اما چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت بازاریابی وابسته خوب می شود؟ چه محصولاتی را تبلیغ می کند؟ و چگونه مردم را به بازدید و ،ید توصیه های آن ترغیب می کند؟
برای پاسخ به این سؤالات، اجازه دهید نگاهی به چند نمونه بازاریابی وابسته به خوبی داشته باشیم و آنچه را که باعث موفقیت آنها شده است، تشریح کنیم.
آزمایشگاه باربیکیو یک نمونه نسبتاً سنتی بازاریابی وابسته است. کباب پز خانگی و لوازم آشپزی را بررسی و تبلیغ می کند.
چیزی که آن را متمایز می کند، ،یب ویدیوهای یوتیوب و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی چند وجهی و سرمایه گذاری بر روی دو پلت فرم متفاوت (اما مکمل) است.
برای بیش از 18000 کلمه کلیدی در گوگل رتبه بندی می شود…
… در حالی که بیش از 60000 مش، و نزدیک به 6 میلیون بازدید دارد کانال یوتیوب آن:
همچنین با SEO YouTube کار بسیار خوبی را انجام می دهد تا ویدیوهای متمرکز بر کلمات کلیدی را که مردم در پلتفرم ویدیویی جستجو می کنند، مانند “چاله آتش بدون دود” ایجاد کند.
اما به همین جا ختم نمی شود. این ویدیو نه تنها در یوتیوب رتبه خوبی دارد، بلکه به سایت کمک کرد تا دو موقعیت رتبه بندی صفحه اول در SERP ها را به دست آورد – یکی از پست وبلاگ و دیگری از ویدیوی YouTube آن:
شما می تو،د این رویکرد ،یبی را در سایت بازاریابی وابسته خود با استفاده از ا،پلورر کلمات کلیدی Ahrefs پیاده سازی کنید.
کلمه کلیدی گسترده ای را که می خواهید در Keywords Explorer رتبه بندی کنید تایپ کنید (مانند “قهوه ساز”)، سپس به تطبیق شرایط در بخش «ایدههای کلیدواژه» گزارش دهید.
در نهایت کادر زیر را علامت بزنید ویژگی های SERP > فیلم ها.
کلیک نمایش نتایج و کلمات کلیدی که شامل ویدیوهای YouTube در نتایج جستجو هستند به شما نشان داده می شود. اینها کلمات کلیدی هستند که به طور بالقوه می تو،د چندین بار رتبه بندی کنید—یک بار با وب سایت خود و بار دیگر با ویدیو(های) YouTube خود.
در نهایت، ،یبی از یک ویدیوی یوتیوب و پست وبلاگ برای کلمه کلیدی مورد نظر ایجاد کنید، سپس انگشتان خود را روی هم بزنید و از خدایان Google برکت بگیرید…
… یا فقط چک لیست SEO ما را دنبال کنید تا شانس خود را افزایش دهید.
اگر بودجه کمی دارید، ما همچنین یک ابزار کلمه کلیدی رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مورد جستجوی افراد در گوگل و یوتیوب داریم.
بانک من سلول بازاریابی وابسته را کمی متفاوت انجام می دهد. به جای اینکه محصولات وابسته را تبلیغ کند و از آن فروش ها کمیسیون بگیرد، یک شرکت وابسته به شرکت های تجارت تلفنی است.
همچنین صفحات فرود را با ویجتهای سفارشی ساخت تا به مردم کمک کند تا به سرعت و به راحتی ارزشهای مبا، (و پیشنهادات) تلفنهای مورد استفاده خود را پیدا کنند.
این شرکت وابسته بسیار موفق است زیرا دو کار را واقعاً خوب انجام داد:
- صدها صفحه محتوا را برای ایجاد اعتبار موضوعی و رتبه بندی هزاران کلمه کلیدی مرتبط منتشر کرد
- از صفحات PR و آمار برای ساخت هزاران بک لینک قدرتمند به وب سایت خود استفاده کرد
اگر به نمایه بک لینک آن در ا،پلورر سایت Ahrefs نگاه کنیم، میتو،م ببینیم که با استفاده از صفحات آمار، از سایتهای پیشرو مانند Whatsapp، Wikipedia، Adobe و موارد دیگر لینک دریافت کرده است:
آیا می خواهید این تاکتیک را کپی کنید؟ مطالعه موردی ما را در مورد نحوه استفاده از صفحه آمار برای ساخت 32 پیوند بخو،د.
به سادگی بیمه کمی معما است این شرکت توانسته است در یکی از رقابتی ترین شعبه های وابسته که امروزه به صورت آنلاین وجود دارد، رقابت کند – بیمه.
این در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی مانند “بیمه اجاره کنندگان 100000” با نمره دشواری کلمه کلیدی (KD) ،نی 64 قرار دارد:
این یک راز است؟ در اینجا جای تعجب نیست – ساخت محتوا و پیوند.
این تلاش برای نوشتن پست های مهمان بیشتر و ،ب پیوندهای بیشتر از طریق ارتباط مستقیم از تقریباً هر سایتی که من دیده ام. به گفته مالک Sa El، تیم تنها در دو سال موفق شد بیش از 1000 پست مهمان بنویسد و بیش از 2200 دامنه ارجاع دهنده را جمع آوری کند.
برخی از این پست های مهمان از سایت های مرتبط و معتبر مانند Rocket Mortgage و Intuit هستند.
به این تاکتیک علاقه دارید؟ وبلاگ نویسی مهمان را در مقیاس از مجموعه ویدیوهای SEO ما بررسی کنید:
Hobotech یکی از نمونه های مورد علاقه من از یک بازاریاب وابسته با بلیط بالا است. او یوتیوبی است که از بررسی و مقایسه محصولات گران قیمت مرتبط با برق مانند باتری های لیتیومی و نیروگاه های خورشیدی فیلم می گیرد.
محصولاتی که او درباره آنها ویدیو میسازد معمولاً هزاران دلار قیمت دارند و تا 10٪ نرخ کمیسیون دارند – به این م،ی که او از هر فروش صدها دلار درآمد دارد.
یکی از محبوب ترین ویدیوهای او، بررسی او از یک نیروگاه خورشیدی قابل حمل است که بیش از 2000 دلار به فروش می رسد. آن ویدیو نزدیک به نیم میلیون بازدید داشت و اگر بخواهم حدس بزنم، ده ها هزار دلار برای او به ارمغان آورد.
او از ویرایش فانتزی یا جدیدترین و بهترین تج،ات دوربین استفاده نمی کند. ویدیوهای او نور بسیار ضعیفی دارند. او سعی نمی کند بیش از حد سرگرم کننده باشد.
پس چرا ویدیوها اینقدر خوب عمل می کنند؟
- او محصولات را به گونهای نشان میدهد که تنها ،ی که به وضوح میداند در مورد چه چیزی صحبت میکند، انجام میدهد یا میتواند انجام دهد (مانند آزمایشهای ولتاژ و ظرفیت).
- او موضوعات پیچیده را به روشی تجزیه می کند که هر ،ی بتواند آن را بفهمد.
- او به شما خواهد گفت که اگر چیزی ارزش پول را ندارد، ن،ید (حتی اگر شرکت ها پول زیادی به او بدهند تا خلاف آن را بیان کند).
همه این موارد باعث می شود که او به منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی تبدیل شود و مش،ین بیشتر و سود بیشتری برای او به ارمغان بیاورد.
اسکاتی کیلمر یک مک،ک در دهه شصت با بیش از 40 سال تجربه در حرفه خود است. او شخصیت فوقالعادهای در یوتیوب است، و محتوای ویدیویی او (به نظر من) یک موهبت برای مردم عادی است که باید یاد بگیرند چگونه روی وسایل نقلیه خود کار کنند و در هزینههای فروشگاه صرفهجویی کنند.
او به دلیل کیفیت ویدیوهایش موفق به جمع آوری بیش از 5.5 میلیون مش، یوتیوب شده است. مانند Hobotech، اسکاتی موضوعات پیچیده (مانند تعویض شمع موتور شما) را می گیرد و آنها را به چیزی تبدیل می کند که هر ،ی می تواند با ابزار من، انجام دهد.
استراتژی مشارکت او ساده است: به افراد آموزش دهید که چگونه وظایف خاصی را در اتومبیل خود انجام دهند، سپس به تمام ابزارها و قطعات مورد نیاز در توضیحات ویدیو پیوند دهید.
نکته مهم در اینجا ایجاد ، است واقعا محتوای با کیفیت بالا
اسکاتی موفق است زیرا کانال او دارای برخی از بهترین راهنماها در اینترنت برای مک،ک های DIY است. من صدها ویدیوی او را برای تعمیر وسایل نقلیهام تماشا کردهام، و هرگز احساس نکردهام که او مرا برای ،ید چیزی که به آن نیاز ندارم، تحت فشار قرار داده است.
اگر نشنیده اید، Wirecutter یک وب سایت بازاریابی وابسته غول پیکر است که در سال 2016 به قیمت 30 میلیون دلار فروخته شد. بیش از 20 میلیون دلار به دست آورد در سال 2018
این بیشتر به دلیل انجام بررسی محصول شناخته شده است… الف مقدار زیادی از بررسی های محصول
در واقع، برای نزدیک به 5 میلیون کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و بیش از 16 میلیون بازدید در ماه دریافت می کند – و این فقط از طرف گوگل است.
چگونه توانست به یک غول پیکر گوگل تبدیل شود؟ ما می خواستیم بفهمیم، بنابراین یک مطالعه موردی کامل در مورد استراتژی سئو Wirecutter انجام دادیم. در اینجا گزیده ای از آنچه ما یافتیم آمده است:
1. آن اولویت بندی می کند سیگنال های EEAT با صحبت در مورد اینکه چرا باید به آن اعتماد کنید و چگونه در هر صفحه بررسی به نتایج خاصی رسید:
2. الف را فراهم می کند تجربه کاربری عالی با طرحبندی بدون آگهی و سازگار با موبایل.
3. دارد عالی ناوبری وب سایت و صفحات دسته بندی
4. آن مکررا محتوای آن را به روز می کند; در واقع، برای هر مقاله جدید منتشر شده در سال 2022، پنج قطعه از محتوای قدیمی تر را به روز کرد.
5. عالی است توزیع محتوای آن به افراد زیادی از طریق رسانه های اجتماعی و لیست ایمیل آن.
در مجموع، خیلی از کارها را درست انجام داد. این کار فقط با بررسی محصولات فناوری شروع شد، سپس تقریباً هر نوع محصولی را پوشش داد. چیزهای زیادی می تو،د از موفقیت سایت یاد بگیرید.
RTINGS (یا “رتبه بندی”) یکی دیگر از سایت های غول پیکر بررسی محصول مشابه Wirecutter است. این نیست کاملا به همین اندازه (“فقط” 8.7 میلیون ترافیک در ماه دریافت می کند)، اما هنوز چیزهای زیادی برای آموزش دارد.
ما همچنین یک مطالعه موردی در RTINGs.com انجام دادیم تا ببینیم چه چیزی باعث موفقیت آن شده است. در اینجا غذاهای آماده ارائه شده است:
1. با الف شروع شد ساختار وب سایت مقیاس پذیر. همچنین از صفحات دسته بندی عالی استفاده می کند. در اینجا یک نمای چشم پرنده از ساختاری که سایت استفاده می کند آورده شده است:
2. استفاده می کند سئو برنامه ای (روشی برای تولید صفحات زیادی از مجموعه ای از داده ها با استفاده از اتوماسیون با هدف رتبه بندی در گوگل) برای ایجاد انبوه صفحات مقایسه مانند این:
3. دارای یک عالی روش پیوند داخلی که به آن اجازه می دهد تا چیزها را به روشی به هم ب،باند که برای بازدیدکنندگان (و Googlebot) آسان باشد تا محتوا را پیدا کنند.
4. مانند دیگران در این لیست، از a استفاده می کند رویکرد ،یبی که شامل SEO YouTube است. در بسیاری از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو دو برابر می شود.
و این در مورد آن است. اگرچه، من استراتژی آن را برای یک وب سایت بررسی گسترده بدون سرمایه هنگفت برای پشتیبان گیری از آن دنبال نمی کنم. اما قطعاً میتو،د در مورد ساختار وبسایت و ناوبری از آن پیروی کنید و احتمالاً حتی از سئوی برنامهنویسی برای ایجاد تعداد زیادی صفحات با کیفیت بالا در مقیاس استفاده کنید.
افکار نهایی
اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته هستید، مهم است که مطالعه کنید چه چیزی کار می کند. در حالی که رویکردهای مختلفی برای موفقیت به ،وان یک شرکت وابسته وجود دارد، چند چیز وجود دارد که برای موفقیت جه، است. تو باید:
- محتوایی ایجاد کنید که واقعاً خوب است. از رفتن بیشتر نترسید زیرا این چیزی است که به شما کمک میکند تا از خود متمایز شوید.
- پیمایش در وب سایت خود را برای کاربران (و Googlebot) آسان کنید. قبل از اینکه سایت خود را بسازید، سلسله مراتب ساختار وب سایت خود را برنامه ریزی کنید.
- سرمایه گذاری روی محتوای ویدیویی را در نظر بگیرید تا اعتماد مخاطبان خود را افزایش دهید و در نتایج جستجوی گوگل دو برابر شوید.
- راه های منحصر به فرد و جالبی برای ایجاد بک لینک به محتوای خود در مقیاس پیدا کنید.
این تمام چیزی است که من دارم. امیدوارم از این نمونه های بازاریابی وابسته لذت برده باشید و یکی دو چیز را یاد گرفته باشید.
منبع: https://ahrefs.com/blog/affiliate-marketing-examples/