمات کلیدی بسیار نادر است، در واقع تقریباً هرگز اتفاق نمی افتد. .
اما اگر از پایین شروع کنید، می تو،د یک کلمه کلیدی، یک کلمه کلیدی، یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید، برای آن ها رتبه بندی کنید، راه خود را به وسط بروید و سپس در بالا، از محتویات ستون خود استفاده کنید تا همه چیز را کنار هم قرار دهید. حرص نخور خیلی خوب. اکنون که آن را داریم، من فقط شش کلمه کلیدی را به شما نشان میدهم که فکر میکنم بیشترین تأثیر را برای پولسازی در انتهای قیف دارند.
1. بهترین
اولین مورد بهترین کلمه کلیدی است. اکنون، این کلمه کلیدی بسیار خوب است زیرا در واقع در قیف در وسط یا پایین قرار می گیرد. این نیز یک نوع بررسی از محتوا است. مثال ها، بهترین ابزار سئو برای مبتدیان، بهترین ابزار سئو رایگان، بهترین ابزار سئو برای ساخت لینک، بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی. بسیار خوب، این یک دارایی قابلیت فروش است زیرا برای مشکلات خاصی که مخاطب با آن مواجه است شخصی سازی شده است.
این فقط بررسی ابزار SEO نیست. این بررسی ابزار SEO برای مبتدیان است. این بررسی ابزار SEO برای ساخت لینک است. همه آنها عملکرد خاصی را انجام می دهند. اکنون، کاری که این نوع محتوا انجام می دهد این است که به شما امکان می دهد برند خود را به نمایش بگذارید. 10، 15 رقیب دیگر را ارائه می دهد، به مخاطب می گوید که همه این ابزارهای دیگر چه کار می کنند، اما برند شما را به ،وان بهترین گزینه برای آنها قرار می دهد.
حالا به ،وان مثال، من سعی می کردم ابزاری برای پاد،ت بگیرم. من در فکر ایجاد یک پاد،ت برای FCDC بودم. زم، که مشغول تحقیق بودم، برخی از این بهترین ابزارها را برای پاد،ت پیدا کردم. و دو مورد از چیزهایی که برجسته بود Audacity و نام تجاری دیگری بود که واقعاً به خاطر ندارم.
اکنون، کل جستجوی من، کل سفر جستجوی من با بهترین ابزار پاد،ت شروع و به پایان رسید. و همانجا تصمیمم را گرفتم. بنابراین این یک دارایی عالی برای افرادی است که وقت ندارند یا نمی خواهند مطالب را در بالا، وسط، پایین بخوانند. آنها فقط می توانند جستجوی خود را با این نوع محتوا شروع کرده و به پایان برسانند. در حالی که کاربران معمولاً به وبسایتهای بررسی شخص ثالث اعتماد میکنند، زیرا معتقدند منافع خاصی ندارند، شما نیز باید با ایجاد این محتوا و نمایش در SERP، کنترل روایت را در دست بگیرید، زیرا به طور ناخودآگاه، در حال ایجاد اعتماد هستید.
اگر آنها محتوای شما را قبل از پایان دادن به وبسایت بررسی شخص ثالث بخوانند، قبلاً نام تجاری شما را با آن راه حل مرتبط میکنند.
2. امکان فروش
خیلی خوب. مورد بعدی، محتوای فعال کننده فروش. الان خیلی محبت نمیشه قدرد، زیادی دریافت نمی کند زیرا همیشه در پس زمینه کار می کند. اما این ، نوع قالب محتوا برای ایجاد است. دلیل آن این است که اگر به درستی متوجه شوید، محتوای فعال کننده فروش من،، ،ی را از “آیا این راه حل من،ی برای من است؟” به، “این قطعا چیزی است که من باید دریافت کنم.” مثالها، توصیفات ویدیویی، مطالعات موردی، صفحات فرود شخصیشده، اوراق سفید، نمایشهای محصول. اکنون می خواهم کمی به این موضوع بپردازم که چگونه می تو،د از این برای حل مشکلات مخاطبان خود استفاده کنید. توصیفات ویدیویی
بگوییم یک کاربر به شما مراجعه کرده و مشکلات خاصی دارد. شما پرسونای ،یدار خود را ساخته اید، مشکلاتی را که مخاطب با آن مواجه است مشخص کرده اید، و راه حل های محصول خود را به هر یک از مشکلاتی که مخاطب با آن مواجه است مرتبط کرده اید. در حال حاضر، شما فقط به آنها توصیه های کلی ویدیویی ارسال نمی کنید. شما میخواهید توصیفات ویدیویی را برای آنها بفرستید که ایجاد کردهاید و در مورد اینکه چگونه محصول شما یک مشکل را حل میکند، نه هر مشکلی، یک مشکل خاص برای یک پایگاه کاربر خاص، صحبت میکند.
حال اگر آن ویدیوی شخصی سازی شده را برای کاربر یا مشتری احتمالی بفرستید، آنها می توانند خود را در آن شخصی که در حال تماشای آن هستند ببینند و با دیدن خود در آن شخص، احساس کنند که این راه حل برای آنها ایجاد شده است. در مورد مطالعه موردی هم همینطور است. در مورد صفحات فرود شخصی سازی شده هم همینطور است. در مورد نسخههای نمایشی محصول و کاغذهای سفید هم همینطور است.
آنها را نمی توان تعمیم داد. شما باید آنها را در سفر ،یدار ترسیم کنید. شما باید آنها را در پرسونای ،یدار خود که ساخته اید ترسیم کنید، و باید آنها را در مشکلات و راه حل ها ترسیم کنید تا کار کند.
3. صفحات مقایسه رقبا
مورد بعدی، صفحات مقایسه رقبا. اکنون، این صفحات بسیار عالی هستند.
من آنها را دوست دارم زیرا به شما امکان می دهد نشان دهید که چگونه برند شما در برابر رقیبی که عملکرد مشابهی را انجام می دهد، کار می کند. در حال حاضر، اشتباهی که بسیاری از شرکتهای SaaS مرتکب میشوند این است که هنگام ایجاد صفحات رقیب، رقبای خود را به ، میبرند. این بدان م،است که شما فقط تمام تمرکز خود را بر روی صحبت ، در مورد آنچه رقیبتان انجام می دهد متمرکز می کنید، و من واقعاً نمی توانم بگویم که چگونه بهتر هستید.
کاری که باید در عوض انجام دهید این است که باید از سایتهای بررسی، مانند Capterra، G2 و بقیه آنها، بررسیها را است،اج کنید، به دنبال مضامین شکایاتی باشید که مخاطبان شما از این رقبا دارند، و سپس از مشکلاتی که شناسایی کردهاید استفاده کنید. برای مهندسی مع، و نشان دادن اینکه چگونه محصول شما آن مشکلات خاص را حل می کند. به این ترتیب، ،ی که به دنبال جایگزینی برای Aurelius است، ممکن است از EnjoyHQ یا Dovetail آمده باشد و دیده باشد که شما مشکلاتی را که با EnjoyHQ یا Dovetail با آن روبرو شده است شناسایی کرده اید، اکنون می فهمد که چرا Aurelius انتخاب بهتری است. EnjoyHQ یا Dovetail.
اورلیوس در مقابل دم کبوتر هم همینطور. حال، یک تصور اشتباه دیگر این است که باید اورلیوس یا Dovetail این بررسی رقیب را بنویسند. نه، لازم نیست اورلیوس یا دم کبوتر باشد. EnjoyHQ همچنین می تواند بر روی این دو محتوا ایجاد کند. کاری که آنها انجام می دهند این است که هدفشان این است که می گویند اورلیوس این کار را می کند، Dovetail این کار را انجام می دهد و سپس در پایان از نتیجه گیری برای فروش خود استفاده می کنند.
آنها موضوعات مش، مشکلاتی را که این دو دارند پیدا می کنند. مشکلاتی که آنها از این موضوع است،اج کرده اند چیست که در این مورد نیز اتفاق می افتد؟ سپس از آن در نتیجه گیری استفاده می کنند تا نشان دهند که چگونه هر دو مشکل را در یک راه حل حل می کنند. یک مثال PandaDoc است. PandaDoc یک راه حل ایجاد کرد یا بهتر است بگوییم آنها یک صفحه فرود رقیب برای DocuSign و HelloSign ایجاد ،د.
در پایان کلمه «رایگان» را ذکر می کنند. آنها گفتند DocuSign و HelloSign هر ماه فقط سه امضای الکترونیکی به شما می دهند، اما آنها به شما امضای الکترونیکی نامحدود می دهند. قبلاً توجه من را به خود جلب کرده است. این مرا متقاعد کرده است زیرا اگر فقط به دنبال امضاهای الکترونیکی باشم، دیگر به HelloSign یا DocuSign نمی روم.
من می خواهم به PandaDoc بروم که امضاهای الکترونیکی نامحدودی به من می دهد. در حال حاضر، همان چیزی که با بررسی. این تصور اشتباه وجود دارد که وب سایت های بررسی شخص ثالث تنها وب سایت هایی هستند که گوگل دوست دارد آنها را رتبه بندی کند یا مردم هنگام خواندن نظرات به آنها اعتماد دارند. اما من فکر میکنم اگر هنگام بررسی رقبای خود عینی باقی بم،د و سپس روی ویژگیهای اصلی تمرکز کنید که بهتر انجام میدهید، میتو،د کنترل روایت را در دست بگیرید.
به همین دلیل است که بسیار مهم است که نظرات خود را با استفاده از این نوع بهترین X، مشکل خاص، سبک مخاطب خاص هنگام ایجاد نظرات شخصی سازی کنید، بنابراین فقط عمومی نیست.
4. صفحات قیمت گذاری
اکنون، صفحه بعدی، صفحات قیمت گذاری. این یک دارایی اصلی برند است.
این کلمه کلیدی ناوبری است. شما نمی خواهید رقبای شما برای صفحات قیمت گذاری شما رتبه بندی کنند. اشتباهی که من مدام می بینم این است که صفحات قیمت گذاری، فقط ویژگی های عمومی را ذکر می کنند و سپس قیمت را در پایین می گذارند. هرچه ابزار شما گرانتر باشد، مسئولیت بیشتری برای توجیه قیمتگذاری خود با نشان دادن ویژگیهایی که برای مخاطبان مهم است، به عهده شماست. بنابراین شما فقط صفحات قیمت گذاری عمومی ندارید.
شما تحقیقات بازار خود را انجام داده اید. شما تحقیقات مخاطبان خود را انجام داده اید. راه حلی که آنها به دنبال چیست؟ به ترتیب اهمیت، شما شروع به فهرست ، آن راه حل ها در صفحات قیمت گذاری خود می کنید زیرا این باعث می شود آنها احساس کنند که این ابزار ارزش پرداخت را دارد. اکنون، اگر بر روی ابزار خود افزونههایی دارید، و با محبوبتر شدن اب،ان، متوجه میشوید که افراد، روشی که مخاطبان شما برای صفحه قیمتگذاری در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو میکنند تغییر میکند.
این یک جستجوی عمومی برای زوم، قیمت زوم، زوم چقدر است. اما با شروع به داشتن افزونههای بیشتر، مانند زوم وبینار، مردم را میبینید که نه فقط قیمتهای زوم را جستجو میکنند، بلکه آن قیمتهای افزودنی خاص را جستجو میکنند. این جستجویی بود که زم، که در فکر استفاده از Zoom Webinar برای FCDC بودم، انجام دادم. خیلی خوب.
5. اصلاح کننده برای دانلود چیزی
مورد بعدی، اصلاح کننده ها برای دانلود چیزی. این فقط یک گروه اساسی از محتوا برای ایجاد است زیرا به شما امکان میدهد ایمیلها را ضبط کنید، و شما به آن ایمیلها نیاز دارید تا چیزی را برای تیم ایمیل خود ایجاد کنید تا محتوا ایجاد کند. اکنون، نمونه ها، قالب های رایگان، طرح رایگان. می بینید که من مرتباً کلمه “رایگان” را ذکر می کنم زیرا “رایگان” یک کلمه جادویی است که باعث می شود مردم گوش کنند و کلیک کنند. بنابراین کاری که با آن انجام میدهید، وقتی در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود هستید، فقط میتو،د با تایپ ، قالب کلمه، طرح، چک لیست، ماشین حساب، صفحه گسترده، کتاب راهنما، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی و سپس نتایج جستجو از نتایج کلمات کلیدی خود فیلتر کنید. قرار است فقط اطلاعات تحقیق شده ای را نشان دهد که به این موارد اشاره می کند.
شما فقط می تو،د روی همه آن کلیک کنید، آن را به صفحه گسترده گوگل صادر کنید و سپس از آن برای شروع ایجاد محتوا استفاده کنید. راه دیگر برای یافتن محتوایی که به دارایی های قابل دانلود نیاز دارد این است که وقتی آن کلمه کلیدی را در Google SERP وصل می کنید، SERP به شما می گوید که آیا نیاز به ایجاد دارایی برای آن دارید یا خیر.
راه سوم این است که به محتوا نگاه کنید و سپس از خود بپرسید: “آیا این محتوا با یک دارایی قابل اجراتر خواهد بود؟” به ،وان مثال، اگر چیزی ایجاد کنید که به یک ماشین حساب نیاز دارد، حتی اگر هیچ چیزی در SERP ماشین حساب را نشان ندهد، ارائه آن دارایی منطقی است. اگر شما اولین ،ی هستید که این دارایی را ارائه می کنید، پس به خود برتری داده اید.
شما چیزی بیشتر از دیگران به کاربر خود داده اید و خیلی زود متوجه می شوید که دیگران شروع به دنبال ، شما می کنند.
6. صفحات فرود شخصی سازی شده
در نهایت، صفحات فرود شخصی سازی شده. این تنها در صورتی کار می کند که مخاطب خود و مشکلاتی که محصول شما برای آنها حل می کند را بشناسید. به ،وان مثال، ابزار زمان بندی برای مدیریت پروژه. حالا بیایید از Calendly به ،وان مثال استفاده کنیم.
Calendly باید تحقیقات خود را انجام داده باشد تا متوجه شود برخی از مخاطبان آنها مدیران پروژه هستند که از Calendly برای برنامه ریزی جلسات استفاده می کنند. این تنها با ایجاد شخصیت ،یدار و شناسایی مشکلی که آن مخاطب با آن مواجه است اتفاق می افتد. همان چیزی که در مورد نرم افزار تحقیقات UX برای طراحان وجود دارد. هر ،ی که این ابزار را ایجاد می کند، به ،وان مثال Aurelius، EnjoyHQ، Dovetail، باید شخصیت های ،یدار را برای تعیین اینکه طراحان یکی از مخاطبان اصلی آنها هستند، محققان UX یکی از مخاطبان اصلی آنها هستند، و کپی رایترها یکی از مخاطبان اصلی آنها هستند.
سپس آنها می توانند صفحات فرود شخصی سازی شده ای بسازند که راه حل خاصی را که این افراد به دنبال آن هستند را هدف قرار دهند، زیرا هر نوع مخاطبی چیز دیگری را در یک محصول دارد که به دنبال آن است. و این شش راه است که می تو،د از این قالب های محتوا برای ،ب درآمد بیشتر برای برند خود استفاده کنید.
رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com
منبع: https://moz.com/blog/content-formats-for-saas-whiteboard-friday